fallback

Защо през зимата дизелите не работят с "лятната нафта"

Собствениците на някои бензиностанции гонят печалби, вместо да изпълняват предписанията

Зимният сезон и свързаните с това ниски температури, които редовно се наблюдават в много региони у нас, принуждават собствениците на дизелови автомобили да предприемат „превантивни“ мерки за повишаване на устойчивостта на замръзване на използваното дизелово гориво. Кои от тях са най-ефективни, ви разказваме сега.

Не е тайна, че в повечето случаи тази тема пряко се пресича с проблема за придобиване на гориво с необходимото качество. В крайна сметка собствениците на дизелови автомобили знаят, че с настъпването на студените месеци е необходимо да се използва сезонно, така нареченото зимно дизелово гориво.

Освен това страната ни отдавна е приела съответните разпоредби, според които в определено време на годината дизеловото гориво трябва да има определени нискотемпературни характеристики, препоръчани за определен регион. това обаче не се спазва от всички бензиностанции.

Собствениците на някои бензиностанции обаче, в преследване на печалба, често се ръководят не от предписания, а от реални метеорологични условия. Есента тази година, както, между другото, и миналата, се оказа дълга. И до последния момент на някои бензиностанции можеше да се намери почти лятно дизелово гориво. Припомняме, че то може да издържи само до температури от  5 градуса по Целзий.

Но, както знаете, физикохимичните свойства на дизеловото гориво се променят значително при по-ниски температури. Този вид гориво съдържа парафини, които започват да кристализират на студа, което го прави мътно. За дизелов двигател такова дизелово гориво не е безвредно. При по-нататъшно понижаване на температурата в него започват да се образуват съсиреци от парафин (гел). Те постепенно запушват микропорите на филтъра, блокирайки подаването на сгъстено гориво към мотора. В резултат на това дизелът просто не стартира.

Температурата, при която дизеловото гориво вече не се изпомпва през горивния филтър, се нарича гранична температура на филтриране (PTF). И собствениците на дизелови автомобили трябва ясно да разберат, че PTF (а не някакъв друг параметър) е основният индикатор за ниска температура на дизеловото гориво, на който трябва да се обърне внимание през зимата.

Например, ако средната дневна температура в определен регион е -10°C, тогава трябва да заредите дизелово гориво с PTF приблизително -15°C. Междувременно можете бързо да осигурите дизелово гориво с необходимия PTF и съответно необходимата устойчивост на замръзване, и самостоятелно. Това се прави с помощта на специална депресираща добавка (антигел).

Трябва да се добави в резервоара едновременно с зареждането на бензиностанцията. Ето защо търсенето на такива добавки се увеличава многократно с рязкото застудяване, наблюдавано в определен регион на страната. Вярно е, че тези продукти могат да се различават значително по своите свойства и тук е много важно правилно да изберете правилния антигел. Но предвид недотам качествената нафта по нашите ширини, такива добавки са силно препоръчителни.

fallback
  • #2
    Петко ( преди 2 години )
    Без добавка, целогодишно, на какви ли не студове, Петрол и Ромпетрол, за другите не мога да кажа, без никакви проблеми. По-вероятно тези проблеми съпътстваха дизелите около 2000 година, след това полека-лека се изчистиха нещата. Добавката, която слагат колегите от тубички по 250 млл или литър на бензиностанциите я слагат от тенекии по 20 литра, така че не си давайте парите за глупости, другото са внушения.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Аз лично съм си патил. Решението беше 20-30 кофи вряла вода.
fallback
Последни