От началото на 2022 година, автомобилните производители от цял свят ще могат да продават по-лесно моделите си на пазара в Китай. Решението, макар и малко изненадващо, е на Министерството на търговията и националното развитие на азиатската държава. Досега, за да може да продават на местния пазар, чуждите компании бяха задължени да се договарят с местни производители.
Този ход на китайското правителство потенциално отваря врати за напълно различни сценарии. Но все още не е напълно ясно какво точно имат на ум съставителите на новата наредба и дали тя се дължи на генералните промени в автомобилната индустрия.
От 1994 година насам, чуждите компании трябваше да правят джоинт-венчъри 50:50 с местните фирми. През 2018 година законът бе променен и това позволи некитайските фирми да могат да държат до 70% от капитала, както сториха например от BMW в съюза си с Brilliance.
Заради досегашните изисквания, се нароиха страшно много смесени компании, като някои глобални фирми даже имаха по няколко джоинт-венчъра за местния пазар. Според Форбс, новите регулации биха могли доста да променят нещата и да отворят врати за марки, които все още не са сключили споразумения с китайски компании. А някои гиганти дори могат да решат да прекратят съюзите си с местните фирми и да се опитат да играят сами на най-големия автомобилен пазар в света.
Задължителният джоинт-венчър бе въведен от Китай за да защити и развие местните производства и пазара. И може да се каже, според нарастващия брой местни производители, че тази стратегия е успяла да проработи добре. Но времената вече се промениха и на свой ред китайските компании започнаха да търсят експанзия на други пазари като Европа и Америка.