fallback

Шофьорски трик, който удължава живота на агрегатите и пести гориво

Използването на "моторна спирачка" е силно препоръчително при дълги спускания

Има много трикове за шофиране, които могат да ви помогнат да постигнете конкретен резултат по отношение на шофирането на дадено превозно средство, като по този начин подобрявате живота на отделни възли и агрегати и намалявате натиска върху портфейла си. Днес ще говорим за един наистина универсален трик, който ще ви помогне да спестите както от ресурса на скоростната кутия, така и да намалите разхода на гориво.

За какъв универсален трик говорим? Разбира се, използването на мотора, като спирачка. Днес някои млади водачи дори не знаят какво е това. Припомняме, че спирането с двигателя се случва, когато педалът на газта е напълно отпуснат, а автомобилът е на по-ниска предавка. Въпросът е, че в такава ситуация, вече не двигателят върти колелата, а колелата "въртят" двигателя, като губят натрупаната кинетична енергия. В резултат на това колата постепенно намалява, докато оборотите на двигателя паднат до минимум.

В бензиновите мотори така наречените "помпени загуби" поемат основната работа по спирането с двигателя. При дизеловите агрегати спирането най-често възниква поради много по-високата степен на компресия в цилиндрите. В повечето случаи спирането с дизеловия двигател е по-добро от това при бензиновия. Сега обаче нека поговорим за тънкостите.

Ако системата на картера е напълно функционираща и достатъчно чиста, няма да се увеличи консумацията на масло на празен ход. Във всички останали случаи моторът ще изразходва значително повече лубрикант. Особено когато вентилационната система не работи. Разходът на гориво обаче е минимален, тъй като от 80-те години на миналия век почти всички превозни средства са оборудвани с устройства, които предотвратяват увеличения разход на гориво на празен ход поради действието на дроселовата клапа.

Спирането с двигателя може да бъде от голяма помощ и в горещо време, когато има сериозен риск от прегряване на мотора, тъй като изгарянето не се извършва в цилиндрите, също няма нагряване на двигателното отделение. В този случай циркулационната помпа на охлаждащата течност продължава да работи правилно поради факта, че скоростта остава на достатъчно високо ниво за дълго време.

"Моторната спирачка" е полезна най-вече при дълги спускания, защото така се предотвратява прегряването на спирачките. И накрая, спирането с двигателя се използва в случай на повреда на спирачката, когато е необходимо постепенно да се намали скоростта. А спирането с двигател, работещ съвместно с автоматична скоростна кутия е много подобно на спирането с ръчна скоростна кутия, но всичко се извършва от компютъра на колата.

fallback
  • #31
    анонимен ( преди 1 година )
    Пускам на свободна по баира и ако следва голям завои влизам на скорост и свалям с една две ако се наложи,и после пак по инерция!Нямал съм никога проблеми,стига да си сигурен че колата ти има хубав празен ход,без да те изненада с гаснене!
  • #30
    Misho ( преди 2 години )
    А аз като съм с автомат, значи трябва постоянно да карам на типтроник?
  • #29
    анонимен ( преди 2 години )
    Леле...като гледам коментарите!!! На моята старата кола си бях програмирал такова нещо, щото нямаше заводско, и това ме побъркваше - карб. От краят на 80-те АБСОЛЮТНО всеки бензинов автомобил с някаква инжекционна система го има това нещо. Над 1400 об/мин се спира притокът на гориво, когато си в ППХ. При дизелите тва започва с навлизането на електронните ГНП и комън рейл. Дизел с класическа ГНП ще свърши помпата за нула време, ако спреш нафтата с вентила, дето е на нея!
  • #28
    Попай ( преди 2 години )
    За "знаещите" и "опитните"- още от 60-те на миналия век дори в Лада и Москвич работи едно такова животно- ППХ или смляно за гореспоменатите- " Принудителен Празен Ход". Горивото се прекъсва при използване на моторна спирачка.
  • #27
    анонимен ( преди 2 години )
    И ако си с дизел и демпфер го прецакваш здраво!
  • #26
    Д ( преди 2 години )
    Има едно правило на каквато скорост се изкачваш,примерно 3 скорост,на такава слизаш по надолу,за да не се засилва колата, особено при камионите.
  • #25
    nqkuv ( преди 2 години )
    Гори не гори няма значение. Безопасността се гледа първо. Така че винаги разума трябва да бъде връзката м/у това дали гори или при внезапно спиране на колона автомобили. 1. На неутрална докато се опиташ да включиш предаввка вече ще си спрял. 2. Ако си на скорост много леко натискане на спирачката или ако няма коли в срещуположната лента, бой на мигача и цялата газ.
  • #24
    Ех банго, банго ( преди 2 години )
    Грешка в писането. При 50 км/ч разхода на 100 е 1,4 литра!
  • #23
    Ех банго, банго ( преди 2 години )
    И като е на неутрална, колко ти харчи банго, знаеш ли? Харчи ти 700 грама на час, което се равнява на 3,5 литра на 100 при скорост от 50 км/ч, а като я пуснеш по инерция с 10 км/ч се равнява на 7 на 100 разход банго! Голяма икономия!
  • #22
    Банго ( преди 2 години )
    Я карам само на неутрална по инерция. Нема по-голема економия
fallback
Последни