IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Кои са най-здравите тригодишни автомобили?

За пръв път в Топ 20 на TUV има само два японски модела, за сметка на това осем са Mercedes

Много експерти ще ви кажат, че да си купиш две- или тригодишна кола е по-разумно, отколкото да я вземеш нова. По този начин получаваш актуален модел, който най-често все още е в гаранция, но избягваш огромната обезценка през първата година.


Volkswagen T-Roc
VW T-Roc заема престижното трето място в ранглистата на TUV


Ако не са претърпявали злополуки или особено нехайна поддръжка, автомобилите на три години са надеждни и едва ли ще създават проблеми още петилетка. Потвърждава го и последното издание на доклада за надеждност на TUV, германската Асоциация за технически инспекции (класирането в категориите до 5, до 7, до 9 и до 11 години можете да видите под статията).

При тригодишните коли средният процент констатирани повреди е едва 4.7% - най--ниският, откакто се прави класацията. Забелязва се обаче и една недотам радостна промяна: значителна част от проблемите идват не от светлините, както бе в миналото, а от окачването - по причини, на които се спряхме в тази статия.


20-те най-здрави коли на 3 години (ГАЛЕРИЯ):


    
     
В Топ 20 по надеждност изненадващо попадат само 2 японски автомобила, и нито един от тях не е Toyota - най-челно класираният модел на гиганта е на 27-о място. За сметка на това на върха са рекордните 8 модела на Mercedes и 4 на Audi. За пръв път в Топ 20 има и корейски представител - макар и за съжаление модел, който вече не се произвежда.
 
 
Renault Captur 2018
Така наречените градски кросоувъри, като Renault Captur, като цяло се представят доста добре - донякъде и заради по-малкия среден пробег
  
 
Разбира се, при автомобилите на възраст до три години честотата на дефектите е много ниска, и съответно разликите между лидерите и втората двайсетица е само десети от процента.


 

МОДЕЛИТЕ С НАЙ-ГОЛЯМ ПРОБЕГ
1. Skoda Superb - 76 000 км
2. VW Passat - 71 000 км
3. BMW 5/6 Series - 66 000 км
3. Mercedes E-Class - 66 000 км
5. Ford Mondeo - 65 000 км
6. Audi A6/A7 - 64 000 км
7. Skoda Octavia - 63 000 км
8. BMW X5/X6 - 62 000 км
8. Ford S-Max - 62 000 км
8. Skoda Kodiaq - 62 000 км


Добро впечатление прави, че малките кросоувъри - най-бързо растящият сегмент на европейския пазар - като цяло се представят доста добре. Освен попадналите в Топ 20 VW T-Roc, Audi Q2 и Mazda CX-3, в зелената зона уверено се наместват и Opel Mokka, Renault Captur, Seat Arona, Suzuki Vitara, Ford EcoSport. Изключенията от тази тенденция са Nissan Juke - 64-и, и Peugeot 2008 - 92-ро.

При компактните кросоувъри картината е по-пъстра: някои са в зеленото (примерно Toyota RAV4, Skoda Karoq, Renault Kadjar, Nissan Qashqai, VW Tiguan), други - чак в оранжевата зона (BMW X1, Hyundai Tucson) и дори в червената (Kia Sportage, Ford Kuga).


В ЗЕЛЕНАТА ЗОНА: 19. Audi TT 3,0, 19. Opel Mokka 3,0, 23. Audi Q5 3,1, 23. Renault Captur 3,1, 25. Seat Arona 3,2, 25. Suzuki Vitara 3,2, 27. Toyota Yaris 3,3, 27. Toyota RAV4 3,3, 29. Skoda Karoq 3,4, 29. VW Polo 3,4, 34. Renault Kadjar 3,5, 35. Mitsubishi ASX 3,6, 37. Ford Fiesta 3,7, 37. Hyundai i30 3,7, 40. Mazda 2 3,8, 40. Suzuki Swift 3,8, 40. Suzuki SX4 3,8, 40. Volvo V40 3,8, 40. VW Golf 3,8, 45. BMW 1/2 Series 3,9, 45. Ford EcoSport 3,9, 45. Toyota Avensis 3,9, 49. Nissan Qashqai 4,0, 49. Seat Ateca 4,0, 49. Volvo XC60 4,0, 49. VW Tiguan 4,0 49
В ЖЪЛТАТА ЗОНА: 53. Audi A6/A7 4,1, 55. Hyundai i20 4,2, 57. BMW X3/X4 4,3, 57. Kia Rio 4,3, 57. Peugeot 208 4,3, 61. Audi A4 4,4, 61. Skoda Kodiaq 4,4, 61. Toyota Aygo 4,4, 64. Nissan Juke 4,5, 64. Renault Scenic 4,5, 64. Toyota Auris 4,5, 67. Opel Corsa 4,6, 67. Skoda Fabia 4,6, 67. Toyota Verso 4,6, 71. Ford C-Max 4,7, 71. Opel Astra 4,7, 71. Skoda Rapid 4,7, 71. VW Touran 4,7, 75. Citroën C3 4,8, 75. Mini 4,8, 77. Mazda CX-5 4,9, 78. Kia Ceed 5,0, 78. Opel Zafira 5,0
В ОРАНЖЕВАТА ЗОНА: 80. BMW X1 5,1, 80. Nissan Micra 5,1, 80. Opel Insignia 5,1, 83. Renault Clio 5,2, 84. BMW X5/X6, 85. Hyundai Tucson 5,4, 85. Seat Ibiza 5,4, 87. Honda Civic 5,5, 87. Peugeot 308 5,5, 89. Fiat 500 5,6, 89. VW Up 5,6, 92. Peugeot 2008 5,7, 93. Renault Mеgane 5,8, 95. BMW 3/4 Series 5,9, 95. Seat Leon 5,9, 95. Skoda Octavia 5,9, 95. VW Passat 5,9, 101. Ford Focus 6,0, 101. Mazda 3 6,0, 101. Mazda 6 6,0
В ЧЕРВЕНАТА ЗОНА: 105. VW Caddy 6,1, 106. VW Touareg 6,2, 107. Fiat Panda 6,3, 107. Kia Sportage 6,3, 107. Opel Crossland 6,3, 110. Ford Kuga 6,5, 110. Hyundai i10 6,5, 110. Seat Alhambra 6,5, 110. Suzuki Jimny 6,5, 114. Skoda Superb 6,6, 115. Ford S-Max 6,7, 116. Ford Mondeo 6,8, 117. Citroеn C4 Picasso 6,9, 118. BMW 5/6 Series 7,1

