IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-здравите и най-чупливите автомобили от 2014-2015 година

Мястото на BMW Серия 5 в новия доклад на TUV вероятно доста ще ви учуди

Не е тайна, че два автомобила от един и същи модел, но произведени в две съседни години, могат да покажат драстични разлики в качеството. Причините са най-различни: компаниите постоянно се стремят да оптимизират производствата и да намалят разходите; често сменят поддоставчиците си; самите модели претърпяват обновяване или направо смяна на поколенията. Тъкмо затова и класацията за надеждност на TUV, германската Асоциация за технически инспекции, e разделена на двугодишни сегменти според възрастта на автомобилите. След като ви запознахме с резултатите от доклада за 2022 при 10-11-годишните и при 8-9-годишните, сега е ред на колите на възраст 6-7 години, тоест производство 2014-2015 година.
   
    
Най-здравите автомобили от 2014-2015 година (ГАЛЕРИЯ):


  
    
Какво обикновено, Топ 20 е доминиран от германски и японски модели. Най-челно класираният френски автомобил е Renault Captur, което попада в зелената зона с впечатляващия резултат от 9.6% констатирани дефекти - точно колкото има и Volkswagen Golf. Добро впечатление прави 30-ото място на Ford Kuga - необичайно високо за марката, както и изкачването на Peugeot 308 с близо 30 места след смяната на поколенията. Nissan Qashqai също се е отласнал от дъното със смяната на генерациите и вече е по-близо до златната среда.
 
 
Renault Captur 2015
Произвежданото в Испания Renault Captur е най-челно класираният френски модел, с доста по-малко дефекти от средното за 6-7-годишните автомобили
  
 
В ЗЕЛЕНАТА ЗОНА: 21 Volvo XC60, 22 Audi A6/A7, 24 Mazda CX-5, 24 Mercedes GLK, 26 Nissan Note, 26 Renault Captur, 26 VW Golf, 29 Audi A4, 30 Ford Kuga, 30 Opel Meriva, 30 Toyota Verso, 33 Honda Jazz, 33 Mazda 6, 33 Toyota Yaris, 36 Toyota Avensis, 36 VW Passat, 38 Honda Civic, 40 Seat Leon, 43 Opel Zafira, 43 Peugeot 308, 45 Skoda Octavia, 46 Ford C-Max, 46 Mazda 3, 46 Suzuki Swift
В ЖЪЛТАТА ЗОНА: 50 Mercedes E-Class, 51 Skoda Citigo, 53 Opel Astra, 53 Skoda Rapid, 53 W Up , 56 BMW Серия 1/2, 56 BMW X3/X4, 56 Skoda Yeti, 59 VW Polo, 60 Opel Insignia, 64 Kia Rio, 64 Skoda Superb, 66 Peugeot 2008, 66 Renault Scеnic, 66 Toyota Aygo, 69 Ford Fiesta, 69 Nissan Qashqai
В ОРАНЖЕВАТА ЗОНА: 74 BMW Серия 3/4, 74 Citroеn C4 Picasso, 74 Renault Clio, 74 Skoda Fabia, 74 VW Touran, 81 Mini Hatch, 81 Opel Corsa, 83 VW Caddy, 84 Nissan Micra, 85 Suzuki Jimny, 86 BMW X5/X6, 88 Ford Focus, 89 Peugeot 208 , 90 Kia Ceed, 91 Seat Ibiza, 92 Citroen C3, 92 Citroen Berlingo, 92 Fiat Panda, 92 Ford S-Max, 92 Hyundai i30
В ЧЕРВЕНАТА ЗОНА: 97 BMW Серия 2 Active Tourer, 99 Kia Sportage, 100 Nissan Juke, 101 VW Tiguan, 103 Fiat 500, 103 Renault Mеgane, 105 Dacia Logan, 105 Hyundai i20
  
  
Разочароващо е представянето на Volkswagen Tiguan, който не влиза дори в Топ 100, както и на Ford Mondeo,
наредил се директно сред 10-те най-чупливи автомобила. Истинският шок е обаче представянето на някои модели на BMW - докато при 8-9-годишните компанията се представяше по-скоро добре, сега има два представителя в оранжевата зона (Серия 3 и Х5), Серия 2 Active Tourer е направо в червената, а Серия 5 е на самото дъно, с по-слаб резултат от Dacia Sandero.
 
