IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Изненада - VW няма да се откаже от дизелите

Новите двигатели TDI вече може да работят с парафиново гориво

Германският производител Volkswagen официално обяви, че последното поколение четирицилиндрови дизелови двигатели е одобрено за използване с парафинови горива - новоразработено дизелово гориво, което съдържа био-компоненти. Според автомобилния производител, използването на парафинови горива трябва да позволи значително намаляване на въглеродните емисии – с около 70-95% в сравнение с конвенционалния дизел.


VW TDI


От компанията посочват, че всички нейни модели с 4-цилиндрови дизели (TDI), произведени след юни тази година, са одобрени за работа с парафинови дизелови горива в съответствие с европейския стандарт EN 15940. Тези модели включват Tiguan TDI, както и осмото поколение на Golf във версията GTD.

„Чрез използването на екологично чисти горива в някои модели на Volkswagen, ние даваме възможност на клиентите в цяла Европа да намалят значително своите емисии на CO2. Използването на парафинови горива е разумна допълнителна опция, особено за компании със смесен автопарк, съставен от модели с електрически и конвенционални задвижвания“, каза проф. Томас Гарбе, ръководител на отдела за бензиново и дизелово гориво във Volkswagen.

Парафиновите горива се произвеждат от биологични остатъчни и отпадъчни материали като хидротретирано растително масло (HVO). Тези биогорива вече са налични на пазара, като се очаква да увеличат своя дял до 20 до 30% на енергийния пазар в Европа през следващите десет години.

Примери за парафинови дизелови горива, които вече се предлагат на пазара, са дизел C.A.R.E, NEXTBTL и HVO. Има и много по-разпространената опция, която вече е налична,като при нея са добавени парафинови компоненти. Твърди се, че тези горива на изискванията на стандарт EN590. Примери за това са Diesel R33, V-Power Diesel, OMV MaxMotion и Aral Ultimate Diesel. Всички дизелови двигатели, включително по-старите, могат да използват всички тези продукти.

Източник: Volkswagen

0 от 500
  • #10
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Нормално ( преди 2 години )
    Нима очаквахте всички камиони и трактори и комбайни да чакат да се зареждат по половин ден?
  • #9
    21 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Проблемът на дизелите не е въглеродните, а азотните емисии и твърдите частици. За това, обаче, компаниите и бюрократите не обичат да говорят много.
  • #8
    24 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Дизеловият мотор, за разлика от бензиновият, с леки модификации може да се движи и с обикновено слъчогледово олио (до колко олио на 5 лв. литъра е рентабилно за придвижване е друг въпрос). Оригиналният дизайн на мотора на дядо Рудолф е бил за фъстъчено масло, но инженерите на дядо Рокфелер, са го пригодили да работи с тежки фракции, останали от производството на бензин, щото не са знаели какво да ги правят.
  • #7
    11 rate up comment 7 rate down comment
    Гочето с голфа ( преди 2 години )
    А цената - сещайте се.А това че иска нови мотори.Всъщност вече няма значение. Китай иска електрификация на транспорта и ще я получи по един или друг начин. Дали европейските производители ще участват на най-големият пазар в света, си е тяхен проблем. За нас остават карцерогенните извержения директно под носа ни.
  • #6
    13 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Аз от много години карам само Мак Моушън дизел на ОМВ. Но чак сега разбирам че било по ЕКО гориво.
  • #5
    22 rate up comment 17 rate down comment
    az ( преди 2 години )
    Електрическите коли са пълна простотия за момента и генерират повече емисии от ДВГ...
  • #4
    23 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    БМВ също не смята да се отказав засета, и не мисля. че ще още само ФВ, а лека по лека и други, производители. Това ще е ясен намек, че електрификацията поне за момента не е решение или не може да замести ДВГ (освен за 95% градско каране).. И честно казано, не разбирам какъв им е проблема на еко-меко талибаните, ако използването на синтетични горива намаля емисиите като се очаква до 90%?
  • #3
    27 rate up comment 6 rate down comment
    Абсурд ( преди 2 години )
    VW да се откаже от дизелите в все едно Кока Кола да се откаже от безалкохолните!
  • #2
    11 rate up comment 22 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    пълен абсурд, но щом искат фалит, така да е
  • #1
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Добре, ама ( преди 2 години )
    цената?