IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Не приемайте тези съвети на „разбирачи“

В желанието си да улеснят работата на автомобила, шофьорите често вярват на всичко, което им казват

Сред автомобилистите, както и навсякъде другаде, има много „съветници" и малко хора, които наистина вършат работа. Трябва да признаем, че от т.нар. „разбирачи" има и такива, които препоръчват разумни неща. Шофьорите обаче често се натъкват на откровени алабализми, които в никакъв случай не трябва да се приемат на сериозно. Представяме ви една малка селекция от вредни съвети, циркулиращи от уста на уста.


съвети


В желанието си да улеснят работата на автомобила и да увеличат експлоатационния му живот, шофьорите са готови да повярват на всичко, което им казват както истински експерти, така и откровени лъжци. И както не е трудно да се отгатне, сляпото следване на съветите на последните, без проверка на фактите, носи откровена вреда на автомобила. И така, какво ни съветват "диванните експерти" по отношение на автомобила и зимните условия за експлоатация.

Например, да размразим замразените врати с вряла вода. Е, съветът се приема, но има само няколко „но". Врялата вода, разбира се, ще разтопи леда. Въпреки това, стичайки се надолу по частите на каросерията, може да попадне в уплътненията и в ключалките. Ето защо още на следващата сутрин ще трябва да размразите не само самата врата, но и да изтичате до магазина за „течен ключ". Освен това, периодичното обливане на боята с вряла вода ще доведе и до повреда на лаковото покритие. Дори преди да започнете да миете колата в студено време, се препоръчва да я оставите да престои известно време в на по-умерена температура.


съвети


Разбирачите от сектата WD-40 препоръчват течността, която е създадена за отстраняване на влага от проблемни зони, да се използва и като лубрикант. Това обаче е фундаментално погрешно. Да, има известен смазващ ефект, но той обаче никак не е дълготраен. На първо място, премахва влагата и освобождава старата мазнина. Но ако го използвате като алтернатива на смазочни материали, тогава очаквайте повишено износване на триещите се части.

Не е нужно да се почиства напълно предното стъкло. Изчегъртвате леда пред погледа на водача, а останалото ще се стопи в процеса на шофиране. Да, но... Разбира се, можете да започнете да се движите, гледайки през почистената цепнатина, като танкист, но има разлика между танк и кола на пътя. Първо, за разлика от танка, превозното средство не е толкова здраво. И второ, около вас има много други участници в движението, които, гледайки света през малката почистена част от предното стъкло, може дори да не забележите.


съвети


Когато колата не пали, ни викат от дивана: „Върти, върти. Ще запали“. Не е необходимо обаче да „въртите" стартера докрай. Съвременните автомобили работят на по-постна смес при стартиране, което от своя страна влошава процеса на стартиране на двигателя при студено време. А слаб акумулатор ще задълбочи проблема. Ето защо е много по-ефективно да започнете с кратки сесии. Ако не от първия, то от втория или третия път двигателят ще оживее. Ако, разбира се, батерията оцелее.

Колко пъти в живота си сте виждали дръжки на вратите и зоната около тях да се почистват с парцал? Това е трик, който е абсолютно противопоказен, освен ако колата не е служебна или не ви пука за нея. Мръсотията между парцала и боята е силен абразив. По-лесно е да вземете шкурка и веднага да подготвите колата за боядисване.


ръчна спирачка


Не трябва да следвате препоръката „сложете колата на ръчната спирачка“. Ако през лятото има смисъл, то през зимата има всички шансове да не успеете да я освободите. Каране през локви, измиване на колата, преминаване през снежните преспи - при всички случаи цялата тази влага отива в спирачната система. И ако няма време да изсъхне, тогава ръчната спирачка ще "хване яко", без да можете да направите нищо.

По принцип е по-лесно да се намери равна зона за паркиране. И преди да паркирате колата след измиване или шофиране през локви, по-добре е да се повозите и да използвате педала на спирачката, за да загреете дисковете и накладките и да се изпари излишната влага. Ако се сещате за още такива „вредни съвети", то не се колебайте да ги споделите в коментарите.

0 от 500
  • #15
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 14,аз също съм с автоматична ел. ръчна,но зимата я деактивирам и оставям колата на скорост с колела леко отклонени в посока бордюр ако се налага. Иначе през повечето време е в гараж сух и топъл та нямам горните проблеми.
  • #14
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 8 ако за 3 км. колата ти е загряла на 30 градуса,нещо не е наред с термостата пич или ти не си наясно с малък и голям кръг на охладителната система и пишеш неща които не отговарята на истината.
  • #13
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Toto rino ( преди 1 година )
    Трябва да се слушат комшиитеНали и колите си ги купуваме заради тях
  • #12
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Вин ( преди 1 година )
    А ел. ръчната спирачка, дето включва автоматично?
  • #11
    8 rate up comment 16 rate down comment
    Диване разбирач ( преди 1 година )
    Абе май тоя който е писал статията е от диванните разбирали. Трябвало да дърпаш ръчната само лятото - хахаха. Спреш ли да я дърпаш за месец, по жилото се натрупва прахоляк в комбинация с влагата и отрицателните температури през зимата - хваща яко. Ръчната или я дърпаш винаги или никога не я използвай.
  • #10
    3 rate up comment 5 rate down comment
    All ( преди 1 година )
    Квадратни глупости!
  • #9
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Хасково ( преди 1 година )
    Не използвайте WD-40 за ключалките,то промива смазката по-тях.Аз се изпатих блокира и се счупи .
  • #8
    23 rate up comment 2 rate down comment
    Чурук ( преди 1 година )
    И НИКОГА не ползвайте вода за уста ЛИСНЕРИН преди шофиране -- жабуркате се с нея, а дрегерът отчита НАД 4 ПРОМИЛА...
  • #7
    9 rate up comment 19 rate down comment
    Чурук ( преди 1 година )
    Какви глупости пишат тия??? И на мшнус 25 по целзий си дърпам ръчната, и НИКОГА не ми е блокирала.Т'ва за размразяване на стъклата или изпарителя с гореща вода - абсолютна ТЪПОТИЯ!!!Паля си на бензин и тръгвам веднага - след 3 километра колата си е включила на газ автоматично, щото е загряла до 30 градуса в малкия кръг.А за стъклата - ползвайте размразител отвън, само внимавайте да не вдишате изпаренията, че ще отчете алкохол, ако ви накарат да духате...
  • #6
    19 rate up comment 4 rate down comment
    Основен Съвет ( преди 1 година )
    Не четете съветите в това сайтче е най-добрия съвет който мога да ви дам!!!!