Германският производител Volkswagen официално обяви, че последното поколение четирицилиндрови дизелови двигатели е одобрено за използване с парафинови горива - новоразработено дизелово гориво, което съдържа био-компоненти. Според автомобилния производител, използването на парафинови горива трябва да позволи значително намаляване на въглеродните емисии – с около 70-95% в сравнение с конвенционалния дизел.
От компанията посочват, че всички нейни модели с 4-цилиндрови дизели (TDI), произведени след юни тази година, са одобрени за работа с парафинови дизелови горива в съответствие с европейския стандарт EN 15940. Тези модели включват Tiguan TDI, както и осмото поколение на Golf във версията GTD.
„Чрез използването на екологично чисти горива в някои модели на Volkswagen, ние даваме възможност на клиентите в цяла Европа да намалят значително своите емисии на CO2. Използването на парафинови горива е разумна допълнителна опция, особено за компании със смесен автопарк, съставен от модели с електрически и конвенционални задвижвания“, каза проф. Томас Гарбе, ръководител на отдела за бензиново и дизелово гориво във Volkswagen.
Парафиновите горива се произвеждат от биологични остатъчни и отпадъчни материали като хидротретирано растително масло (HVO). Тези биогорива вече са налични на пазара, като се очаква да увеличат своя дял до 20 до 30% на енергийния пазар в Европа през следващите десет години.
Примери за парафинови дизелови горива, които вече се предлагат на пазара, са дизел C.A.R.E, NEXTBTL и HVO. Има и много по-разпространената опция, която вече е налична,като при нея са добавени парафинови компоненти. Твърди се, че тези горива на изискванията на стандарт EN590. Примери за това са Diesel R33, V-Power Diesel, OMV MaxMotion и Aral Ultimate Diesel. Всички дизелови двигатели, включително по-старите, могат да използват всички тези продукти.
Източник: Volkswagen