fallback

Шофьорски трик, който удължава живота на агрегатите и пести гориво

Използването на "моторна спирачка" е силно препоръчително при дълги спускания

Има много трикове за шофиране, които могат да ви помогнат да постигнете конкретен резултат по отношение на шофирането на дадено превозно средство, като по този начин подобрявате живота на отделни възли и агрегати и намалявате натиска върху портфейла си. Днес ще говорим за един наистина универсален трик, който ще ви помогне да спестите както от ресурса на скоростната кутия, така и да намалите разхода на гориво.

За какъв универсален трик говорим? Разбира се, използването на мотора, като спирачка. Днес някои млади водачи дори не знаят какво е това. Припомняме, че спирането с двигателя се случва, когато педалът на газта е напълно отпуснат, а автомобилът е на по-ниска предавка. Въпросът е, че в такава ситуация, вече не двигателят върти колелата, а колелата "въртят" двигателя, като губят натрупаната кинетична енергия. В резултат на това колата постепенно намалява, докато оборотите на двигателя паднат до минимум.

В бензиновите мотори така наречените "помпени загуби" поемат основната работа по спирането с двигателя. При дизеловите агрегати спирането най-често възниква поради много по-високата степен на компресия в цилиндрите. В повечето случаи спирането с дизеловия двигател е по-добро от това при бензиновия. Сега обаче нека поговорим за тънкостите.

Ако системата на картера е напълно функционираща и достатъчно чиста, няма да се увеличи консумацията на масло на празен ход. Във всички останали случаи моторът ще изразходва значително повече лубрикант. Особено когато вентилационната система не работи. Разходът на гориво обаче е минимален, тъй като от 80-те години на миналия век почти всички превозни средства са оборудвани с устройства, които предотвратяват увеличения разход на гориво на празен ход поради действието на дроселовата клапа.

Спирането с двигателя може да бъде от голяма помощ и в горещо време, когато има сериозен риск от прегряване на мотора, тъй като изгарянето не се извършва в цилиндрите, също няма нагряване на двигателното отделение. В този случай циркулационната помпа на охлаждащата течност продължава да работи правилно поради факта, че скоростта остава на достатъчно високо ниво за дълго време.

"Моторната спирачка" е полезна най-вече при дълги спускания, защото така се предотвратява прегряването на спирачките. И накрая, спирането с двигателя се използва в случай на повреда на спирачката, когато е необходимо постепенно да се намали скоростта. А спирането с двигател, работещ съвместно с автоматична скоростна кутия е много подобно на спирането с ръчна скоростна кутия, но всичко се извършва от компютъра на колата.

fallback
  • #11
    Motion ( преди 2 години )
    Моторната спирачка се дължи основно на помпените загуби (превръщане на пневматична енергия в топлинна) и на общото *** на двигателя. И това важи при ВСИЧКИ бутални ДВГ независимо от вида гориво с което работят. При ДВГ с висока степен на сгъстяване просто моторната спирачка има по-силен ефект, но това не значи че там спирането не се дължи отново на помпените загуби!
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    общо взето новия Петърчо изгря : ) 1 разхода е нулев, ако няма подаване на гориво при отпуснат педaл 2 разхода не е нулев, ако двигателя се опитва да държи 0Nm на коляновия вал3 idle controller-а подава гориво обикновенно на 1000-1200об/мин4 двигателя, въртейки се също се награвя, дори и да няма изгаряне, но кой да си спомни първи глокс от технически в Пазарджик5 при въртящ се двигател, налягането в цилиндър без горене отново е пъти по-високо от налягането на маслото
  • #9
    Факт ( преди 2 години )
    От началото на 80-те повечето автомобили имат система за принудителен празен ход, която изключва подаването на гориво от жигльора за празен ход(на карбуратора) при затворен дросел и обороти над определено ниво(обикновено над 2000).С навлизане на инжекционите тая функция се поема от компютъра и управляваните от него дюзи. Разходът на гориво действително става нула. Тука тънкия момент е да се следи оборотите да са над тия, при които се активира функцията, тоест да се сменят предавките с по-ниски
  • #8
    Газко Уазков ( преди 2 години )
    До#1Нулев разход има само при неработещ двигател. Как си представяш да върти при спускане с 3000 об/м и разхода ти да е нула!? За тези, които вярват на простотията, че нищо не харчи мотора при спускане на скорост, защото се движи само от колелата....я го угасете, щом се движи само от колелата и чакайте да се спуснете...
  • #7
    vla ( преди 2 години )
    Безхаберници. Ама нямате си понятие. Качи двигателя да върти на 3000 - не се ли износват частите. А за икономия на гориво сте още по боси. Мъзи ме да ви обяснявам, но ако искате да прецакате двигателя и да имате по-голям разход на гориво - моторно спирачка, което е супер *** концепция датираща от времената в които са прегрявали спирачките, особено на камионите.
  • #6
    До бат митко ( преди 2 години )
    Май, май много не ги разбираш нещата...
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Моя навик е винаги където мога да спирам с помощта и на двигателя, освен със спирачките. Хем накладките и дисковете се износват значително по-малко, хем имаш пълен контрол над автомобила (особено важно през зимата).
  • #4
    Бат Митко ( преди 2 години )
    ТОВА ЗА АВТОМАТИЧНАТА СКОРОСТНА КУТИЯ,НЕЩО НЕ МЕ УДОВЛЕТВОРЯВА,ОСТАНАЛОТО СЕ ДОБЛИЖАВА.КАТО ЗА АМАТЬОРИ МОЖЕ,НО ЗА ПРОФИСИОНАЛНО ИМА КАКВО ДА СЕ ЖЕЛАЕ.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Да се ползва този "трик", се иска опит!
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Базовата постановка е заявена. Хора с опит, особено с ръчни скорости, разбират и познават техниката. Силно препоръчително е младежите да бъдат насърчени да търсят допълнителна информация и съвет, доколкото използването на този прийом в по-екстремални варианти, може да доведе до крайно неприятни и скъпи последици.
fallback
Последни