fallback

Колко реално издържа електромобил в задръстване при голям студ?

Експеримент разби още един от митове за колите на ток (ВИДЕО)

Много хора си мислят, че електромобилът може да се окаже истински капан, ако остане в трафик за по-дълго време. Притеснението им е, че батерията може да се изтощи, особено през зимните месеци, когато е включено отоплението на колата.

През декември на магистрала I-95 във Вирджиния се образува огромно задръстване по време на снежна буря, което накара мнозина недоброжелатели на електромобилите да твърдят колко лошо е да си заседнал в студа с кола на ток. Експеримент на Dirty Tesla обори тези твърдения.

Факт е, че превозните средства с двигател с вътрешно горене, които останат без гориво в подобна ситуация, лесно могат да бъдат заредени и да продължат пътя си. Електромобилът обаче не може, а след като батерията му се изтощи, той няма как да бъде помръднат. И трябва да бъде качен на платформа, за да бъде преместен.

В същото време електрическата кола не се нуждае от почти нищо на празен ход и ще изразходва енергия само за отопление на купето. Това накара екипът на Dirty Tesla да провери колко точно енергия е необходима, за да се поддържа отоплението на купето, докато колата стои на място.

Експериментът беше направен с електромобили на Tesla, но трябва да се отбележи, че в случая са използвани както кола с термопомпа (Model Y), така и такава, която загрява кабината с класически нагревател (Model X). И двете са заредени на 90% и са оставени на студа. Метеорологичните условия за експеримента на Dirty Tesla са дори по-сурови от тези във Вирджиния. Температурата на въздуха е -9,5 градуса по Целзий в началото на експеримента и пада до -11 градуса два часа по-късно. За сравнение, по време задръстването във Вирджиния минималната температура е била -5 градуса.

В колите температурата е настроена на 21 градуса по Целзий, като след 12 часа престой батерията на Model Y спада от 91% на 58%, изразходвайки 26,5 кВн/ч. Това означава, че пълната батерия ще издържи около 36 часа. Батерията на Model X спадна от 90% на 47% и използва 43 кВт/ч, като би трябвало да изкара 28 часа (термопомпата явно помага).

През следващите 6 часа екипът на Dirty Tesla намали настройката за вътрешна температура до 16 градуса, като това доведе до спад на батерията в Model Y от 58% на 48% с използвани 8 кВт/ч. Това ще увеличи издръжливостта на автомобила до 60 часа.

За сравнение, изчисленията на организаторите на експеримента показват, че автомобил с двигател с вътрешно горене ще изкара 52 часа в същите условия. А това означава, че електромобилът е напълно сравним с кола с конвенционален двигател, като дори в някои случаи го превъзхожда, тъй като при него температурата може да се намалява и така той да издържи повече.

ри автомобилите с двигател с вътрешно горене това не е от особено значение, тъй като топлината е страничен продукт от работата на двигателя на автомобила.

Снимки и видео: Carscoops

fallback
  • #34
    Jay ( преди 2 години )
    До 15: Бягай се скрий някъде, аман от чули, недочули ***. Бях сигурен, че тинтирито и бензиновия ***, виждали Тесла само насън ще се изакат тук и ще развенчаят митовете за Тесла!? Живея в Норвегия(северната част) и тук температури от сорта на - 20С и надолу са ежедневие от декември до април. При подобна температура със 75 квт батерия (заредена на 90%)показва пробег около 340 км, но реално минавам 260 и това е 4 годишна батерия, не нова. При новите генерации 560 км=400км+ при минусови t
  • #33
    Селяндур с джип ( преди 2 години )
    Да бе, като свие кочана -5 -20 не мога да го наджаскам на макс температура, ами ще ми тракат зъбките. Ами ако имате деца на 16 градуса ли ще ги държите? Въобще тестовете ги правите винаги в ущърб на ДВГ и в полза на миксерите.
  • #32
    До 28 ( преди 2 години )
    Хайде бе трътльо, ти зареждаш твоята тесла на макс, аз пълня моя Аутбек до горе, качваме ги на Боровец на -15 и да видим кой ще слезе на собствен ход!!! *** и мечтателите! Аман от коментиращи по картинки и клипчета!!
  • #31
    анонимен ( преди 2 години )
    КПД, коефициент, термопомпи, всичко ви е тъмна Индия, че дори на цитати сте пляскали минуси
  • #30
    анонимен ( преди 2 години )
    Не са мечта Теслите за американеца, при цена на бензина 1.2 лв/литър, си им е по-евтино да карат двг , всеки си прави сметката. Виж в Норвегия бензина е 3.75 лв/литъра и затова всички минават масово на електрички. Всички други обяснения са конспиративни теории за заблудените.
  • #29
    анонимен ( преди 2 години )
    България дори и с електричка с пробег 250 км можеш да я обиколиш цялата от край до край с 1-2 зареждания. Зарядните станции стават все повече и повече, по магистралата има вече доста бързи зарядни.
  • #28
    Шминтера ( преди 2 години )
    Измамника, ако не фалира таз година, ще е догодина. Ако не е догодина по догодина. Тез Тесла са ***, иначе защо ги няма на Горубляне неразличими от нови, нов внос. Аз нова кола няма никога да си купя, *** акъл ще Ви давам безплатно. Бегайте за дизел и бензин докато ги има. Нека да си димим волно и безнаказано.
  • #27
    Хахахаха ( преди 2 години )
    И стига сте ги писали тези фарове бе! Това да не са вашите халогенни крушки? Тесла е с ЛЕД светлини, разхода им е нищожен!
  • #26
    //// ( преди 2 години )
    11 явбно си голям капацитет, но термопомпа и кпд са несъвместими в едно изречение.А 12 при -20 колко им е ефикасността и енергоемкоста?
  • #25
    Хахахаха ( преди 2 години )
    До 15! Това ли успя да измислиш? Ми той студент, пък трябва да са доста *** парчета, да останат без ток? Ми тя Тесла ти дава, преди да си тръгнал за мястото, колко ток ще имаш като престигнеш! Тя си го изчислява и ти казва дали ще стигнеш или не! Забрави, за 150 километра да е свършила батерията, няма такъв филм, освен ако не са държали газта със спирачка, заедно!
fallback
Последни