IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

8 причини, поради които моторът на колата "тресе" и как да го поправите

Проблемът най-често се изразява в неизправност на един от цилиндрите

Собствениците на автомобили, които разбират как работи двигателят на автомобила, знаят какво означава изразът "моторът тресе". Това най-често показва неизправност на един от цилиндрите. Сега ви обясняваме основните причини за това явление и как да премахнем повредата.


проблеми с двигателя


Как да диагностицираме проблема?

Значителни вибрации на празен ход;

Намаляване на мощността на двигателя;

Проблеми при студен старт;

Повишен разход на гориво;

Появата на пушек от изпускателната тръба;

Промяна в цвета на свещите (те стават тъмни или се покриват с въглеродни отлагания и сажди).


Ако забележите един от изброените симптоми, най-вероятно е възникнала повреда в блока на цилиндъра и трябва да бъде отстранена. Може би това е общ проблем, но все пак засяга един от цилиндрите.

Как да процедираме при тези обстоятелства? 

Като начало трябва да се има предвид, че двигателят често се стартира на студено, в неутрална предавка, а цилиндърът спира да работи поради следните причини:

Липса на смес гориво-въздух;

Слаба искра (за двигатели с вътрешно горене на бензин);

Липса на оксидант (намалена компресия).


Следователно причините за неизправностите трябва да се търсят или в подаването на гориво, или в компресията, или в създаването на искра. Ако захранващият агрегат тресе, важно е да намерите корена на повредата възможно най-скоро и да започнете да го ремонтирате. Пренебрегването на важността на процедурата може да причини сериозна повреда и да се стигне до скъп ремонт.

Неправилно работещият цилиндър често все още получава порция гориво, което измива маслената смес, провокирайки повишено износване и механични повреди.

Особености на диагностиката


проблеми с двигателя


Първата стъпка е да се определи кой цилиндър е спрял да работи. Има доста прост, но ефективен диагностичен метод, който е подходящ за автомобили с бензинови агрегати. За да направите това, трябва да стартирате двигателя и на празен ход да започнете последователно да изключвате кабелите, които са отговорни за подаване на разряд към свещта. Ако се прекъсне изправен цилиндър, двигателят започва да тресе още по-интензивно. Ако проблемният цилиндър бъде деактивиран, няма да се появят промени.

Когато извършвате диагностика в "домашни" условия, трябва да запомните и мерките за безопасност, тъй като съществува риск от токов удар.

Защо цилиндрите отказват?

Неизправности в цилиндъра възникват поради следните причини:

Неправилна настройка на цикъла на запалване;

Въглеродни отлагания и повреда на запалителните свещи;

Проблеми с целостта на високоволтовото окабеляване, отговорно за захранването на свещите;

Разрушаване на целостта на всмукателния колектор;

Износване на клапана на буталната система;

Износване на буталото;

Проблеми с настройката на клапаните в газоразпределителния механизъм;

Износване на уплътненията на стеблото на клапана;

Запушен въздушен филтър.


проблеми с двигателя


Могат да възникнат фатални повреди и ако свещите не са оразмерени за конкретния модел задвижване. Когато двигателят тресе, неговата производителност рязко намалява и правилната работа на важни възли и системи е застрашена.

Ако сте успели да разберете кой цилиндър е довел до проблема с двигателя, трябва да започнете да възстановявате нормалната работа. Също важно е да проверите свещта, като я развиете и проверите за следи от гориво. Ако контактните точки са мокри или няма искра, това показва прекомерно обогатяване на горивната смес.

Проблеми със свещите


проблеми с двигателя


Монтирайте напълно изправна и работеща свещ на мястото на старата и оценете качеството на работа на цилиндъра. Ако работи нормално, тогава говорим за проблеми със свещите. Ако не, ще трябва да потърсите други причини за проблема.

Дефектно окабеляване или разпределител на запалването

По време на диагностиката на превозното средство високоволтовото окабеляване не може да бъде пренебрегнато. Важно е да проверите контактите и изолацията. Уверете се, че клемите са наред, без корозия или пукнатини. Ако има повреда, окабеляването трябва да се смени и свещите да се диагностицират отново.

Има бърз метод за проверка на високоволтовите кабели. За да направите това, трябва да стартирате двигателя в тъмен гараж без прозорци или през нощта. При липса на допълнително осветление по време на диагностика ще бъде възможно да се открият следи от повреди под формата на искри. 


проблеми с двигателя


Ако окабеляването е в ред, проверете капачката на разпределителя. Поради повреди на тази част възникват повреди и в различните цилиндри. Пукнатини по капачката показват, че контактът е повреден в разпределителното устройство и заради това двигателят тресе.

