С всяка година новите автомобили стават все по-надеждни и неподатливи на повреди. Това е единодушното заключение на всички организации, следящи за качеството, от германската TUV до американската Consumer Reports (макар и с важното уточнение, че това се отнася до новите автомобили в първите години след производството им, а не до общата продължителност на живота им).
Задното окачване на Mercedes E-class от 2009. От година на година системите на окачването стават все по-сложни
В последния си доклад за 2022 например TUV отчита сериозен спад на повредите, засечени при техническите прегледи - от близо 20% през 2020 за всички тествани коли, до едва 17.9% днес. Но подобрението съвсем не е еднакво при различните системи в автомобила. В една област напредъкът е съвсем нищожен и дори се забелязва отстъпление. Тази област е окачването.
Най-съществената промяна е, че проблемите с окачването, характерни преди най-вече за бюджетните марки на над 10-годишна възраст, сега се разпростират върху най-популярните (и доста скъпи) премиум модели, и се проявяват още на третата до петата година. При някои модели - даже и по-рано. Ето кои са и причините за това.
8 причини проблемите с окачването да зачестяват (ГАЛЕРИЯ):
Втората причина е последствие от първата. Понеже повишеното от всевъзможни нови системи тегло на автомобила води до по-високи разход на гориво и емисии, инженерите трябва да компенсират по всички възможни начини. Това означава използването на изтънени компоненти по окачването и на олекотени материали като алуминий вместо стомана. Това е добре за динамиката, но зле за издръжливостта.