IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen и Toyota не приеха споразумението за борба с климатичните промени

Шест големи производителя подписаха документа за бърз преход към електрификация

Само 6 от най-големите автомобилни производители се подписаха под споразумението да борба с климатичните промени COP26, прието на конференцията в Глазгоу. С него те се присъединяват към групата държави, компании и градове, поели ангажимент за постепенно премахване на превозните средства на изкопаеми горива до 2040 година като част от усилията за намаляване на въглеродните емисии и ограничаване на глобалното затопляне.


Corp26


Споразумението беше подкрепено от Volvo, Ford, GM, Mercedes, Jaguar Land Rover и китайският BYD, но двата най-големи производителя в света – Volkswagen и Toyota, се въздържаха. Същото направиха основните автомобилни пазари в света - Китай, САЩ и Германия, чиито представители подчертаха, че преминаването към нулеви емисии е сериозно предизвикателство.

Новият концерн Stellantis, както и компаниите Honda, Nissan, BMW и Hyundai също не подкрепиха декларацията, приета в Глазгоу. Тя предвижда ангажиране с „бързо ускоряване“ на прехода към превозни средства с ниски въглеродни емисии.

Документът беше подкрепен от Ford и General Motors, от втората по население страна в света – Индия, както и от големи корпоративни купувачи на превозни средства, включително и компанията Leaseplan, която наема 1,7 млн коли в 30 държави. Производители като Volvo Mercedes-Benz, BYD и Jaguar Land Rover също трябваше да подпишат ангажимента.

Volvo вече се ангажира да премине изцяло на електричество до 2030 година, докато Jaguar ще предлага само модели на ток от 2025 година. Ford се готви още в края на десетилетието нейният автопарк да бъде изцяло от електрически превозни средства, докато Mercedes ще бъде готов за промяната, но само на пазарите, които го позволява

Автомобилите, камионите, корабите, автобусите и самолетите са виновни за около 1/4 от глобалните вредни емисии, сочат данните на Международната агенция по енергетика. Въпреки това, най-големите пазари в света не са готови да се присъединят към споразумението, което повдига въпроси относно неговата ефективност. Говорител на Министерството на околната среда в Германия заяви, че правителството на страната няма да подпише, тъй като не е постигнало вътрешен консенсус по въпроса.

Източници от автомобилната индустрия са категорични, че някои производители са предпазливи към споразумението, тъй като то ги ангажира със скъпа промяна в технологиите, но им липсва подобен ангажимент от страна на правителствата, за да гарантират, че необходимата инфраструктура за поддръжка на електрически превозни средства ще бъде изградена.

0 от 500
  • #6
    9 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    хаха, вече има 1200 гигавата вятърни и соларни мощности, както и още толкова от вецове, па вие разбирачите си говорете колко е невъзможно; след като тойота и волксваген искат да фалират никой не може да ги спре
  • #5
    5 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    само за 2020 90% от новите мощности са възобновяеми, мислят, че бяха около 260 гигавата, не се напъвайте да мислите за сложни неща
  • #4
    5 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    бензинджията пак се е изказал за любимата си тема - вибрациите в гъзаааа му, еваларка, хомооо си
  • #3
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    3 - ами ако човек, чете и друго освен аутмедия, ще знае за какво става дума. Авто индустрията не е само ФВ и Тойота... те само част от пъзела. Да Тойота се обяви явно против, БМВ за момента са пас, но не са казали НЕ, Стелантис, Рено и те. МБ са изненада, защото и те в началото казваха "не"
  • #2
    19 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    На ДВГ са му трябвали доста години, за да стане приложим за машини. (били огромни по размери). Нима някой си мисли, че с електромотри правени за домашни уреди и играчки изведнъж ще задвижват автомобили, камиони, автобуси? Погледнете един ел. локомотив какви рамери има и е постоянно с контактната мрежа.. Погледнете си телефоните, че след 2-3г всеки ден зареждане, батериите не издъжат колкото в началото.
  • #1
    19 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    С други думи, никой не го е подкрепил, както се и очакваше и има защо. Не веднъж са казвали, че не са против, но е рано още. Политиците с законите и глупостите, които измислият, единствено ощетяват изберателите си.