В дъното на таблицата прави впечатление присъствието на няколко скъпи представителни модела. BMW Серия 5, което шокиращо зае последно място при 5-годишните автомобили, тук все пак успява да избегне позора на последната десетка, но е твърдо в червената зона, заедно с VW Touareg, Skoda Superb и Ford Mondeo.
 
 

Dacia Logan 2018
Dacia Logan е автомобилът с най-голям процент дефекти в сегмента на тригодишните. Почти всички проблеми се отнасят до изгорели крушки на светлините или износени спирачни дискове


В последната десетка е цялата гама на Dacia и произвежданият в Турция Fiat Tipo, но и автомобили с несравнимо по-високи цени като Nissan X-Trail, VW Sharan и Ford Galaxy.
  
ПОСЛЕДНИТЕ 10:
119. Nissan X-Trail - 7,2% дефекти (45 000 км среден пробег)
120. VW Sharan - 7,3 (58 000 км)
121. Dacia Sandero - 7,5 (33 000 км)
121. Ford Galaxy - 7,5 (57 000 км)
123. Citroën Berlingo - (8,1 46 000 км)
124. Dacia Dokker - 8,2 (43 000 км)
124. Fiat Tipo - 8,2 (38 000 км)
126. Renault Kangoo - 9,2 (44 000 км)
127. Dacia Duster - 11,4 (43 000 км)
128. Dacia Logan - 11,6 (55 000 км)

 

0 от 500
  • #17
    21 rate up comment 6 rate down comment
    До 16 ( преди 2 седмици )
    Всяка немска талига кошмар за поддръжка. Дори и на по-малко години са зле. Свърши ли им гаранцията и още не си се отървал от*** си влязал с двата крака. АСветтата им троица и Фолк с Ваген-труп са пълна леш. Дори и в гаранция не е сигурно какъв номер ще ти врътнат да не си платят или да оправят проблема. Някои се смеят на Дачия и хвалят Мерцедес, но забравят, че има двигатели и платформи на Рено, които се вграждат в Мерцедес. Така, че...
  • #16
    24 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Всяко Ауди над 5-6 години е кошмар за поддръжка. ВСЯКО!
  • #15
    11 rate up comment 21 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Значи, викаш Мерцедес не ставали, били китайски, били прехвалени... Е ми, карайте си там "читавите" Дачии, корейски "премиуми" е т.н.!! Чии го търсите тука?!
  • #14
    15 rate up comment 4 rate down comment
    не мерси ( преди 2 седмици )
    Мерцедес се държи от две китайски компянии и една Саудитска
  • #13
    4 rate up comment 23 rate down comment
    Фен ( преди 2 седмици )
    В Мерцедес е истината.
  • #12
    23 rate up comment 7 rate down comment
    Данаил ( преди 2 седмици )
    Карали сме немско , знаем му "качеството".Правихте струвахте , най-накрая измислихте статия , където немското макар и с микроскопична разлика да е отпред в класацията.Истината , обаче като се разграничим от тази безмислена статия е съвсем друга.Дори като се загледа човек по това , какви коли кара българина , ясно се вижда , че автопарка е орентиран към японско и корейско производство последните 4-5 години.
  • #11
    24 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Само в немската класация автомобилите им могат да бъдат надеждни. Само там и никъде другаде по света. Дори немците не им вярват на собствените си пропаганди, като гледам как все по-рядко си вземат немско. Добре, че правят големи отстъпки за фирми и разчитат на реекспорт, за да вържат двата края.
  • #10
    8 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    За 50к км среден пробег при Дачия и износени дискове, предполага че са направени от вестник. Същото се отнася и за инсталацията, щом гори крушки, неправилно оразмерена. За по важните неща не ми се и мисли....
  • #9
    10 rate up comment 18 rate down comment
    Пинко ( преди 2 седмици )
    Ее, ясни са нещата, Мерцедес на върха, а NeuДачия на другия полюс. И без изследване са ясни.
  • #8
    21 rate up comment 25 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Тук е пълно с дръпнатоочни почитатели, на които им харесва, като си затворят вратата на колата, да се чува звук от удряне на две консерви, една в друга. Много ви харесва да карате коли с ламарини, като вестници и интериори от претопени бъркалки за кафе. Ако изключим Тойота, всичко японско е пълен ужас, имам два сервиза, така че не ми говорете за здравина на коли. Абсолютно всяка марка има здрави коли и трошливи, японците не правят изключение. Купете си по-нова от 20г., кола и ще видите.