 
BMW Серия 5 2015, F10
"Петицата" на BMW никога не е била сред лидерите по надеждност - разбираемо за мощен и пълен със сложни системи модел, който по презумпция се кара доста агресивно. Но все пак попадането на F10 сред 10-те най-чупливи модела е изненада. Проблемите идват най-вече от пружини и демпери. Част от обяснението вероятно е и в твърде големия среден пробег - 135 000 км, вторият най-висок от всички тествани автомобили
  

  
ПОСЛЕДНИТЕ 10:
107. Dacia Sandero - 18,1 (78 000 км среден пробег)
108. Ford Mondeo - 18,9 (142 000)
109. Seat Alhambra - 19,0 (115 000)
110. BMW Серия 5/6 - 19,1 (135 000)
111. VW Sharan - 19,7 (120 000)
112. Dacia Duster - 19,8 (87 000)
113. Ford Galaxy - 20,0 (131 000)
114. Dacia Dokker - 21,7 (92 000)
115. Renault Kangoo - 22,1 (102 000)
116. Fiat Punto - 23,3 (76 000)

0 от 500
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Бай Гошо ( преди 2 години )
    Пак голяма част от коментара ми е отрязан.
  • #16
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Бай Гошо ( преди 2 години )
    Да си избираш кола на базата на класацията на T
  • #15
    32 rate up comment 21 rate down comment
    ударихме дъното, бра ( преди 2 години )
    факта ,че БМВ 5 е с качеството на рено и дачия може да изненада само пешлеметата от 9-Б клас за които бмв е най якото нещо на света.истината вече е,че БМВ след 3-тата година не се кара ,а се бута
  • #14
    7 rate up comment 9 rate down comment
    не вервам ( преди 2 години )
    хората водят статистика по документи ,че дачиите са най калпавите каруцино *** си знае..здрва била та здрава.
  • #13
    21 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Поредната фалшива класация на тюф. Миналата година имаше класация за това по колко хиляди километра се карат различните модели автомобили през годината. Най-много се кара Toyota Honda Dacia Рено Volkswagen. На година пробегът беше около 20 хиляди километра. На другия полюс бяха екзотичните автомобили като Porsche Ламборджини Ферари и така нататъка които правиха на година по три-четири хиляди км средно. Така че истината е заровена в детайлите...
  • #12
    22 rate up comment 7 rate down comment
    Алекс ( преди 2 години )
    Фалшива класация.Dacia Sandero и Hyundai i 20 са здрави и надеждни автомобили.
  • #11
    42 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Вярвате ли, като гледате колко Алдита са набухали в челото на класацията! Тази марка и като цяло всичко направено от ВАГ не струва. А Трошето са го турили най-отпред, защото повечето собственици не правят повече от 5000 км на година. Кво да му стане за 20-25 000 км ми кажете? На другия полюс са Дачия. Не казвам, че са много качествени, но ако гледаме изминатите км ще видим, че са по-здрави от доста други. Другото е че много са служебни коли и много се карат от различни хора без да ги пазят
  • #10
    11 rate up comment 14 rate down comment
    Пропов ( преди 2 години )
    Моята истина за кола на старо. Купуваш я, заделяш едни пари настрани за евентуални скъпи ремонти и си я караш с кеф. Тия пари Х са си твои докато и ако се наложи нещо. Купуш ли я нова - парите са дадени вече. В аванс. Калкулирани са в цената за гаранцията. И след ден 1ви все пак караш стара кола.
  • #9
    11 rate up comment 0 rate down comment
    raiders ( преди 2 години )
    Не ме вълнуват класации или други мнения, харесал съм няколко модела и ще си ги купя. Всичко с коли над 5г. е на късмет, ама и да гледаш като избираш. Молиш се да си в онези 80-85% и да нямаш проблеми иначе късаш джобовете. Мерцедес С от 2015, Ауди А4 Б9 2016, задължително макс нова, ако няма пари може и Астра К след 2016, Мазда 3 след 2018, все красиви за мен автомобили.
  • #8
    14 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Колегите са изяснили всички съществени страни по повдигнатата тема. В допълнение аз не споря, дори не съм готов да опонирам на ТЮВ заради избрания двугодишен период. Само привличам вниманието ви върху едно обстоятелство: през 2014 г. все още на пазара преобладаваха колите с Евро5, а през следващата 2015, започна да доминира Евро6. Животът върви толкова стремглаво напред, че вече купуване и на кола Е5 започна да ми се привижда като нездрав компромис. Но ... всеки знае най-добре себе си!