IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Производството на японски коли се завърна с пълна сила, но докога?

Още този месец Toyota планира спиране на няколко завода, тъй като недостигът на чипове продължава

Производството на автомобилните фабрики в Япония нарасна с с 43%, което е най-бързия темп в историята. Това се случи през ноември миналата година. Причината е нуждата от повече автомобили и най-вече облекчаването на условията по доставки в глобалната верига.


производство


Всичко това помогна на производството на японски автомобили да излезе от скорошния си спад и да се надява на оптимистични перспективи за силно икономическо възстановяване през новата 2022 година.

Но докато подобрените производствени условия осигуряват известно облекчение за японските марки, постоянният глобален недостиг на полупроводници и рисковете от нови варианти на коронавирус се очаква да замъглят бляскавите перспективи за третата по големина икономика в света.

Японците обаче правят всичко възможно и благодарение на навреме взетите марки производство им продължи да нараства със 7,2% през декември спрямо предходния месец, отбелязвайки най-големия си скок от 2013 година. Това означава, че производството се е увеличило драстично и отбеляза по-бърз ръст от 4,8%, при това на печалбата, сочи проучване на Reuters.

„Производството на японски коли се възстановява до предишните нива и това ще продължи“, казва Такеши Минами, главен икономист в Изследователския институт Норинчукин. „Но погледнато от глобална гледна точка и особено заради недостигът на чипове, вероятно темпото на възстановяване няма да е толкова бързо, колкото през последните два месеца“.

Данните показват, че производството на автомобили и други моторни превозни средства е нараснало най-много, с 43,1% спрямо предходния месец, през ноември, миналата година. Въпреки по-силната производителност обаче, японските автомобилни производители все още не са в състояние напълно да се отърсят от постоянните глобални проблеми с доставките на части и чипове.

Японският водещ автомобилен производител Toyota Motor Corp заяви миналата седмица, че ще спре производството в пет местни фабрики през януари поради проблеми с доставките и здравната криза.

Анализатори казват, че автомобилният сектор тепърва може да изпита негативно въздействие от прекъсването на доставките на чипове, тъй като производителите на чипове се фокусират върху доставките на най-новите си продукти за технологичните компании, от които печелят повече.

„Това, което се изисква за автомобилите, не са най-съвременните чипове“, каза Чихиро Ота, генерален мениджър за инвестиционни изследвания и услуги за инвеститори в SMBC Nikko Securities. — Те се нуждаят от модели от по-старо поколение, а производителите на микроелектроника вече наблягат на по-нови модели за смартфони, компютри и всякаква друга "черна техника".

Официално, министерство на икономиката, търговията и индустрията в Страната на изгряващото слънце (METI) предупреди, че прогнозите на фирмите в месечното проучване са склонни да бъдат прекалено оптимистични, но и от ведомството заявиха, че очакват производството да нарасне с 1,6% през януари и с до 5% през следващите зимни месеци.

В по-общ план анализаторите очакват, че икономиката на Япония ще "дръпне" с 6,1% на годишна база през текущото тримесечие, възстановявайки се от спада през третото тримесечие на миналата година с очаквано възстановяване на потребителската и корпоративната активност.

0 от 500