Дори най-големите автомобилни производители понякога допускат грешки със свои модели. Причините са най-различни – от поява на пазара в неподходящ момент до избухването на сериозен скандал, който съсипва имиджа на съответната марка. Някои автомобили просто остават недооценени и се превръщат в огромен провал за компанията, която е възлагала огромни надежди на тях.
Следващите 11 модела са точно такива. Всички те не успяха да се наложат и нанесоха сериозни щети на своите производители. Те засягат не само реномето на съответната марка, но и струват много пари, които са похарчени за тяхната разработка и производство. Затова и бяха определи като „най-големите каръци“ в историята на автомобилната индустрия.
11 модела, които се провалиха (ГАЛЕРИЯ):
Най-уважаваните и изтъкнати фирми също грешат. Mercedes-Benz 130H със задно разположен двигател е направен под влиянието на идеите на Фердинанд Порше, които след това бяха триумфално въплътени във Volkswagen Kaefer (впрочем пробната партида на Beetle е сглобена в завода на Mercedes). Серийното производство на модела започва през 1934 г., като колата определено предизвиква интерес. Той обаче не е сред традиционните клиенти на марката, които не приемат автомобил със задно разположение на мотора и мощност от 26 к.с. (при модернизираната версия 170 N не 38 к.с.).
Освен това, за разлика от „народния автомобил“ на Volkswagen, серия H на Mercedes е много скъпа, а шофьорите се оплакват от пътното поведение на колата. До 1940 г. са произведени 6830 бройки от двете версии. Така моделът се оказа пълен провал, а в Mercedes явно не си научиха урока и през 90-те години пуснаха A-Class, чието управление беше обявено за опасно и това струваше доста скъпо на марката, защото моделът трябваше да бъде преработен.