fallback

Porsche Cayenne на старо? По-добре го избягвайте!

Германският кросоувър изглежда като привлекателна придобивка, но тя крие доста клопки

Porsche Cayenne е мечтата на мнозина, а пазарът на употребявани автомобили дава възможност за нейното постигане. В крайна сметка сега цената на премиум-модел на старо достига тази на нов бюджетен кросоувър, но покупката на подобен автомобил крие много клопки. Затова и експертите от Carsweek разкриват защо няма нужда да бързате с купуването на употребяван германски SUV.

Второто поколение на Porsche Cayenne се появи през май 2010 година, като претърпя фейслифт през 2014 година. Сега то вече е в категорията на употребяваните автомобили, като цената на Cayenne със задвижване на четирите колела и 4,8-литров двигател започва от около 20 000-25 000 евро. За тези пари може да се купи чисто нов кросоувър, при това със съвсем приемливо оборудване.

Със сигурност, за тази сума някой ще предпочете Porsche пред модел на Skoda, например, но не бива да се избързва, тъй като има някои капани при тази покупка. Сред тях е използването на алуминий в структурата на Cayenne, като от този метал са направени предния капак, предните калници и задната врата. Затова и трябва да се има предвид, че алуминият се изправя много трудно след инцидент. По-лесно е да се смени пострадалата част, но пък това ще струва доста скъпо.

Освен това много собственици се оплакват от замъгляване на фаровете, което с течение на времето може да доведе до повреда на скъпите светодиоди. Ако тази повреда се случи през нощта на пътя, ще трябва да шофирате с един фар, което е сериозна предпоставка за създаване на опасност на пътя. Не бива да се пропуска и „интереса“ на крадците към фаровете на Cayenne, което означава, че е по-добре автомобилът да не бъде оставян да нощува на улицата.

Големият проблем на луксозния SUV обаче е с мотора. Споменатият вече 4,8-литров V8 е изцяло от алуминий. Това означава, че трябва да се внимава с неговото прегряване, защото в противен случай ще се наложи сериозен ремонт, а той е много скъп. Освен това, този мотори има склонност към внезапни прекъсвания, които няма как да бъдат открити предварително при проверка или диагностика.

Предложението с 3,0-литров дизелов мотор с компресор изглежда по-привлекателно, но след 100 000 км пробег и този агрегат започва да създава проблеми. Появяват се течове през капаците на клапаните, както и през предните и задните маслени уплътнения на коляновия вал. Топлообменникът също може да протече, което също води до по-сериозна повреда.

Автоматичната скоростна кутия Aisin се ползва с добра репутация, но в Porsche допуснаха грешка, като обявиха, че тя трябва да се обслужва при пробег от 240 000 км. Много собственици на модела се опариха от това и се наложи да сменят кутията, тъй като маслото при нея трябва да се сменя на не повече от 60 000 км. Затова и не бива да се избира автомобил, чийто собственик изобщо не е обслужвал трансмисията.

Що се отнася до окачването, при него също трябва да се подхожда внимателно. Щателната проверка е задължителна, тъй като частите не са евтини. Същото се отнася и за ремонта. Затова и експертите са категорични, че покупката на Porsche Cayenne на старо е като билет от лотарията. Ако имате късмет ще спечелите, но по-вероятно е колата направо да ви съсипе.

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    Статията повдига интересна тема, но изгорелите фарове и огънат калник не са причина да се откажеш от покупка на кола на старо.Специално за кайен сега има всякакви части втора ръка, така че не е болка за умиране, освен ако нещо не е прецакан двигателя.Аз имам кайен, който си купих 2006 от магазина и още го карам вече 15 години. Не бих се разделил с него освен ако нещо тотално не се прецака. Мога да разкажа за всичко, което е сменяно по него през годините.
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    Това да не е Тойотка с 20-годишни анемични двигателчета, в която ел. стъклата са най-голямата екстра? Всяка спортна кола с най-новите технологии има скъсен живот на компонентите. Само който не е карал Порше не знае за какво технологично надмощие срава дума. Поршетата са винаги на границите на технологично възможното.
  • #7
    Радев ( преди 3 години )
    Същото до голяма степен важи и за останалите представители в този клас - особено за Х5, GLE и Q7 и по-малко за Touareg и XC 90. Много добри автомобили, докато им изтече гаранцията. После става мазало.
  • #6
    //// ( преди 3 години )
    #3 въобще не визирам в коментарът си конкретиката на статията. Ако следиш редовно статиите на автора ще ти стане ясно, какво имам в предвид!
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Може ли с части на Туарег да го поддържам тоя Кайен?
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Аз се чудех що не ги карат много, то било щото прекъсвал мотора. Абе вярно ли някой си мисли, че човек би се отказал от попкука на този автомобил, ако прочете статията? Нито я хваля, нито я хуля, колата е за хора с възможности и то големи. Като всяко Порше.
  • #3
    до първия колега ( преди 3 години )
    Подобни смислени статии се появяват когато вносителите на немски премиум таралясници забавят месечната вноска "спокойствие " , ха на бас че утре като получат банковия превод ще има статия с положителните страни на това да си купиш Порше на старо
  • #2
    Е защо?! ( преди 3 години )
    Та нали е НЕМСКИ ПРЕМИУМ?! Нали според *** НЕМСКИ ПРЕМИУМ си е топ-а на топ-а ?! Да или не ?
  • #1
    //// ( преди 3 години )
    Браво на автора. Това е първата статия от него, която си заслужава да се прочете! Пожелавам му успех и да влезе най после в пътя!:)))
fallback
Последни