IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Как да изберем зимни гуми втора употреба

Има някои детайли, на които трябва да се обърне особено внимание

Започваме с уговорката, че най-добре е да "обуете" колата с чисто нови зимни гуми и в това спор няма, но сме наясно и с финансовите несгоди на средностатистическия българин, както и с факта, че много от родните шофьори прибягват до покупка на гуми "втора употреба". Поради тази причина решихме да разкрием някои тънкости при избора на употребявани зимни гуми.


гуми
 

Това, което трябва да знаете със сигурност е, че с летни гуми не бива да се кара през зимата. Не си правете експерименти, защото такива могат да струват човешки живот. Летните колела са актуални при температура от +7 градуса и нагоре, но ако на улицата стане по-студено, гумата губи свойствата си, протекторът става твърд и колата няма да може да се придържа към асфалта.

Дори и да имате кола с задвижване на всички колела, това няма да помогне. Може би с такива гуми се шофира без проблеми, но екстремно спиране с летни гуми в зимни условия е просто нереалистично. А ако зимните ви гумите ви вече не отговарят на параметрите за адекватност, но не искате да харчите много пари за чисто нови, тогава можете да закупите употребявани, но тук има някои тънкости, за които ще ви разкажем сега:

Първо обърнете внимание на годината на производство на гумата. Повечето производители на автомобилни гуми определят 5-годишен срок на годност за своите продукти. Затова е препоръчително да намерите възможно най-пресните гуми. Разбира се, ако гумата е по-стара, това не е престъпление, но с всяка изминала година тя губи свойствата си. А за това, кога е произведена една гума, проверете нейният DOT - четири цифри, изписани на гумата, показващи седмица и година на производство.


гуми
 

Второто, на което трябва да обърнете внимание, е протектора. Дълбочината му трябва да е възможно е най-голяма. Класическите зимни гуми са с дълбочина на протектора 8.5-9.5 мм. Минималната дълбочина, за да има смисъл да купувате гумата трябва да е 4.5 мм, но това вече е минимумът, за да изкарате "криво-ляво" един сезон. Колкото по-дълбок протектор, толкова по-добре и пътуването ви ще бъде по-безопасно.

Третото, което трябва да направите при избор на зимни употребявани гуми е да проверете гумата за напуквания по борда, удари и т.нар. "балони". Ако намерите нещо от този списък, по-добре е да откажете покупката. 

И накрая, погледнете равномерността на износването на протектора. Ако се вижда с просто око, че едната страна е по-изтъркана от другата, това означава, че колата, която е "носела тези обувки" преди е имала проблеми и тези гуми могат да "бият" и на вашата кола.

0 от 500
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    някой ( преди 3 години )
    И най-важното не написахте, да се търси колкото се може по-мака гума. Така може гума с ДОТ на 2 години да е карана лято и да е упечена, така може и гума с ДОТ на 6 години да е пазена на студено и да е по-мека от упечената.
  • #7
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Ken ( преди 3 години )
    "Ако можете да заземите колата си през ноември" Това какво би трябвало да означава ? Да я свържем към земя, по аналогия с ел.инсталациите или се има предвид "зазимяване" ?
  • #6
    8 rate up comment 0 rate down comment
    До 4 ( преди 3 години )
    Зимните гуми не са само заради снега! Пързалял съм се при положителна температура и леко влажен път на така наречения черен лед. Ако можете да заземите колата си през ноември и да я извадите през март, наистина не ви трябват зимни гуми. Друг вариант е да живеете в някой малък южен град в равнината и да карате само градско и до някои близко село при добри условия.
  • #5
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Факт ( преди 3 години )
    Втора употреба само маркови(освен другите изисквания). Впрочем немарковите дори купени нови, след два сезона вече не стават. Някои и след един.
  • #4
    7 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Не си купувам зимни гуми, и не смятам да го правя за в бъдеще. През двата дни в които има сняг в годината ми е по евтино да не си карам колата.
  • #3
    1 rate up comment 1 rate down comment
    до райдер ( преди 3 години )
    а знаеш ли, че настоящият модел на дебица не е точно зимна гума? Не гледай само цената.
  • #2
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    За предпочитане от часно лице, продало колата си. Попадал съм на отлични оферти. Нещо, което не се съобщата в статията, има значение възрастта, но по-важно е колко е мек каучука. Изпечена зимна гума и на 1-2г. да е, си е пластмаса. А такива има не малко. Новата е по-добре, разбира се, но преди десет дни в дупка спрасках Ултрагрип Перформанс, 17". Колко стурва нова и кой да ме обезщети?
  • #1
    15 rate up comment 1 rate down comment
    raiders ( преди 3 години )
    Като млад шофьор отидох зимата на вилата с летни гуми и за малко да се претрепя в дола, в понеделник бях с 4 чисто нови зимни гуми 15, 195/65. И тогава бяха по 85лв. Дебицата и сега са по толкова. Пълен абсурд е някой да си купи втора употреба при тези цени.