В самото начало на 2022 година започва и едно от най-легендарните изпитания в автомобилния свят: Рали Дакар. В продължение на седмици някои от най-смелите пилоти в света ще изправят своите машини срещу пустинята, времето и едни срещу други, рабира се.
Но истинските ценители на това приключение няма как да не признаят, че то с течение на годините изглежда все по-малко като приключение, и все повече като професионално организирано шоу. Далечен спомен са случаите като през 1982, когато Марк Тачър, синът на Маргарет Тачър, изчезна в Сахара за цели шест дни. А и автомобилите, някога пъстра смес от самоделки и налудничави идеи, днес са творения на цели инженерни екипи от могъщи транснационални компании. Нищо обаче не ни пречи да си припомним времето, когато нещата не стояха така, и да подберем най-екстремните машини в историята на ралито. Някои попадат в списъка заради удивителните си постижения, други - заради откровената си лудост.
11-те най-екстремни машини в Рали Дакар (ГАЛЕРИЯ):
Французите си осигуряват най-големия спонсорски договор за онази епоха (с Christian Dior), разглобяват целия автомобил, построяват го отново върху тръбна рама, заменят ламарините с панели от фибростъкло, добавят V8 от Chevrolet с 350 коня и окачване от Toyota Land Cruiser.
Пелетие и Монсорж премахват хладилника и шкафчето с напитки, но това не значи, че се отказват от удоволствията в живота. След края на всеки етап двамата си строят истински бивак, с постоянна доставка на пресни стриди, шампанско и най-добрите вина на Pomerol.
Даже вървят сравнително добре в класирането, но поредната повреда им отнема по-дълго време, отколкото допуска регламентът тогава, и двамата са дисквалифицирани.