fallback

Защо от автомобилите не трябва да излизат никакви газове

Дори най-съвременните модели отделят вещества, които не са безвредни

Започваме с уговорката, че ние не сме застъпници за рязко навлизащите в живота ни електрически автомобили. Просто искаме да оборим един мит, споделян от много именити автомобилни експерти, че съвременните автомобили с двигатели с вътрешно горене са безвредни. Много автомобилни експерти не разбират напълно самата същност на екологичните проблеми. Още повече, че "не разбират" изглежда най-правилната формулировка, защото сме далеч от мисълта, че те нарочно правят пропаганда.

Най-любопитното е, че множеството погрешни схващания се характеризират с твърдението, че съвременните бензинови автомобили, благодарение на вече въведените технологии, са станали толкова екологични, че старият начин за самоубийство чрез маркуч от изпускателната тръба в купето вече не действа.

Това обаче не е истина. Бензинът, подобно на дизеловото гориво, е смес от въглеводороди. При изгарянето им се образуват много вещества. Както знаете, веществата са направени от молекули, а молекулите са направени от атоми. Може да се правят различни молекули от атоми чрез различни "машинации", но така или иначе и най-съвременните бензинови автомобили с ДВГ отделят някакви вещества. Безвредни ли са те обаче?

Най-лесният начин да се обясни това е с примера на катализатора, който се намира във всички съвременни бензинови автомобили. Да приемем, че вземем въглероден атом - С, който е част от бензина. Ние го комбинираме с кислород О – тоест изгаряме го. Получаваме енергия. И нова субстанция.

Това новото вещество може да бъде или въглероден оксид CO, или въглероден диоксид - CO2. Първото е фатално за човека, второто издишваме сами, тоест за нас всъщност е безобидно. И така, катализаторът е отговорен и за факта, че когато бензинът се изгаря, вредният CO изгаря до, като цяло, безвреден CO2.

В резултат на това в изгорелите газове на съвременните бензинови автомобили наистина почти няма токсични вещества. Но има един проблем. В тях няма кислород. Както и да успеете да изгорите бензина, няма да получите кислород. Така че, ако подадете изгорелите газове във вътрешността на автомобила, много скоро те ще заместят въздуха и кислорода ще изчезне заедно с него. И просто няма да има какво да дишате.

И това е, което е много важно да се разбере. Изгаряйки бензин и абсолютно всяко изкопаемо гориво, ние намаляваме дела на кислорода в атмосферата и увеличаваме дела на въглеродния диоксид. Това се нарича въглероден отпечатък.

Отново ще кажем, че въглеродният диоксид сам по себе си не е вреден. Ако отсечем дърво и го изгорим, ще освободим точно този въглероден диоксид. Но ако на същото място можете да отгледате ново дърво, което ще абсорбира точно същото количество въглероден диоксид. Балансът няма да бъде нарушен.

Но използвайки изкопаеми горива, ние нарушаваме баланса и променяме състава на атмосферата. А въпросните автомобилни експерти, които застъпват темата, че съвременните бензинови коли са безвредни никога не казват, че чрез изгаряне на бензин намаляваме процента на кислород във въздуха. И явно не разбират с какво ни заплашва глобалното затопляне. А ако разбират, тогава никога не говорят за това.

Отново ще кажем, че въглеродният диоксид сам по себе си не е вреден. Ако отсечем дърво и го изгорим, ще освободим точно този въглероден диоксид. Но ако на същото място можете да отгледате ново дърво, което ще абсорбира точно същото количество въглероден диоксид. Балансът няма да бъде нарушен.

