Реклама на BMW, в 95% от която се виждат шефът на Mercedes Дитер Цетше и автомобили на големия конкурент, вероятно ще ви прозвучи като нечие бълнуване. Но всъщност баварците избраха този оригинален начин да почетат - а също и да избъзикат - дългогодишния главен изпълнителен директор на Daimler в деня на официалното му пенсиониране.
Цетше, който бе начело на Daimler от 2006, успя да възроди гиганта и да възвърне първото място в премиум сегмента, която за кратко бе притежание на BMW. Занапред компанията ще бъде управлявана от избрания от самия него наследник - шведа Ола Калениус.
В рекламата, разпространена от BMW, се проследява последният работен ден на Цетше (всъщност актьор, дегизиран като него). След емоционално прощаване с колегите шофьор откарва Цетше у дома с S-класа. Мустакатият шеф търпеливо изчаква шофьорът да си тръгне, преди да отвори вратата на гаража си. "Най-сетне свободен", гласи текстът, преди Цетше да потегли... в оранжево BMW i8 Roadster. На заден фон се вижда класически Mercedes 220.
"Благодарим, Дитер Цетше, за толкова много години вдъхновяваща конкуренция", казва в заключение рекламата.
Това не е първата такава закачка между двете компании. През 2016, когато BMW навърши 100 години, лично Цетше поръча огромни вестникарски карета, в които се казваше: "Благодарим, BMW, за сто години конкуренция". Отдолу с доста по-ситен шрифт се добавяше: "Предишните 30 бяха скучни". В заключение от Mercedes канеха колегите си от BMW да посетят музея им, за да се запознаят с "пълната история на автомобила".