IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Японски производители се обединяват за спасяване на ДВГ

Toyota и още 4 компании ще разработват водородни системи и синтетични горива

Най-големите японски производители на автомобили и мотоциклети ще си сътрудничат в разработката на алтернативни горива за превозни средства с двигатели с вътрешно горене. Основните източници за бъдещите агрегати ще бъдат водород и синтетични гориво, съобщава агенция Reuters.


водород Toyota


В бъдещото обединение ще участват Toyota, Mazda и Subaru, както и производителите на мотоциклети Yamaha и Kawasaki. До неговото създаване се стига, тъй като автомобилните компании да принудени да увеличат производството на електрически превозни средства заради все по-строгите регулации за вредни емисии.

Голямото предизвикателство пред компаниите обаче си остава именно конверсията на двигателите с вътрешно горене, за да може те да работят с екологично чисти горива. Това ще позволи на производителите да поддържат верига за доставки с повече работни места, отколкото при пълно преминаване към електромобили.

От Toyota вече обявиха, че планират да пуснат на пазара 15 електрически превозни средства до 2025 г., като компанията ще инвестира 13,5 млрд долара в разширяване на капацитета си за производство на батериите. Освен това Toyota продължава и разработката на модели с водородно задвижване, като в компанията са убедени, че то може да бъде комбинирано с двигател с вътрешно горене.

Снимка: Toyota

0 от 500
  • #33
    4 rate up comment 4 rate down comment
    До 38 ( преди 3 години )
    Хората от столетия говорят за колонизирани не други планети с живот на тях, *** нема! Една тесла да мине 1 мил. километра и сменят батерията 4 пъти! Ти си дрънкай за цикли! Рециклират ама точно грънци! Ела в Норвегия да видиш какво е Тесла морги? Що не ги рециклират бе маугли? Щото може, ама е адски скъпо!!
  • #32
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 35 ( преди 3 години )
    Площта на България е 110 000кв километра, ти искаш да сложат фотоволтаици на "някакви си" 30 000кв километра?!?! На една трета от държавата! Евала бате, голем си! И това ако са толкова производителни,че с 10кв да зареждаш кола! И това ако всички коли се зареждат през деня, разбира се! Забраняваме дневното шофиране, слагаме панели на цялата територия от Бургас до Стара Загора и така до границите с Турция и Румъния и сметката излиза!! Браво пич! Визионер! "Някакви си 30 000 000кв.м панели"
  • #31
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До 33 ( преди 3 години )
    Я сметни пак колко ще инсталираш за 15 000лв?!?! Случайно да знаеш колко завода за солари в момента са спрели производатво?? Случайно да знаеш, че в близките 6 месеца се очаква 50% покачване на цената?! Въпроса не е колко ще произведеш, а колко можеш да произведеш в момента в който е нужна или да съхраниш?!? Ако ще през деня да произвеждам 200квч, като не ми трябват е все тая!! Вечер като ми трябват 70, а произвеждам 0, кво правим? Батерии - колко струват?
  • #30
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    нортволт вече рециклира никел, кобалт и манган на 100%, защо лъжете толкова смотано? колкото до инвестицията в родната мрежа, да така е, трябва да се инвестира, и ще е скъпо
  • #29
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Propov ( преди 3 години )
    Нека да сме наясно. Много хора не вярват и не искат кола на ток. И тва е в Германия. Тук кола на ток се смята за лукс и демонстрация на богатство. Почти никой не я приема като спасител на планетата, нито пък дори като нещо рентабилно, изгодно или практично. Всеки се пита какво става с батерията след няколко години като баталяса. Едно че струва полвин кола, второ че не се знае къде и как ще се съхраняват умрелите батерии. Почти всеки нормален казва - аз ще си карам ДВГ до последно колкото мога.
  • #28
    1 rate up comment 2 rate down comment
    м чи ко ( преди 3 години )
    15 000лв за соларки + 90 000лв за батерийки на Тесла да ги докараш към 75 киловатчаса запас + 100 000лв за кола с батерия 75 киловат часа = 205 000лв, при условия, че имаш 100кв покрив с южно изложиние! Ако нямаш, че си плащаш!За соларите, за нечи площ 100кв, за нечия инвестиция в батерии, за нечия инвестиция в яка мрежа и разбира се всички тия да печелят от това!Демек по 3! И до там с безплатния ток и евтините батерии!!!
  • #27
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 27 ( преди 3 години )
    И сега умножи тази сметка по 3 000 000 и ми кажи къде точно ще ги шибнеш тия милиони квадртни метри панели и стотици хиляди перки и милиони тонове ЕВТИНИ батерии за да може само в България да се кара на зелен ток?!?
  • #26
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 27 ( преди 3 години )
    Страшно евтини технологии са, няма що! 50% от стойността на ел. автомобил! 19 000лв с ДДС към днешна дата ти е хибридна система с 10 kWh батерии.Tesla Batter wall са ти по 13 kWh и струват 9000 долара. Една Тесла модел 3 е с батерия 75 kWh Айде като знаеш толкова да кажеш - колко квадрата покрив с панели трябва да имаш, за да захраниш батерии от които да си заредиш 75 kWh кола, и колко kWh батерии трябва да имаш в гаража за това и колко ще струват те! ЕФтинийка, браат!
  • #25
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Нет ( преди 3 години )
    Абе пичове, имате ли идея колко ще струва само да се поднови и подсили ел. мрежата в България за да издържи на пренос на толкова ток който ще смучат колите вечер като ги набичите да се зареждат! Зимата тая мрежа не издържа като включите една дихалка в повече, при все че 60% от населението още се топли на кюмбета!Всяка година при първи сняг по 100 села в северна България стоят по седмици без ток!Тия тръгнали да обясняват колко е лесно да се боцнат 3 000 000 автомобили в домашния контакт!
  • #24
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Муахаха ( преди 3 години )
    Тази тема е разделена между два лагера - едните трезвомислище за които е ясно,колко е сложно да се постигне 100% зелена енргия,колко е трудно и скъпо да се изградят буферни батерийни зони за съхранение и поддържане на напрежението, да се изгради мрежа която да издържа на такъв огромен скок на пренос на ток и всеки да се зарежда колата от контакта...от 8-я етаж на блок без гаражи примерно.Другия лагер е на наивници които се надяват да карат евтино,евтини коли - т.н. , Сър!