Eвропейският пазар на нови автомобили се срива и отчита най-слабия ноември в историята си, докато в България продажбите са с цели 24% повече спрямо миналата година, показват данните на браншовата организация АСЕА. Причините за кризата са отчасти в недостига на чипове, който доведе до принудителни ограничения в производството на автомобили, и отчасти в новите регулации, повишили чувствително цените им.
През ноември в ЕС са регистрирани 713 346 нови автомобила - най-слабият показател от 1993, когато АСЕА започна да води статистика, и с почти 200 000 автомобила по-малко от ноември 2020 година.
Най-големите пазари отчитат двуцифрен спад: почти -32% в Германия, -24.6% в Италия, -12% в Испания. Единствено във Франция от водещите страни спадът е по-умерен - малко над 3 на сто.
Като цяло само три от пазарите в ЕС отчитат ръст спрямо миналия ноември: Словения, с 15.8%, Eйре (+23%) и най-вече България - 24%. У нас през ноември новите регистрации са 1915, докато миналата година по това време са били 1544. Българският пазар расте и за 11-те месеца на 2021, достигайки общо 22 757 нови регистрации - с 10% повече от същия период на миналата година.
20-те най-продавани марки в Европа през 2021 (ГАЛЕРИЯ):
Японците растат неумолимо на европейския пазар като отплата за дългогодишните си инвестиции в хибридни технологии, които за момента покриват спокойно стандартите на Брюксел. Марката има 13% ръст от началото на годината и пазарният й дял за пръв път достига 6%.