fallback

Колко реално издържа електромобил в задръстване при голям студ?

Експеримент разби още един от митове за колите на ток (ВИДЕО)

Много хора си мислят, че електромобилът може да се окаже истински капан, ако остане в трафик за по-дълго време. Притеснението им е, че батерията може да се изтощи, особено през зимните месеци, когато е включено отоплението на колата.

През декември на магистрала I-95 във Вирджиния се образува огромно задръстване по време на снежна буря, което накара мнозина недоброжелатели на електромобилите да твърдят колко лошо е да си заседнал в студа с кола на ток. Експеримент на Dirty Tesla обори тези твърдения.

Факт е, че превозните средства с двигател с вътрешно горене, които останат без гориво в подобна ситуация, лесно могат да бъдат заредени и да продължат пътя си. Електромобилът обаче не може, а след като батерията му се изтощи, той няма как да бъде помръднат. И трябва да бъде качен на платформа, за да бъде преместен.

В същото време електрическата кола не се нуждае от почти нищо на празен ход и ще изразходва енергия само за отопление на купето. Това накара екипът на Dirty Tesla да провери колко точно енергия е необходима, за да се поддържа отоплението на купето, докато колата стои на място.

Експериментът беше направен с електромобили на Tesla, но трябва да се отбележи, че в случая са използвани както кола с термопомпа (Model Y), така и такава, която загрява кабината с класически нагревател (Model X). И двете са заредени на 90% и са оставени на студа. Метеорологичните условия за експеримента на Dirty Tesla са дори по-сурови от тези във Вирджиния. Температурата на въздуха е -9,5 градуса по Целзий в началото на експеримента и пада до -11 градуса два часа по-късно. За сравнение, по време задръстването във Вирджиния минималната температура е била -5 градуса.

В колите температурата е настроена на 21 градуса по Целзий, като след 12 часа престой батерията на Model Y спада от 91% на 58%, изразходвайки 26,5 кВн/ч. Това означава, че пълната батерия ще издържи около 36 часа. Батерията на Model X спадна от 90% на 47% и използва 43 кВт/ч, като би трябвало да изкара 28 часа (термопомпата явно помага).

През следващите 6 часа екипът на Dirty Tesla намали настройката за вътрешна температура до 16 градуса, като това доведе до спад на батерията в Model Y от 58% на 48% с използвани 8 кВт/ч. Това ще увеличи издръжливостта на автомобила до 60 часа.

За сравнение, изчисленията на организаторите на експеримента показват, че автомобил с двигател с вътрешно горене ще изкара 52 часа в същите условия. А това означава, че електромобилът е напълно сравним с кола с конвенционален двигател, като дори в някои случаи го превъзхожда, тъй като при него температурата може да се намалява и така той да издържи повече.

ри автомобилите с двигател с вътрешно горене това не е от особено значение, тъй като топлината е страничен продукт от работата на двигателя на автомобила.

Снимки и видео: Carscoops

fallback
  • #44
    Аноним ( преди 2 години )
    Няма лошо,нека са спокойни Тесларите,това е супер.!!Но.при мене има едни малко по различни температурки,за съжаление,и достигат до -40 С.и то без да се отчитат другите влошаващи фактори..И за беда се случва не през дълги периоди.Та накротко,бъдете добри и човечни,и като се наложи,помогнете на Електричките,каквито и да са,те също биха помогнали с нещо,поне като не замърсяват като нас с горива.
  • #43
    Хахахаха ( преди 2 години )
    До бензинчо! Интересна статия, прочетете и се ограмотете! https://automedia.investor.bg/a/2-***/45333-honda-prevarna-defekt-na-dvigatelya-v-efekt
  • #42
    До 45 ( преди 2 години )
    В Люксембург обществения транспорт е безплатен, не само градския, все що е автобус от граница до граница! Знаеш ли колко е намалял трафика ? с Нула! Инфраструктурата на зарядните е развита! Знаеш ли колко Тесли виждам там? По малко са от Поршетата и Ферарита!Автомобила е свобода, хората обичат да карат! Тесла е за импотентни пътници които мразят шофирането, но не искат да са с хора в автобуса!Затова толкова изтъкват скапания им автопилот!
  • #41
    анонимен ( преди 2 години )
    кофти идея да попаднеш в задръстване и всичко около теб да е на двг ще се издушиш на втората минута за съжаление проблема на електрическите е липста на инфраструктура и нежеланието да се развива обществения транспорт който трябва е безплатен и ще се реши проблема с мръсния въздух
  • #40
    TSLA ( преди 2 години )
    Мучиш тъпо като непомръднал чейнчаджия на Магурата. Аз държах двата Космос-а тогава и говоря от опит. Начи петролна кола е все едно да вляза в Monte Carlo Bay Casino с дочените *** на дядо ми :D
  • #39
    Хм ( преди 2 години )
    Днес при -5 колата паркирана за два часа на външен паркинг, влязох, запалих и климатика задуха топло, а температурата на двигателя беше 75 градуса. Ще взема да я закарам на сервиз, щом за 30мин трябвало да изстива. Изглежда нещо не е наред! Благодаря за съвета! Без вас щях да си карам колата с проблем!Как така няма да изстива бързо, баси таралясника!
  • #38
    Vin ( преди 2 години )
    За разлика от повечето теоритици тук, аз имам електрически автомобил - Ниро Електрик. И пак за разлика от повечето теоритици тук, ми се е налагало да чакам 14 часа в задръстване при минусови температури(за щастие с дизелов автомобил), миналия декември Германия като блокира за ден границата с Австрия докато решат как да процедират заради скока на случаите на Ковид.От собствен опит мога да кажа - в подобно задръстване с електричка не бих искал да попадна!А вие си мерете глупостите колкото искате!
  • #37
    Селяндур с джип ( преди 2 години )
    Бай ти ***, който живеел в Норвегия, карал миксер и коментирa в най- пропадналия авто-сайт. :D Get a life, бич. :D
  • #36
    Селяндур с джип ( преди 2 години )
    ДО 24Двигателят изстива, ако го сложиш с радиатора(предницата) към вятъра. Карал си джипка в снежна виелица, ама само на сън.
  • #35
    Jay ( преди 2 години )
    До 15: Бягай се скрий някъде, аман от чули, недочули ***. Бях сигурен, че тинтирито и бензиновия ***, виждали Тесла само насън ще се изакат тук и ще развенчаят митовете за Тесла!? Живея в Норвегия(северната част) и тук температури от сорта на - 20С и надолу са ежедневие от декември до април. При подобна температура със 75 квт батерия (заредена на 90%)показва пробег около 340 км, но реално минавам 260 и това е 4 годишна батерия, не нова. При новите генерации 560 км=400км+ при минусови t
fallback
Последни