Създаването на супер или хиперкола не е никак лесно, но нейното модернизиране и усъвършенстване се оказва още по-сложно. Поне това става ясно от съобщение от Bugatti, в което френската компания разкрива как е създаден нейния Chiron Super Sport, развиващ максимална скорост от 439 км/ч.
Както е добре, известно Chiron Super Sport е малко по-луксозна (и по-бавна) версия на Super Sport 300+, който стана първият сериен автомобил, достигнал скорост от 300 мили в час (490,484 км/ч). Това стана през 2019 г. на тестовата писта “Ера-Лесинг“, която е собственост на VW Group. И двата автомобила споделят същите механични подобрения в сравнения със стандартния Chiron, но скоростта на Super Sport е ограничена до 439 км/ч, като причина е безопасността на хората.
Първите клиенти на Super Sport все още не са получили ключовете за своите коли, но нека видим кои технологии отличават тази хиперкола от обикновения Chiron. И как се били реализирани те от инженерите на Bugatti. Все пак дума за автомобил, който струва 3,2 млн евро и всичко трябва да бъде изпипано до най-малкия детайл.
Технологиите на Chiron Super Sport (ГАЛЕРИЯ):
Деветте кръгли дупки на предните криле на Super Sport правят хубава препратка към дизайнерските характеристика на Bugatti EB110, който за кратко беше най-бързият автомобил в света в началото на 90-те години. От компанията обаче посочват, че те са напълно практични, като намаляват натиска върху калниците и генерират допълнителни около 30 кг притискателна сила.