В самото начало на 2022 година започва и едно от най-легендарните изпитания в автомобилния свят: Рали Дакар. В продължение на седмици някои от най-смелите пилоти в света ще изправят своите машини срещу пустинята, времето и едни срещу други, рабира се.
Но истинските ценители на това приключение няма как да не признаят, че то с течение на годините изглежда все по-малко като приключение, и все повече като професионално организирано шоу. Далечен спомен са случаите като през 1982, когато Марк Тачър, синът на Маргарет Тачър, изчезна в Сахара за цели шест дни. А и автомобилите, някога пъстра смес от самоделки и налудничави идеи, днес са творения на цели инженерни екипи от могъщи транснационални компании. Нищо обаче не ни пречи да си припомним времето, когато нещата не стояха така, и да подберем най-екстремните машини в историята на ралито. Някои попадат в списъка заради удивителните си постижения, други - заради откровената си лудост.
11-те най-екстремни машини в Рали Дакар (ГАЛЕРИЯ):
43509 бе всъщност второто поколение на състезателния Камаз, сериозна доработка върху по-стария 4326. Естествено, теглото и височината правят този камион доста податлив на преобръщане, което обяснява и предпазната тръбна клетка в кабината. Но въпреки всичко камазът е доста добре балансиран, с 50:50 разпределение на теглото. 13-литровият шестцилиндров турбодизел осигурява чудовищна мощност, но не бихте го нарекли пестелив - върху пясък разходът надхвърля 160 литра за 100 километра.