fallback

Porsche Cayenne на старо? По-добре го избягвайте!

Германският кросоувър изглежда като привлекателна придобивка, но тя крие доста клопки

Porsche Cayenne е мечтата на мнозина, а пазарът на употребявани автомобили дава възможност за нейното постигане. В крайна сметка сега цената на премиум-модел на старо достига тази на нов бюджетен кросоувър, но покупката на подобен автомобил крие много клопки. Затова и експертите от Carsweek разкриват защо няма нужда да бързате с купуването на употребяван германски SUV.

Второто поколение на Porsche Cayenne се появи през май 2010 година, като претърпя фейслифт през 2014 година. Сега то вече е в категорията на употребяваните автомобили, като цената на Cayenne със задвижване на четирите колела и 4,8-литров двигател започва от около 20 000-25 000 евро. За тези пари може да се купи чисто нов кросоувър, при това със съвсем приемливо оборудване.

Със сигурност, за тази сума някой ще предпочете Porsche пред модел на Skoda, например, но не бива да се избързва, тъй като има някои капани при тази покупка. Сред тях е използването на алуминий в структурата на Cayenne, като от този метал са направени предния капак, предните калници и задната врата. Затова и трябва да се има предвид, че алуминият се изправя много трудно след инцидент. По-лесно е да се смени пострадалата част, но пък това ще струва доста скъпо.

Освен това много собственици се оплакват от замъгляване на фаровете, което с течение на времето може да доведе до повреда на скъпите светодиоди. Ако тази повреда се случи през нощта на пътя, ще трябва да шофирате с един фар, което е сериозна предпоставка за създаване на опасност на пътя. Не бива да се пропуска и „интереса“ на крадците към фаровете на Cayenne, което означава, че е по-добре автомобилът да не бъде оставян да нощува на улицата.

Големият проблем на луксозния SUV обаче е с мотора. Споменатият вече 4,8-литров V8 е изцяло от алуминий. Това означава, че трябва да се внимава с неговото прегряване, защото в противен случай ще се наложи сериозен ремонт, а той е много скъп. Освен това, този мотори има склонност към внезапни прекъсвания, които няма как да бъдат открити предварително при проверка или диагностика.

Предложението с 3,0-литров дизелов мотор с компресор изглежда по-привлекателно, но след 100 000 км пробег и този агрегат започва да създава проблеми. Появяват се течове през капаците на клапаните, както и през предните и задните маслени уплътнения на коляновия вал. Топлообменникът също може да протече, което също води до по-сериозна повреда.

Автоматичната скоростна кутия Aisin се ползва с добра репутация, но в Porsche допуснаха грешка, като обявиха, че тя трябва да се обслужва при пробег от 240 000 км. Много собственици на модела се опариха от това и се наложи да сменят кутията, тъй като маслото при нея трябва да се сменя на не повече от 60 000 км. Затова и не бива да се избира автомобил, чийто собственик изобщо не е обслужвал трансмисията.

Що се отнася до окачването, при него също трябва да се подхожда внимателно. Щателната проверка е задължителна, тъй като частите не са евтини. Същото се отнася и за ремонта. Затова и експертите са категорични, че покупката на Porsche Cayenne на старо е като билет от лотарията. Ако имате късмет ще спечелите, но по-вероятно е колата направо да ви съсипе.

