ХХ век мина под знака на личния автомобил - не само като превозно средство, но и като социален изравнител и ускорител на икономиката. Ще намалее ли ролята на личния автомобил с електрификацията и напредъка на автоматизацията? Ще се превърне ли колата от нещо, което притежаваме, ценим и дори обичаме, в нещо, което ползваме, когато имаме нужда?
Това е основната тема на разговора ни с Александър Миланов, дългогодишния управител на BMW Group Bulgaria, в рамките на конференцията Tech21:CarTech, организирана от Bloomberg TV Bulgaria. Цялата дискусия можете да видите на сайта на Bloomberg Tech21, а пълния разговор с Александър Миланов - във видеото под статията.
9 въпроса за бъдещето на личния автомобил (ГАЛЕРИЯ):
"Това е друга тема, която е важна и се нуждае от сериозни инвестиции, особено поглеждайки автопарка в България: 2 700 000 автомобила, от които около 2000 са електрически. Пропорцията е абсолютно неустойчива.
Голяма част от тези автомобили ще продължат и в бъдеще да се движат по българските пътища. Да приемем, че стигнем до 50% електрически автомобила на българския пазар - цел, която си поставяме за 2030 година. При около 40 000 нови автомобила, продавани годишно, ако 50% са електрически, няма да ни стигне времето, за да видим осезаема промяна.
Затова въпросът е как тези автомобили, които в момента се движат по пътищата, могат да станат по-устойчиви. Забраните не са решение, защото ще предизвикат силно социално напрежение и в голяма степен ще обезсмислят идеите за достъпна мобилност и свобода.
Тук се намесва темата за е-fuels, синтетични горива, създадени на базата на енергия от възобновяеми източници. Така че в мрежата за снабдяване с горива да започнем да виждаме все повече устойчиво произведени горива. Това е много бързо развиваща се тенденция".
Целия разговор с Александър Миланов вижте във ВИДЕОТО: