fallback

Шофьорски трик, който удължава живота на агрегатите и пести гориво

Използването на "моторна спирачка" е силно препоръчително при дълги спускания

Има много трикове за шофиране, които могат да ви помогнат да постигнете конкретен резултат по отношение на шофирането на дадено превозно средство, като по този начин подобрявате живота на отделни възли и агрегати и намалявате натиска върху портфейла си. Днес ще говорим за един наистина универсален трик, който ще ви помогне да спестите както от ресурса на скоростната кутия, така и да намалите разхода на гориво.

За какъв универсален трик говорим? Разбира се, използването на мотора, като спирачка. Днес някои млади водачи дори не знаят какво е това. Припомняме, че спирането с двигателя се случва, когато педалът на газта е напълно отпуснат, а автомобилът е на по-ниска предавка. Въпросът е, че в такава ситуация, вече не двигателят върти колелата, а колелата "въртят" двигателя, като губят натрупаната кинетична енергия. В резултат на това колата постепенно намалява, докато оборотите на двигателя паднат до минимум.

В бензиновите мотори така наречените "помпени загуби" поемат основната работа по спирането с двигателя. При дизеловите агрегати спирането най-често възниква поради много по-високата степен на компресия в цилиндрите. В повечето случаи спирането с дизеловия двигател е по-добро от това при бензиновия. Сега обаче нека поговорим за тънкостите.

Ако системата на картера е напълно функционираща и достатъчно чиста, няма да се увеличи консумацията на масло на празен ход. Във всички останали случаи моторът ще изразходва значително повече лубрикант. Особено когато вентилационната система не работи. Разходът на гориво обаче е минимален, тъй като от 80-те години на миналия век почти всички превозни средства са оборудвани с устройства, които предотвратяват увеличения разход на гориво на празен ход поради действието на дроселовата клапа.

Спирането с двигателя може да бъде от голяма помощ и в горещо време, когато има сериозен риск от прегряване на мотора, тъй като изгарянето не се извършва в цилиндрите, също няма нагряване на двигателното отделение. В този случай циркулационната помпа на охлаждащата течност продължава да работи правилно поради факта, че скоростта остава на достатъчно високо ниво за дълго време.

"Моторната спирачка" е полезна най-вече при дълги спускания, защото така се предотвратява прегряването на спирачките. И накрая, спирането с двигателя се използва в случай на повреда на спирачката, когато е необходимо постепенно да се намали скоростта. А спирането с двигател, работещ съвместно с автоматична скоростна кутия е много подобно на спирането с ръчна скоростна кутия, но всичко се извършва от компютъра на колата.

fallback
  • #21
    Мартин ( преди 2 години )
    При новите дизели, когато, спускаш на скорост, няма приток на гориво. Тоест мотора работи като въздушен компресор. Ако спускаш на нулева предавка, мотора работи на празен ход и изразходва гориво ...Това е...Много е просто. Аз по този начин, свалям значително разхода на моята кола...
  • #20
    До 19 ( преди 2 години )
    Сериозно? А само въздух, без гориво не може ли да влиза? И пак мотора да върви?
  • #19
    Зазко Газков ( преди 2 години )
    Някои хора ги е грижа повече за ремонта на колата, отколкото за живота... Щото не са и чували за междинна газ, що е то, и има ли почва у нас... Все разбирачи... Да, статията не е много точна, но ако някой очаква да се научи да кара от статии, дооста го е закъсал... Все пак успех на всички!!!...
  • #18
    Мартин ( преди 2 години )
    Газко уазков ви каза! Като си отпуснал п....дала на газта, моторът не работи ли?Щом работи, значи влиза някакво гориво. Елементарно е.
  • #17
    ФОНЧО ( преди 2 години )
    Нищо общо между заглавието и статията
  • #16
    Bayhui ( преди 2 години )
    Тва е верно, аман само ако имаш двигател е2 от преди 2000 год. Ако имаш maf сензор, разхода нараства толкова че е по-добре да смените накладки.
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    И другите глупости в статията на Петърчо-2 съпротивлението при всички горива е основно от компресията. Отделно има добавка и от генератора и т.н. Ако не вярвате, отвийте свещите и ще видите как как голяма част от съпротивлението е изчезнало. Може би при последните бензини със свръх малки обеми от един литър и три цилиндъра и натоварени с големи генератори и яки климатици, компресията да е вече равностойна на останалото.
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    Нула е, разбира се, разходът. При старите карбуратори не е съвсем нула, щото има други проблеми. Вие трип компютри с моментен разход на колите си нямате ли??? От 20 години нямам кола без трип компютър. Пуснете по инерция, но на скорост, без да подавате газ и ще се убедите. Разликата е само, че при някои марки и модели при не загрял двигател и когато оборотите паднат под една определена граница, започва да се подава газ автоматично. При всички се подава когато достигне оборотите на празния ход.
  • #13
    До 8 и 9 ( преди 2 години )
    Доста сте боси момчета, карайте си колелото, дано от него да разбирате повече!
  • #12
    До 13 ( преди 2 години )
    Глупости пишеш! Разхода е почти нула (подава се много малко гориво) и започва да се подава повече гориво, когато оборотите паднат под 1200 - 1300! Това което пишеш, че горивото е колкото при 2 хиляди оборота е глупост! При 2 хиляди оборота можеш да имаш доста висок разход, а разхода зависи от натоварването на мотора! При моторна спирачка с обороти на мотора над 1300, може да се каже че разхода е нула!
fallback
Последни