fallback

Шофьорски трик, който удължава живота на агрегатите и пести гориво

Използването на "моторна спирачка" е силно препоръчително при дълги спускания

Има много трикове за шофиране, които могат да ви помогнат да постигнете конкретен резултат по отношение на шофирането на дадено превозно средство, като по този начин подобрявате живота на отделни възли и агрегати и намалявате натиска върху портфейла си. Днес ще говорим за един наистина универсален трик, който ще ви помогне да спестите както от ресурса на скоростната кутия, така и да намалите разхода на гориво.

За какъв универсален трик говорим? Разбира се, използването на мотора, като спирачка. Днес някои млади водачи дори не знаят какво е това. Припомняме, че спирането с двигателя се случва, когато педалът на газта е напълно отпуснат, а автомобилът е на по-ниска предавка. Въпросът е, че в такава ситуация, вече не двигателят върти колелата, а колелата "въртят" двигателя, като губят натрупаната кинетична енергия. В резултат на това колата постепенно намалява, докато оборотите на двигателя паднат до минимум.

В бензиновите мотори така наречените "помпени загуби" поемат основната работа по спирането с двигателя. При дизеловите агрегати спирането най-често възниква поради много по-високата степен на компресия в цилиндрите. В повечето случаи спирането с дизеловия двигател е по-добро от това при бензиновия. Сега обаче нека поговорим за тънкостите.

Ако системата на картера е напълно функционираща и достатъчно чиста, няма да се увеличи консумацията на масло на празен ход. Във всички останали случаи моторът ще изразходва значително повече лубрикант. Особено когато вентилационната система не работи. Разходът на гориво обаче е минимален, тъй като от 80-те години на миналия век почти всички превозни средства са оборудвани с устройства, които предотвратяват увеличения разход на гориво на празен ход поради действието на дроселовата клапа.

Спирането с двигателя може да бъде от голяма помощ и в горещо време, когато има сериозен риск от прегряване на мотора, тъй като изгарянето не се извършва в цилиндрите, също няма нагряване на двигателното отделение. В този случай циркулационната помпа на охлаждащата течност продължава да работи правилно поради факта, че скоростта остава на достатъчно високо ниво за дълго време.

"Моторната спирачка" е полезна най-вече при дълги спускания, защото така се предотвратява прегряването на спирачките. И накрая, спирането с двигателя се използва в случай на повреда на спирачката, когато е необходимо постепенно да се намали скоростта. А спирането с двигател, работещ съвместно с автоматична скоростна кутия е много подобно на спирането с ръчна скоростна кутия, но всичко се извършва от компютъра на колата.

fallback
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Разходът на гориво не е минимален, той е нулев във всеки съвременен двигател с инжекционна система и без карбуратор, освен ако оборотите не паднат критично ниско, когато при някои модели компютърът подава гориво, за да съхрани двигателя.
fallback
Последни