Новото поколение на Kia Optima смени името си и вече се казва K5. Освен с впечатляващ дизайн, бизнес-седанът може да се похвали и с турбомотори, които може да се комбинират със система за задвижване на четирите колела.
При версията GT мощността на двигателя е 290 конски, което накара корейския производител да заяви, че тази версия на модела превъзхожда новото BMW 330i. Поне това става ясно от рекламата на K5, в която се казва, че седанът на Kia не само не отстъпва като мощност на баварски модел, но дори го задминава.
С дребен шрифт се подчертана, че на мокър или сух асфалт K5 е по-бърза от 330i, а освен това корейският модел ускорява по-бързо на сух асфалт. И едва накрая се уточнява, че в случая се сравняват K5 GT и версия на BMW със задно предаване.
Тоест, ако седанът 330i получи задвижване на четирите колела, корейският седан няма шансове да го настигне. Интересното е, че има и разминаване между офизиалните характеристики на двата модела. При премиерата на K5 от Kia обявиха, че версията GT ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,8 секунди, докато от BMW посочват време от 5,6 секунди за 330i със задно предаване.
Има все пак един показател, по който двата автомобила не могат да се сравняват. Базовата Kia K5 стартира от 23 490 долара, което е 2 пъти по-евтино от BMW 330i. Топ-версията GT на корейския модел е оценена на 37 950 долара, което пак е по-малко от баварския седан.
Снимки: Kia