fallback

5 проблемни двигателя на популярни кросоувъри

Ако искате да закупите един от тези модели на старо, по-добре търсете версия с друг мотор

Кросоувърите си остават най-търсения клас автомобили не само като нови, но и като употребявани. Пазарът е залят с предложения, което е добре за потребителя, тъй като той има на разположение голям избор от модели. Покупката на кола втора употреба обаче винаги крие рискове, което съответно удря по джоба на клиента.

Това е и причината експертите от изданието „За Рульом“ да съставят списък от 5 много популярни кросоувъра, които обаче могат да създадат сериозни проблеми. Това не се отнася за моделите като цяло, а само за някои техни версии. Те са оборудвани с двигатели, които по една или друга причина не са на очакваното добро ниво.

В списъка са включени 5 двигателя, като има е един, който е „потенциална опасен“. Това е 1.3 TCe, който се поставя на няколко модела на Mercedes-Benz, Renault и Dacia. При него проблемът е, че се произвежда едва от 2017 г. и още е много рано, за да може да се определят хроничните му болежки.

И все пак - въглеродните отлагания върху клапаните и високия разход на масло, който се появява при пробег от около 100 000 км, вече не изненадват никого. Тези проблеми се появяват дори при атмосферните мотори, но и 1.3 TCe най-вероятно няма да направи изключение. Всичко това е в резултатът от стремежа за преследване на икономия на гориво и екология, заради който на пазара бяха пуснати много нови двигатели със сложен дизайн и високо термично натоварване.

5 проблемни двигателя на популярни кросоувъри (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    До 5 купувах За рулем от 1974г.Много добре знам как се пише,чете и казва а и също превода,който буквално означава зад кормилото. Купувах го до последно 1989г.,когато го спряха заради последвалите "демократични" събития довели до краха на България.Е-то е с две точки отгоре и се чете за ьо.
  • #12
    abc ( преди 2 години )
    Натоварване и обороти са различни неща.
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Предната ми кола беше с 1.6 110 коня и 140 беше дори 3500 оборота. По тази логика защо някой някога си е губил времето и е правил двигател под 2.0 и то само за кола тип Фабия? Пък видиш ли старите атмосферки си живееха достатъчно
  • #10
    Red ( преди 2 години )
    Не ги гледай до колко се развърта. :) И гледай много да не ги стигаш. Тези 3000 оборота за 140км/ч са си много. Представям си как вие това двигателче :) Само за сравнение. 3.0 бензин на 2500 оборота е със 150км/ч и това е на автомобил от почти 2 тона и 4 човека вътре.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Аз карам 1.2 турбо и кое точно е екстремното на 2500(120)-3000(140) оборота? При положение че се развърта до 6000
  • #8
    leo ( преди 2 години )
    Малолитражки с турбини. Проблема идва основно от това, че тези двигатели са подходящи и доста пъргави и икономични в градски условия. При излизането, обаче на магистрала и поддържането на едно темпо от 140+, малкия работен обем не може да се компенсира и двигателя работи в екстремни условия. Това може да се компенсира донякъде с честа смяна на маслото, но при пробег над 100к, износването е вече съществено,именно затова им се носи славата на еднодневки.
  • #7
    шекер-Пешо ( преди 2 години )
    ,Извинявам се, че в класацията има двигател на Рено, ама кой да ми каже, че ги слагат на неудачиите . Цял ден в редакцията само за това ме подиграват
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    1.5 dci мотора не е проблемен ако е с Bosch дюзи и му се сменя маслото на 10К км. Направих 150К км на такъв без проблеми. Ремъка го смених на 70К км (по спомени). На 90К може и да има проблеми.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    3-ти , не говрим как се чете а как се пише , нали? Потърси да видиш сега дали е с две точки "е"-то:)) Щом е в кавички ще го пише както е в оригинал , иначе да го пише в превод (ако може да си го преведе)!
  • #4
    Някой си там ( преди 2 години )
    Тъкмо гледах за 3008 тези дни. Благодаря за информацията.
fallback
Последни