fallback
  • #19
    ПРО ( преди 1 година )
    като прочетеш коментарите и ти става ясно, че само комплексари си купуват такава бангия на старо,имам колега 4 години го обикалят с лаптопите и си продаде апартамента по сервизи...
  • #18
    анонимен ( преди 2 години )
    То това важи за всяка кола. "Ако имате късмет ще спечелите, но по-вероятно е колата направо да ви съсипе." Просто правите анти-реклама.
  • #17
    РазбираЧ на ШКОДА!!! ( преди 3 години )
    ПРИЯТЕЛ ИЛИ ПРИЯТЕЛКЕ!!! ЧОВЕКА КОИТО Е ПИСАЛ СТАТИЯТА!!! ТИ НИКОГА НЕ СИ ИМАЛ ШАНСА ДА СЕ КАЧИШ НА ПОРШЕ И НЯМА И ДА ИМАШ ПОВЯРВАЙ!!! ХОРАТА КОИТО НИКОГА НЕ СА ИМАЛИ ТОВА УДОВОЛСТВИЕ ДА КАРАТ ПОРШЕ ДА МЪЛЧАТ И ДА ГЛЕДАТ САМО ПО УЛИЦИТЕ И ДА МЕЧТАЯТ!!! По здрава кола от ВСИЧКИ ПОРШЕТА МОДЕЛИ ИМАМ ПРЕДВИТ, Няма и няма и да има!!! ИНЖИНЕРНО ТОВА ТАЗИ МАРКАПРАВИ СТАНДАРТИТЕ В ТЕХНОЛОГИ И КАЧЕСТВА КАКТО И ДАВА ДОБАВЕНА СТОЙНОСТ В АВТОМОБИЛОСТРОЕНЕТО!!! МНОГО МОЛЯ ЗА РАЗБИРАЧИТЕ ДА ПРОЧЕТАТ ЗА ПОРШЕ
  • #16
    NM ( преди 3 години )
    Статията е толкова слаба и повърхностна, че ме яд, че я четох цялата. Имам Кайен от 5 години и няма нищо вярно от написаното тук. Предният капак бил от алуминий и се изправял трудно при огъване защото иначе ламарината я минаваш с ютията и е готова. А това, че някой щял да избере Порше пред Шкода ме довърши
  • #15
    анонимен ( преди 3 години )
    До 11,ама то никой не си взема кола за да я блъска,но има други където му я блъскат. Преди 4 години си купих нов СУВ и още първатап половин година няма и бе зажулен по бронята,та в сервиза ме питаха как съм я ожулил та и аз се чудих сигурно съм я носил на ръце и съм я местил да я жуля,та така с тези блъскания,удряния и тем подобни.
  • #14
    И след това. ( преди 3 години )
    Даваш едни 120 000 $ и се кефиш че си взел топа оф да топ,кайен турбо,какво ти трябва повече???И след близо година щастие,един хубав ден,на 650 км от къщи,те оставя ей така,на пътя,като уличница гадна! И естествено,най близкия сервиз е на повече от 200км.оттам.и даваш още едни 600$ да те повозят до там...и да я оставиш там за....7 седмици!!!!7 седмици с друго подобно,което....се развали на 4тата седмица,е поне в града.Е сага никога повече немски бенгии,има други нормални коли все още
  • #13
    анонимен ( преди 3 години )
    в тази държава еден нормален сервиз няма и затова автопарка е в трагично състояние
  • #12
    123 ( преди 3 години )
    Доста ограничена статия... Аз имам токова от 8 години и не съм имал проблеми, само от рода на свещи и тн. но това са си регуларни разходи. А Ха Ха явно никога не е имал такава кола за да се изказва така, но това е нормално да плюеш нещо което не може да си позволиш...
  • #11
    Ха ха ( преди 3 години )
    Всеки умен човек, който си цени парите не се спира дори покрай тази немска септична яма! Тя е създадена за таргет групата на празноглави футболисти, мутри и мутреси, фолк духачки и други типове набедени "бизнесмени" - нарко босове, сводници и т.н. "интелектуалци", разни ИТ "Специалисти", гей банкерчета и чичаци с меки отвеси!Всъщност грамотните технически са наясно за какво надценено недоразумение става дума!
  • #10
    Dim ( преди 3 години )
    Като си купуваш Порше, трябва да има портфейл като за Порше!Било ново или втора ръка!И да се разберем - онзи ден имаше статия в която хвалите една електричка за 45 000 и обясняваш, как всъшност не било скъпо, щото бензинов кросовър струвал с 4 000 по малко. Па сега чисто нов кросовър струвал 20-25000!Толкова струва Дъстър или Каптюр!Карайте си ги!Панелите били трудни за ремонт - ми супер, значи не е удряна!Па и аз не си вземем кола с презумцията, че ще я блъсна!От де ги вадиш тия доводи ...
fallback
Последни