ХХ век мина под знака на личния автомобил - не само като превозно средство, но и като социален изравнител и ускорител на икономиката. Ще намалее ли ролята на личния автомобил с електрификацията и напредъка на автоматизацията? Ще се превърне ли колата от нещо, което притежаваме, ценим и дори обичаме, в нещо, което ползваме, когато имаме нужда?
Това е основната тема на разговора ни с Александър Миланов, дългогодишния управител на BMW Group Bulgaria, в рамките на конференцията Tech21:CarTech, организирана от Bloomberg TV Bulgaria. Цялата дискусия можете да видите на сайта на Bloomberg Tech21, а пълния разговор с Александър Миланов - във видеото под статията.
9 въпроса за бъдещето на личния автомобил (ГАЛЕРИЯ):
"Дотациите могат да се насочват по различни направления. Едно е чистата подкрепа за покупката на електромобил. Друго е инвестиции в инфраструктура. Трето е създаване на предпоставки за мощни частни инвеститори да могат да изградят тази инфраструктура.
Щом говорим за електрическа мобилност, трябва да говорим и за правна рамка, достъп до мрежа, капацитети, възможността до всеки потребител да бъде докарана зелена енергия. Защото електрификацията на базата на електроенергия, добита от въглища, не ни води към бъдещето. Това е само прехвърляне на парникови емисии от едно място на друго. То не решава проблема с глобалното затопляне. Би могло да реши проблема с чистотата на въздуха в големите градове - зависи на какво разстояние са електростанциите.
Инвестициите на държавите трябва да бъдат насочени във всяко от тези направления. Ако се фокусират само в едно, няма да проработят. Колкото и висока да е субсидията за закупуване на електромобили, броят им няма да нарасне сериозно, ако липсват останалите предпоставки. Впрочем сега се намесва и още една тема - цената на електроенергията".
Целия разговор с Александър Миланов вижте във ВИДЕОТО: