IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

На прага на сензация – първият автомобил може да не е на Карл Бенц

В Лайпциг беше открита кола с двигател с вътрешно горене, която вероятно е по-стара

Любопитна находка на членовете на Ost Klassiker Club Wolkramshausen от Лайпциг може да преобърне историята на автомобила. Те са открили в стара къща в града кола с двигател с вътрешно горене и 3 колела, като са я купили за няколкостотин евро от живеещата там възрастна жена.


най-стар автомобил


След като са почистили превозното средство, германците са осъзнали, че пред тях стои един от първите автомобили на планетата. Според Хуберт Рейн, известен експерт по антични превозни средства, тази кола може би е направена преди триколката на Карл Бенц от 1886 г., която официално се води като първия автомобил с двигател с вътрешно горене.

Представители на Музея на транспорта в Дрезден подкрепят това твърдение, като посочват и основен аргумент в негова полза – колата на Карл Бенц е от метал, докато в откритата в Източна Германия машина е използвано предимно дърво. От него са каросерията, спиците и седалките.


най-стар автомобил


На помощ на членовете на автомобилния клуб вече са се притекли физици и дори криминалисти. Те заедно внимателно изучават триколесната находка и всеки от нейните елементи поотделно. Дължината на машината е малко над 2 метра, като тя има едноцилиндров двигател с обем 140-150 куб. см, две скорости и кормилна щанга със спирачка. Триколката няма сериен номер с изключение на числото „24“, което може да се прочете на двигателя.

Засега експертите от Музея на транспорта в Дрезден, както и тези от Музея на Mercedes-Benz в Щутгарт не могат да установят произхода на колата. Според Хуберт Рейн, всички характеристики до момента показват, че това е професионално изпълнение, а не проект на любители, създаден в гараж.


най-стар автомобил


Експертът обаче посочва две неща, които ще помогнат за разрешаване на загадката. Първата е цветът – по повърхността на каросерията се виждат следи от тюркоазено зелена боя с жълти линии. Това напомня за автомобил на Opel с патентован двигател System Lutzmann. Негов създател е Фридрих Луцман, който в наши дни е малко известен, но е един от пионерите на автомобилната индустрия. Той е имал собствена работилница в Десау и е сочен като създателя на първото такси в Германия.

По-късно Луцман приема предложението на братята Опел, които го назначават за директор на завода в Рюселхайм. Под негово ръководство там се произвеждат бензинови двигатели с мощност 3,5 к.с. Личността на Луцман обаче е доста противоречива, тъй като той е активен член на антисемитското сдружение в Десау.


най-стар автомобил


Втората точка за името на намерения в Лайпциг автомобил води към младата ГДР. В същата къща е намерен и знак на участник в ралита с класически коли, които редовно се организират в града през 50-те години на миналия век. Сега се издирват негови познати или роднини, които може да знаят нещо за намерената кола.

Самата тя вече се съхранява на тайно място в Северна Тюрингия, като членовете на Ost Klassiker Club Wolkramshausen заедно с технически експерти, продължават старателно да изучават и анализират автомобила. И е напълно възможно той да се превърне в сензацията, която ще промени историята. При това още през предстоящата 2022 г.

Още снимки на открития в Лайпциг автомобил - вижте в галерията:

Снимки: MDR

0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Ттт ( преди 2 години )
    Вижда ми се по сложна от Бенц и затова не е първа.
  • #10
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 8 ( преди 2 години )
    Не знам какво се учат да правят, ама малко си се объркал. Те направиха едни от най-здравите и добри във всеки аспект двигатели в света, много от които и до днес са в употреба, без засечки. За разлика от дойчовците, дето дори болтчетата ги правят така, че да изкарат едвам гаранцията. И това не е от последните години, а от много по-дълго време.
  • #9
    19 rate up comment 0 rate down comment
    Народ ( преди 2 години )
    Македонска е бе, какво се чудите???
  • #8
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Xa ( преди 2 години )
    Само като и видя ръждата и веднага си личи че е опел. Ръждясва на същите места като моята Астра.
  • #7
    18 rate up comment 4 rate down comment
    Аноним ( преди 2 години )
    Като го почистят още малко и ще видят надписа ВАГ, или поне GOLF 007.
  • #6
    9 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    чичо още не съм ходил на училище в детската градина съм току що се събудихме от следобеден сън пиша от таблета докато съм на цукалото а ти защо не си на работа
  • #5
    10 rate up comment 8 rate down comment
    ами оня 3 ( преди 2 години )
    "първия двг беше на французин" - ми то нормално французите да са "открили" ДВГ в недалечното минало, след като си го спомня колегата, то те и сега още се учат да го правят!!
  • #4
    13 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    скоро ще е в мобилето с пълна сервизна история от първи собственик това автоджамбазите надминават и рибарите по съчинени истории явно от бензиновите испарения им се развинтва фантазията
  • #3
    19 rate up comment 1 rate down comment
    Никола ( преди 2 години )
    Интересна находка. Дано възрастната жена, от която са я откупили "за няколкостотин евро" получи подобаващо доплащане, в противен случай са поредните търгаши (като Рик Харисън от поредицата в заложна къща "Pawn Stars" - Best I can do is 20 bucks!) Горчи.
  • #2
    18 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Първият патент за двг беше на французин мбого преди ото