Излишък или недостиг на гориво в системата

В случай на недостиг или излишък на горивно-въздушната смес в цилиндъра е необходимо да се действа по следния алгоритъм:

Извършете цялостна проверка на индикаторите за налягане в блока за подаване на гориво. Ако те са твърде ниски, диагностицирайте горивната помпа или клапаните за налягане. Липсата на гориво води до факта, че двигателят започва да тресе;


проблеми с двигателя


Ако няма проблеми с налягането, проверете инжекторите. По време на работа те се износват или силно се замърсяват. По-добре е да проверите тези компоненти в сертифициран автосервиз, който разполага с професионално оборудване за диагностика и поддръжка на инжектори. Ако имате опит, можете да ги проверите в гаражни условия, но пак няма да е възможно да извършите висококачествено почистване;

В краен случай се препоръчва да се диагностицира ECU-то на двигателя или по-просто казано - компютъра. Може би има проблеми в настройките, които могат да бъдат решени само със софтуерна намеса.

Течове на въздух

Ако сте сигурни, че свещта е в добро работно състояние и няма проблеми с високоволтовите проводници, трябва да проверите качеството на сместа въздух-гориво. В някои случаи течовете на въздух променят пропорциите на бензина, предотвратявайки запалването му.


проблеми с двигателя


Въздухът навлиза в цилиндъра по различни причини - от деформация на тръбите на колектора до разхерметизиране на уплътненията на главата на цилиндъра. Проблемите са придружени от треперещ двигател на празен ход и пълен отказ на работа при увеличаване на натоварването.

За да премахнете неизправността, достатъчно е да смените уплътнителните части или въздуховода. Понякога засмукването става от страната на уплътнението на главата на цилиндъра. Смяната на тази гарнитура са извършва в сервиз, като шлайфането на главата е задължително.

Проблеми с компресията

Ако горивната смес няма правилното съотношение на компресия, бензиновите пари не могат да се запалят. Понякога износването на буталните пръстени води до това.


проблеми с двигателя


Поради натрупването на отлагания, елементите "прилепват" плътно към каналите на буталата и губят херметичността си. В резултат на това сместа въздух-гориво започва да се просмуква през пролуките, компресията намалява и бензинът не се запалва.

Ако в цилиндрите попада недостатъчно количество гориво, тогава частите на горивната помпа трябва да бъдат сменени. Всичко написано звучи лесно, но на практика е доста е трудно да премахнете повечето от изброените повреди със собственоръчно, освен ако не сте квалифициран кадър, така че е по-добре да потърсите помощ от професионални автосервизи, но все пак първо можете да опитате сами.

0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Toto Rino ( преди 1 месец )
    9 / прецакана бобина
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Поредната "компетентна" статия преписана или преведена от хора които не са виждали какво има под капака на автомобила пък едва ли са надниквали в разглобен двигател Един от често срещаните случаи проблема е в изгорял клапан Установява се с мерене на компресията и се разбира проблемния цилиндър Обикновено е от "реалните 168 000 хил" километри хах
  • #13
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    С нетърпение чакам времето, когато двг-тата ще останат в историята и няма да се сблъскваме с такива проблеми.
  • #12
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Аз с една моя позната оправихме "тресенето" поддържайки синхрон.Работи пробвайте
  • #11
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Джей ( преди 1 месец )
    9 та причина.Възможно е да се е прецакала бобината на неработещия цилиндър
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    petkov.ltt91@abv.bg ( преди 1 месец )
    Имам същия проблем на БМВ Е39 дизел при студен двигател,след загряване се оправя,какво може да е????
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Българина ( преди 1 месец )
    Последното 'тресене' в колата на близък познат завърши след сманя на кабелите - 110лв комплекта.
  • #8
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Интересна статия, да повечето неща са написани добре, да може и да има други причини, но ако сте "лайк" и нищо не разбирате, по добре не пипайте нищо по колата! Ще стане по-голяма и скъпа беля. Всеки има съсед дето все ръчка нещо по старата си кола или няма начин да не познавате приятел на "приятел" работещ в сервиз.
  • #7
    2 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    ако започнеш да вадиш кабелите на свещите с голи ръце е добре край вас да се навърта някой е една дървена бухалка , че да ви отлепи като залепнете още с първия кабел в ръце
  • #6
    1 rate up comment 4 rate down comment
    пл ( преди 1 месец )
    запо4нете с най-евтиното! примерно налягане на горивото в инжекциона,горивна помпа ,клапани налягане -20лв !!! също и те4ове въздух- по4ти без пари!!