IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко реално харчат електромобилите на магистрала?

10 популярни модела на ток участваха в експеримент в Германия

Екип на германското издание Auto Bild проведе необичаен експеримент, в който главните участници бяха десет популярни електрически превозни средства. Експертите решиха да проверят колко километра ще издържат моделите с пълно зареждане на батерията, ако се движат с фиксирана постоянна скорост от 130 км/ч.


електромобили


Идеята на експеримента е да се докаже, че обхватът, деклариран от производителя, рядко съвпада с възможностите на електрическите превозни средства в реални условия на работа. Това се отнася особено при дълго пътуване по магистрала, когато електрическите автомобили не винаги могат да задоволят нуждите на своите собственици.

Проблемът е в намирането на зарядна станция – в града то става лесно, но извън него не е така. В същото време с увеличаване на скоростта се увеличава съпротивлението на въздуха, което принуждава батерията да генерира повече енергия, за да поддържа определен ритъм на движение.


Mercedes-Benz EQS


За да бъде направена проверка на реалните възможности, десетте електромобила, сред които нямаше модел на Tesla, бяха изкарани на магистрала в Германия. Скоростта на колите беше фиксирана на 130 км/ч, а най-зле се представи Mercedes-Benz EQV 300 (на снимката), който успя да измине само 273 км с едно зареждане.

Вторият най-слаб резултат - 280 км, беше на Kia e-Soul, докато Hyundai Ioniq 5 и Kia EV6 се представиха малко по-добре, като изминаха 290 и 295 км. Volkswagen ID.4 GTX записа 332 км, докато Porsche Taycan 4S се представи по-добре – 352 км.


Mercedes-Benz EQV


В първата четворка на електромобилите с най-голям пробег влязоха Audi RS e-tron GT и Ford Mustang Mach-E GT, които завършиха с еднакъв резултат – 367 км. Вторият най-добър резултат беше записан от BMW iX xDrive50, което успя да измине 434 км, а победител в теста е Mercedes-Benz EQS 580 4Matic (на снимката) с 444 км.

0 от 500
  • #9
    17 rate up comment 4 rate down comment
    До 9 ( преди 2 години )
    Към настоящия момент ще караш с такава скорост, че да стигнеш до крайната точка (това включва връщането, ако има такова). След няколко години, когато и а зарядни станции през 50-60 километра пробегът няма да е от решаващо значение.
  • #8
    14 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Не можеш да прекосиш дори 30% територията на България без да се налага да правиш специален план къде ще спираш да зареждаш и къде ще спиш на хотел. Едно елементарно пътуване примерно от София до Пловдив и обратно си е цяло приключение което ще трае 2 дена. Само на теория може да го вземеш с едно зареждане. Но на практика е невъзможно. То просто няма зарядни станции навсякъде. А пълно зареждане отнема 5-6 часа. Ами ако трябва да ходиш на по диво място в планината?
  • #7
    23 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Обективно погледнато тези резултати не са лоши. Независимо дали става въпрос за бензин, дизел или ток всеки производител обявява разхода при най-добри възможни условия. А те не са при скорост 130 км/ч. Правил съм опити с автомобили с различно задвижване и съм постигал обявения разход за извънградско при скорост от 80-90 км/ч. със собствената ми кола направих затворен кръг София-Враца-София и постигнах разход с 0,1 по -нисък от обявения. Ясно е, че със 130 разходът е поне с 30% по-висок....
  • #6
    13 rate up comment 20 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    само смотаняците предочитат старите технологии, но пък сте много, така че дерзайте
  • #5
    21 rate up comment 0 rate down comment
    Предложение ( преди 2 години )
    Пишете само заглавия и ни останете да ви информираме в коментарите. Много инфо и липсва на тая статия.
  • #4
    13 rate up comment 33 rate down comment
    Иван ( преди 2 години )
    Само будалите и комплексарите си купуват електрокари!
  • #3
    18 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    шокиращо, че не са тествали тесли
  • #2
    20 rate up comment 0 rate down comment
    аз да ви обадя ( преди 2 години )
    Пешо, даже и баба ми знае разликата м/у разход и пробег- виж се образовай че ще ти се смеят много
  • #1
    23 rate up comment 0 rate down comment
    що тъй бре ( преди 2 години )
    Ако бяхте написали колко харчат - цена нямахте.