IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

5 проблемни двигателя на популярни кросоувъри

Ако искате да закупите един от тези модели на старо, по-добре търсете версия с друг мотор

Кросоувърите си остават най-търсения клас автомобили не само като нови, но и като употребявани. Пазарът е залят с предложения, което е добре за потребителя, тъй като той има на разположение голям избор от модели. Покупката на кола втора употреба обаче винаги крие рискове, което съответно удря по джоба на клиента.


проблеми


Това е и причината експертите от изданието „За Рульом“ да съставят списък от 5 много популярни кросоувъра, които обаче могат да създадат сериозни проблеми. Това не се отнася за моделите като цяло, а само за някои техни версии. Те са оборудвани с двигатели, които по една или друга причина не са на очакваното добро ниво.

В списъка са включени 5 двигателя, като има е един, който е „потенциална опасен“. Това е 1.3 TCe, който се поставя на няколко модела на Mercedes-Benz, Renault и Dacia. При него проблемът е, че се произвежда едва от 2017 г. и още е много рано, за да може да се определят хроничните му болежки.


1.3 TCe двигател


И все пак - въглеродните отлагания върху клапаните и високия разход на масло, който се появява при пробег от около 100 000 км, вече не изненадват никого. Тези проблеми се появяват дори при атмосферните мотори, но и 1.3 TCe най-вероятно няма да направи изключение. Всичко това е в резултатът от стремежа за преследване на икономия на гориво и екология, заради който на пазара бяха пуснати много нови двигатели със сложен дизайн и високо термично натоварване.

5 проблемни двигателя на популярни кросоувъри (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #13
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    До 5 купувах За рулем от 1974г.Много добре знам как се пише,чете и казва а и също превода,който буквално означава зад кормилото. Купувах го до последно 1989г.,когато го спряха заради последвалите "демократични" събития довели до краха на България.Е-то е с две точки отгоре и се чете за ьо.
  • #12
    8 rate up comment 0 rate down comment
    abc ( преди 2 години )
    Натоварване и обороти са различни неща.
  • #11
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Предната ми кола беше с 1.6 110 коня и 140 беше дори 3500 оборота. По тази логика защо някой някога си е губил времето и е правил двигател под 2.0 и то само за кола тип Фабия? Пък видиш ли старите атмосферки си живееха достатъчно
  • #10
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Red ( преди 2 години )
    Не ги гледай до колко се развърта. :) И гледай много да не ги стигаш. Тези 3000 оборота за 140км/ч са си много. Представям си как вие това двигателче :) Само за сравнение. 3.0 бензин на 2500 оборота е със 150км/ч и това е на автомобил от почти 2 тона и 4 човека вътре.
  • #9
    11 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Аз карам 1.2 турбо и кое точно е екстремното на 2500(120)-3000(140) оборота? При положение че се развърта до 6000
  • #8
    17 rate up comment 6 rate down comment
    leo ( преди 2 години )
    Малолитражки с турбини. Проблема идва основно от това, че тези двигатели са подходящи и доста пъргави и икономични в градски условия. При излизането, обаче на магистрала и поддържането на едно темпо от 140+, малкия работен обем не може да се компенсира и двигателя работи в екстремни условия. Това може да се компенсира донякъде с честа смяна на маслото, но при пробег над 100к, износването е вече съществено,именно затова им се носи славата на еднодневки.
  • #7
    4 rate up comment 2 rate down comment
    шекер-Пешо ( преди 2 години )
    ,Извинявам се, че в класацията има двигател на Рено, ама кой да ми каже, че ги слагат на неудачиите . Цял ден в редакцията само за това ме подиграват
  • #6
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    1.5 dci мотора не е проблемен ако е с Bosch дюзи и му се сменя маслото на 10К км. Направих 150К км на такъв без проблеми. Ремъка го смених на 70К км (по спомени). На 90К може и да има проблеми.
  • #5
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    3-ти , не говрим как се чете а как се пише , нали? Потърси да видиш сега дали е с две точки "е"-то:)) Щом е в кавички ще го пише както е в оригинал , иначе да го пише в превод (ако може да си го преведе)!
  • #4
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Някой си там ( преди 2 години )
    Тъкмо гледах за 3008 тези дни. Благодаря за информацията.