IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Как да изберем зимни гуми втора употреба

Има някои детайли, на които трябва да се обърне особено внимание

Започваме с уговорката, че най-добре е да "обуете" колата с чисто нови зимни гуми и в това спор няма, но сме наясно и с финансовите несгоди на средностатистическия българин, както и с факта, че много от родните шофьори прибягват до покупка на гуми "втора употреба". Поради тази причина решихме да разкрием някои тънкости при избора на употребявани зимни гуми.


гуми
 

Това, което трябва да знаете със сигурност е, че с летни гуми не бива да се кара през зимата. Не си правете експерименти, защото такива могат да струват човешки живот. Летните колела са актуални при температура от +7 градуса и нагоре, но ако на улицата стане по-студено, гумата губи свойствата си, протекторът става твърд и колата няма да може да се придържа към асфалта.

Дори и да имате кола с задвижване на всички колела, това няма да помогне. Може би с такива гуми се шофира без проблеми, но екстремно спиране с летни гуми в зимни условия е просто нереалистично. А ако зимните ви гумите ви вече не отговарят на параметрите за адекватност, но не искате да харчите много пари за чисто нови, тогава можете да закупите употребявани, но тук има някои тънкости, за които ще ви разкажем сега:

Първо обърнете внимание на годината на производство на гумата. Повечето производители на автомобилни гуми определят 5-годишен срок на годност за своите продукти. Затова е препоръчително да намерите възможно най-пресните гуми. Разбира се, ако гумата е по-стара, това не е престъпление, но с всяка изминала година тя губи свойствата си. А за това, кога е произведена една гума, проверете нейният DOT - четири цифри, изписани на гумата, показващи седмица и година на производство.


гуми
 

Второто, на което трябва да обърнете внимание, е протектора. Дълбочината му трябва да е възможно е най-голяма. Класическите зимни гуми са с дълбочина на протектора 8.5-9.5 мм. Минималната дълбочина, за да има смисъл да купувате гумата трябва да е 4.5 мм, но това вече е минимумът, за да изкарате "криво-ляво" един сезон. Колкото по-дълбок протектор, толкова по-добре и пътуването ви ще бъде по-безопасно.

Третото, което трябва да направите при избор на зимни употребявани гуми е да проверете гумата за напуквания по борда, удари и т.нар. "балони". Ако намерите нещо от този списък, по-добре е да откажете покупката. 

И накрая, погледнете равномерността на износването на протектора. Ако се вижда с просто око, че едната страна е по-изтъркана от другата, това означава, че колата, която е "носела тези обувки" преди е имала проблеми и тези гуми могат да "бият" и на вашата кола.

0 от 500
  • #18
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Аз да попитам, че преди месец си взех нови зимни гуми, следващата и по-следващата зима няма ли и те да са втора употреба? И аз ли ще мина към групата на убийците, които карат с втора употреба? Ами ако ги карам един сезон ( не повече от 3000 километра) и ги продам, човекът който ги купи убиец ли е? И той ли като няма пари, не трябва да кара? Мислете бре хора, преди да раздадете общи присъди!
  • #17
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Гошко ( преди 3 години )
    Един "***"преди години, пусна дъщеря си през Петрохан с гуми втора употреба и Тя катастрофира.Като нямаш пари, не карай!
  • #16
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Муахаха ( преди 3 години )
    Народ който кара с гуми втора ръка и си кърпи чорапите, няма как да просперира!Комплект нови, читави 15-16ки, каквито са на масовите коли в БГ (че и по-малки) са около 700лв + толкова летни =1400лв за да караш читави гуми 5-6 години. Два комплекта гуми при правилна поддръжка и нормално каране изкарват 80-90 000км. 1400лв разделини на 6 години са 233лв на година, 64 стотинки на ден!Ако не можеш да си позволиш подобен разход за да си безопасен за себе си и другите на пътя - не си купувай кола!!!!!
  • #15
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Всеки сам си преценява, но нерядко зимните са търкаляни целогодишно и се продават на който клъвне.....
  • #14
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Гуми втора ръка, особено пък зимни си е подритване на живота
  • #13
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Аз като карък си купих автомобила със скъп размер гуми и дори така не са ми проблем едни свестни ,а гледам че 225х45 са с по 15 юро по евтини, а ако колата ти е ВАГ на 8-10 години сигурно е с 16 цола и тогава за по 60-65 Е имаш маркови.
  • #12
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Фастер ( преди 3 години )
    Гуми втора употреба?!?!?!!?И най-евтините ,но нови!
  • #11
    7 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Купувал съм нови от М*тро и бият. Марка Дайтон. После взех втора употреба Гууд иър.и нямаше проблем.Тъй,че нова китайска е по зле от премиум марка с едногодишен Дот.
  • #10
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Светослав ( преди 3 години )
    А не е ли по-лесно просто да си купиш нова гума, като знаеш, че това, което возиш в колата, едва ли са чували с картофи, а са твоите жена и деца и единственото, което би спряло автомобила и запазило живота - твоя и този на близките ти е максимално кратък спирачен път...ама вие си знаете!?!
  • #9
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Ken ( преди 3 години )
    ОПЕЧЕНА, ОПЕЧЕНАИ как ще я разбереш, че е по-мека ? С опипване ли ?