Европейският институт Green NCAP обяви резултатите от последните си тестове, в които участваха автомобили с различно задвижване. Те не само донесоха информация за екологичните им показатели, но и накараха експертите от института да се замислят за промяна на изпитанията, тъй като автомобилната индустрия вече е изправена пред нови предизвикателства. Затова и новите правила ще влязат в сила през 2022 г.
Към момента Green NCAP все още оценява превозните средства въз основа на вредните емисии, отделяни през ауспуха. Това обаче е несправедливо, тъй като в случая се сравняват изцяло електрическо превозно средство, което на практика няма вредни емисии, с автомобил с бензинов двигател. И все пак институтът приема това предизвикателство, като оценява електромобилите по техния обхват и енергийна ефективност
Резултатите от Green NCAP (ГАЛЕРИЯ):
Японският модел също получава оценка от 5 звезди благодарение на максималните точки заради изцяло електрическото задвижване. Трябва да се отбележи, че това е версия с задвижване на две колела и тя губи само 0,2 точки от Nissan Leaf, като това се дължи на загубата на енергия за отопление в студено време. Батерията в случая е 54,3 кВт/ч, която стига за пробег от 312 км.