Американската агенция JD Power публикува поредното си изследване, основано на анкета сред собственици на нови автомобили. Те са ползвали своите в продължение на 90 дни след покупката им, като е трябвало след това да ги оценят по 90 параметра в 10 категории, включващи практически всичко - от ускорение до работа на мултимедийната система.
Най-високо оценената марка отново е Porsche, която получава 891 точки от 1000 възможни. Второто място разделят BMW и Genesis (868 точки), а трети и четвърти са Audi и Volvo с резултат 867 и 863 т.
Като цяло, начело в класирането са премиум-марките, но най-голямо израстване в сравнение с предишното подобно допитване отчита Ram. Резултатът на американския бранд е подобрен с 26 точки и достига 851, което е най-доброто постижение за производител на масови модели.
Аутсайдер в класирането е марката Mitsubishi, чиито автомобили получават едва 773 точки. Непосредствено пред нея са се разположили Buick (800) и Subaru (807), а най-ниски резултати при премиум-брандовете отчитат Infiniti (828), Acura (832) и Jaguar (843).
Любопитното е, че при моделите Porsche отстъпва първото място на Audi A7. Най-много първи места в отделните категории обаче записва Ford - негови модели печелят в 5 различни класа.
Ето ги победителите в отделните сегменти:
Малки коли: Toyota Yaris
Малки премиум-коли: BMW 2-Series
Компактни коли: Kia Forte
Компактни спортни коли: MINI Cooper
Компактни премиум-коли: Mercedes-Benz C-class
Средни коли: Honda Accord, Nissan Altima and Toyota Camry (tie)
Средни спортни коли: Dodge Challenger
Средни премиум коли: Audi A7
Големи коли: Nissan Maxima
Малки SUV: MINI Countryman
Комактни SUV: GMC Terrain
Компактни премиум SUV: BMW X4
Средни SUV: Chevrolet Blazer
Средни премиум SUV: Porsche Cayenne
Средни пикапи: Ford Ranger
Миниванове: Honda Odyssey
Големи SUV: Ford Expedition
Големи премиум SUV: Lincoln Navigator
Големи леки пикапи: Ford F-150
Големи тежки: Ford Super Duty
Средната оценка за удовлетвореност от автомобилите рез тази година е 823 точки от 1000 възможни. Тя е с 3 точки по-висока от миналата година. Своя резултат са подобрили 22 от общо 32 бранда, включени в изследването. То показва още, че разликата между масовите и премиум-марките намалява.
Снимки: JD Power