fallback

Защо през зимата дизелите не работят с "лятната нафта"

Собствениците на някои бензиностанции гонят печалби, вместо да изпълняват предписанията

Зимният сезон и свързаните с това ниски температури, които редовно се наблюдават в много региони у нас, принуждават собствениците на дизелови автомобили да предприемат „превантивни“ мерки за повишаване на устойчивостта на замръзване на използваното дизелово гориво. Кои от тях са най-ефективни, ви разказваме сега.

Не е тайна, че в повечето случаи тази тема пряко се пресича с проблема за придобиване на гориво с необходимото качество. В крайна сметка собствениците на дизелови автомобили знаят, че с настъпването на студените месеци е необходимо да се използва сезонно, така нареченото зимно дизелово гориво.

Освен това страната ни отдавна е приела съответните разпоредби, според които в определено време на годината дизеловото гориво трябва да има определени нискотемпературни характеристики, препоръчани за определен регион. това обаче не се спазва от всички бензиностанции.

Собствениците на някои бензиностанции обаче, в преследване на печалба, често се ръководят не от предписания, а от реални метеорологични условия. Есента тази година, както, между другото, и миналата, се оказа дълга. И до последния момент на някои бензиностанции можеше да се намери почти лятно дизелово гориво. Припомняме, че то може да издържи само до температури от  5 градуса по Целзий.

Но, както знаете, физикохимичните свойства на дизеловото гориво се променят значително при по-ниски температури. Този вид гориво съдържа парафини, които започват да кристализират на студа, което го прави мътно. За дизелов двигател такова дизелово гориво не е безвредно. При по-нататъшно понижаване на температурата в него започват да се образуват съсиреци от парафин (гел). Те постепенно запушват микропорите на филтъра, блокирайки подаването на сгъстено гориво към мотора. В резултат на това дизелът просто не стартира.

Температурата, при която дизеловото гориво вече не се изпомпва през горивния филтър, се нарича гранична температура на филтриране (PTF). И собствениците на дизелови автомобили трябва ясно да разберат, че PTF (а не някакъв друг параметър) е основният индикатор за ниска температура на дизеловото гориво, на който трябва да се обърне внимание през зимата.

Например, ако средната дневна температура в определен регион е -10°C, тогава трябва да заредите дизелово гориво с PTF приблизително -15°C. Междувременно можете бързо да осигурите дизелово гориво с необходимия PTF и съответно необходимата устойчивост на замръзване, и самостоятелно. Това се прави с помощта на специална депресираща добавка (антигел).

Трябва да се добави в резервоара едновременно с зареждането на бензиностанцията. Ето защо търсенето на такива добавки се увеличава многократно с рязкото застудяване, наблюдавано в определен регион на страната. Вярно е, че тези продукти могат да се различават значително по своите свойства и тук е много важно правилно да изберете правилния антигел. Но предвид недотам качествената нафта по нашите ширини, такива добавки са силно препоръчителни.

fallback
  • #12
    Да ви осветля: ( преди 2 години )
    Най-качественото дизел е в Ромпетрол.
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Тва са пълни глупости. От близо 15г сипвам нафта само на Ромпетрол. Никакви добавки. Колата се кара всекидневно, никога не е отказала да потегли. Зимна, летна нафта е за цакането на балъците от големите вериги
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    А пропуснах да ви кажа че при старите дизели като добавя бензин зимата примерно 5% е хубаво да се добавя и масло както на двутактов двигател. Това е за да се компенсира разреждането на нафтата и намаленото смазване. Принципно при много ниски температури -20, 30 и надолу може да се добавя и до 20% бензин.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Едно време производителите препоръчваха зимата към дизела да се добавя бензин. Помня че на старите мерцедеси дори в книжките пишеше при температури под нулата да се добавя от 1% до 5% бензин. Това предотвратява замръзване на нафтата и помага за по лесен старт и циркулация през системата. Сега вече не знам как е. Те новите коли с тия електроники са много капризни и може бензина да им навреди.
  • #8
    Диков ( преди 2 години )
    И лято и зима си сипвам Бардал BDC по предписанието на производителя и нямам никакви ядове. Карам само с нафта от бензиностанции Круиз (вече 3 години около 65к км)
  • #7
    Тихомир ( преди 2 години )
    Я, кажете нещо за зимното масло!
  • #6
    Иванов ( преди 2 години )
    От 5 год карам служебна Дачия дизел. Зареждам само на ОМВ. Нилога не съм имал проблеми и не се занимавам с добавки.
  • #5
    Анонимен ( преди 2 години )
    Карам дизел от 2010г само един път съм имал проблеми с паленето. през 2011 температурите падаха до -24С и няколко пъти колата която карах тогава запали мнооого трудоно (15 мин) палене. Сегашната ми кола е купувана чисто нова. Редовно сме по зимни глокорти по 4-5 дни. Температурите редовно падат до -20С, пали без никакви проблеми. Акумулатора го смених на 7-мата година.
  • #4
    Красимир ( преди 2 години )
    Промити мозаци
  • #3
    Красимир ( преди 2 години )
    Няма лятна нафта кауни такива
fallback
Последни