Германският производител Mercedes-Benz се оказа в центъра на пореден скандал в Китай. Местни клиенти призоваха за бойкот на марката, след като преди същото се случи и с други чуждестранни компании.
Скандалът беше предизвикан от рекламно видео, публикувано на 25 декември в официалния акаунт на Mercedes-Benz в „китайския Twitter" - Weibo. Възмущението на потребителите беше предизвикано от грима на момичетата, които участват в рекламата. Гримьорите твърде явно наблягат на опънатите очи, заради което Mercedes-Benz веднага бе обвинен в предразсъдъци към азиатците.
„Тесните очи за западен стереотип за китайците още от XIX век. Експертите смятат, че това не е обективно описание на китайците, а етикет за източноазиатци, базиран на западното чувство за идеологическо превъзходство“, пише местният вестник GlobalTimes.
В китайските социални медии вече стартира мащабна кампания срещу Mercedes-Benz, като хаштагът „Гримът на модела на Mercedes-Benz е спорен“ събра повече от 170 млн преглеждания само за 3 дни. Мнозина от потребители твърдят, че не са против малките очи, но приемат използвания грим за обида.
Германският автомобилен производител веднага премахна спорните реклами, но в социалните мрежи продължават призивите за бойкота на автомобилите Mercedes-Benz. По-рано тази година същият скандал предизвика и реклама на Dior, където беше използвана снимка на китайския фотограф Чен Ман. Снимки: GlobalTimes