IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Скъпо и ненужно - удоволствието от автомобилите намалява

Собствениците на нови коли са все по-разочаровани от покупката си

Разликата между масовите и премиум-автомобилите намалява и собствениците на последните са все по-разочаровани. Това разкри проучване, проведено от американския индекс за удовлетвореност на клиентите (ACSI, American Customer Satisfaction Index).


удовлетвореност


Изследването показва, че индексът на удовлетвореност на клиентите за новите автомобили е намалял от средно 82 процента от 100 бройки до 78 процента от 100. Най-често собствениците са доволни от автомобили на марките Honda (82%), Subaru, BMW и Lexus (по 81%).

Оценка на удовлетвореност при масовите марки в проценти:

1. Honda (82)
2. Subaru (81)
3. Ram (80)
4. Hyundai (79)
5. Mazda (79)
6. Toyota (79)
7. Dodge (78)
8. Ford (78)
9. GMC (78)
10. Nissan (78)
11. Buick (77)
12. Kia (77)
13. Volkswagen (77)
14. Chevrolet (76)
15. Jeep (76)
16. Mitsubishi (71)
17. Chrysler (70)

Оценка на удовлетвореност при премиум-брандовете в проценти:

1. BMW (81)
2. Lexus (81)
3. Audi (80)
4. Tesla (80)
5. Mercedes-Benz (78)
6. Cadillac (77)
7. Volvo (77)
8. Acura (76)
9. Lincoln (76)
10. Infiniti (75)

В сравнение с миналата година, Honda, Subaru и BMW увеличават резултата си с 4%, докато Lexus - с 1%. При Chrysler се отчитат спад от 4%, а при Mitsubishi – с рекордните 8%.

„През последните няколко години превъзходството на луксозните автомобили над автомобилите за масовия пазар намалява. В момента разликата почти не съществува. По отношение на стил и лукс първокласните автомобили все още имат предимство, но ако премахнете някои "крещяши" системи, те изглеждат като масови автомобили“, казва Дейвид ван Амбург, управляващ директор на ACSI.

По време на проучването са анкетирани общо 4888 шофьори, които са избрани на случаен принцип. Собствениците на автомобили от масовия сегмент дават най-високи оценки за безопасност, надеждност, шофиране, външен вид, комфорт и интериор. Тези автомобили получават най-малко точки в категориите "Гаранция", "Икономика" и "Технология".

Що се отнася до премиум сегмента, собствениците на тези автомобили са най-доволни от комфорта, интериора, безопасността и външния дизайн. Най-често недоволството е породено от „лакомията“ на двигателите.

0 от 500
  • #8
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    6.. приателю, или си много млад или не си с достатъчно бензин в кръвта ;-).. Прав си че мястото и компанията са по-важни, но едини 8 или 12 певици винаги биха се вписали идеално в ситуацията. Да карам мога всяка кола и какви ли не са ми минали през ръцете, но кефа е по-голям, когато е нещо, което ти харесва и пулса ти е с оборотите на двигателя. (да ме прощават електро феновете). Тогава може и да разбереш за кефа от карането ;-).
  • #7
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Ти да видиш? ( преди 2 години )
    Значи собствениците на Тесла са много по-доволни от автомобилите си отколкото тези на Mercedes! До къде стигнахме. А едно време беше Mercedes и всички останали.
  • #6
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    2, в Америка, всички европейски марки (и Волво, нищо че е китайско) - се броят за премиум и са "престижни", като не говорим толкова за качество или някакви убийствени екстри. Но за мен е факт, че последните години, колите, с всичките задължители асистенти, скъпи и безсмиени мултимедии и подобни глупости, се превърнаха в скъпи играчки, и не вече не са токова тръпка за каране, като предшествниците им. Ама.. то като погледнеш.. ням и шофьори вече.. само лигльовци, на които все някой им пречи
  • #5
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Аз лично идея си нямам какво е удоволствието от автомобилите. Представям си го като да карам Астън Мартин с *** Грийн по италианското крайбрежие (като Джеймс Бонд). *** кефът няма да е колата, ами щото има яка мадама и съм на готино място. Иначе за мен шофирането е сутрин и вечер в най-голямото задръстване (щото съм *** и ходя на работа). Дали ще съм с ферари или с голф двойка, все е гадост. Какво ли не измислят, че да ни пробутат скъпи ***. Удоволствие от автомобилите...
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    krasy ( преди 2 години )
    Мистър Уейн кажи,какво е премиум в твоята глава,че да ти обясня и в моята какво е?
  • #3
    2 rate up comment 2 rate down comment
    уфф... ( преди 2 години )
    стига с тия *** хамериканщини, нямащи нищо общо с действителността!
  • #2
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Наличието на премиум дивижън при някои брандове и отсъствието при други здраво замъглява картината. Майката ФВ е при обикновените и то назад, ама дъщерята Ауди е високо в премиума. Другата дъщеря Порше води всички класации по малко дефекти (е, също малко пробег), ама визпаднала нейде по пътя. Изводът е: бъдете практични и не плащайте данък лукс и фалшив имидж.
  • #1
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Мистър Уейн ( преди 2 години )
    Какво прави Волво в премиума?