Кросоувърите си остават най-търсения клас автомобили не само като нови, но и като употребявани. Пазарът е залят с предложения, което е добре за потребителя, тъй като той има на разположение голям избор от модели. Покупката на кола втора употреба обаче винаги крие рискове, което съответно удря по джоба на клиента.
Това е и причината експертите от изданието „За Рульом“ да съставят списък от 5 много популярни кросоувъра, които обаче могат да създадат сериозни проблеми. Това не се отнася за моделите като цяло, а само за някои техни версии. Те са оборудвани с двигатели, които по една или друга причина не са на очакваното добро ниво.
В списъка са включени 5 двигателя, като има е един, който е „потенциална опасен“. Това е 1.3 TCe, който се поставя на няколко модела на Mercedes-Benz, Renault и Dacia. При него проблемът е, че се произвежда едва от 2017 г. и още е много рано, за да може да се определят хроничните му болежки.
И все пак - въглеродните отлагания върху клапаните и високия разход на масло, който се появява при пробег от около 100 000 км, вече не изненадват никого. Тези проблеми се появяват дори при атмосферните мотори, но и 1.3 TCe най-вероятно няма да направи изключение. Всичко това е в резултатът от стремежа за преследване на икономия на гориво и екология, заради който на пазара бяха пуснати много нови двигатели със сложен дизайн и високо термично натоварване.
5 проблемни двигателя на популярни кросоувъри (ГАЛЕРИЯ):
Баварският концерн създаде през 2007 г. един от най-проблемните мотори в историята си – 2,0-литровия турбодизел от серия N47. Той също предлага много иновации и впечатляваща производителност, но е много чувствителен към качеството на горивото. Това води до риск от износване и прегряване. Сред „болежките“ му са още бързото разтягане на веригата, повреди на горивната система, проблеми с турбината и със системата за рециркулация на отработените газове, заклинване на вихровите клапи, износване на амортисьора на коляновия вал и др.