Но използвайки изкопаеми горива, ние нарушаваме баланса и променяме състава на атмосферата. А въпросните автомобилни експерти, които застъпват темата, че съвременните бензинови коли са безвредни никога не казват, че чрез изгаряне на бензин намаляваме процента на кислород във въздуха. И явно не разбират с какво ни заплашва глобалното затопляне. А ако разбират, тогава никога не говорят за това.

fallback
  • #36
    roy ( преди 2 години )
    АВТОРИТЕ ДА ПРОЧЕТАТ МАЛКО ПОЧЕЧЕ,,,ЧЕ БЛАГОДАРЕНИЕ НА ПО- ГОЛЕМИЯ ПРОЦЕНТ /0.1%/ ВЪГЛЕРОДЕН ДИОКСИД , РАСТИТЕЛНОСТА НА ПЛАНЕТАТА СЕ Е УВЕЛИЧИЛА С 20%...И ДА ПРОЧЕТАТ ,ЧЕ НОБЕЛ0ВА НАГРАДА ЗА МЕДИЦИНА ПРЕЗ 2019 Е ДАДЕНА НА ТРИМА ИЗСЛЕДОВАТЕЛИ ,КОЙТО ДОКАЗВАТ ЧЕ АКО ЗАБАВИМ ДА ДИШАМЕ /КИСЛОРОДА/ ЗАПОЧВАТ АЛКАЛИЗИРАЩИ ПРОЦЕСИ /ОЗДРАВЯВАМЕ/...И ВЪГЛЕРОДНИЯ ДВУОКИС СЕ ЯВЯВА НАЙ- ДОБРИЯ АНТИОКСИДАНТ...ЖАЛКО Е ,ЧЕ ЖИВЕЕМ С ИЛЮЗИИ.. ЙОГИТЕ НА ПРАКТИКА СЕ САМОЛЕКУВАТ ПО ТОЗИ НАЧИН СПИРАТ ДИШАНЕТО
  • #35
    Азот ( преди 2 години )
    Зависи от налягането в горивната камера. високо налягане- изгаря и азот, ниско налягане- по-малка ефективност на двигателя (по-ниско КПД ) но няма азотни окиси.
  • #34
    Аноним ( преди 2 години )
    Колите отделят и азотни окиси, които също са вредни.Поради тази причина кола с вътрешно горене която работи на водород, ще замърсява с азотни окиси.
  • #33
    Васил ( преди 2 години )
    Статията е написана в стил все едно ДВГ унищожават кислород, което не е вярно. Кислородът подпомага горенето, но сам по себе си не гори, тоест при процеса кислород не се унищожава, няма опасност да останем без кислород заради това. Просто се увеличава делът на СО2, което има едно други последици.
  • #32
    Щирлиц ( преди 2 години )
    За да ви купуваме електроБ-оклуците.
  • #31
    Никола Панайотов ( преди 2 години )
    Трябва да се ограничи мах.мощност на автомобилите примерно кола с 100 к.с.харчи 7литра на 100км кола с 300кс ще мине тези 100км с 13литра и повече. ,съответно ще изгори 2пъти и отдели 2пътиповече Со2и 2пъти повече кислород ще се унищожи.,Трябва драстични мерки високи данъци застраховки за коли с над 150 к.с
  • #30
    Коко ( преди 2 години )
    Във връзка с предходния ми коментар ( надявам се,че го приехте като шега) забелязвате ли колко е абсурдна зелената сделка.За някои наистина е сделка, за обикновените хора си е живо прецакване.
  • #29
    Koko ( преди 2 години )
    Метанът отделян при *** също е вреден.Не пърдете.За да не пърдите не яжте.
  • #28
    Sd ( преди 2 години )
    Само погледнете по морето какво е,бетон до бетон,няма вече онези дюни,дървета и прочие,това е липса на кислород.коли се карат от 100 г,сега се сетиха че имало замърсяване,та то си идва от заводите.затоплянето си е цикличен процес ,няма нищо общо с въглеродни емисии ,ала бала на търкалета,власт пари и корупция,това е истината.ако искаш евтина тротинетка ще трябва да си купиш някоя с пробег до 200 км и да чакаш по 20мин да се зарежда по пътя накъде
  • #27
    Sd ( преди 2 години )
    За онзи там дето шише че кислородът в градовете бил в недостиг,да го светна че при такова сечене на дървета и строежи ,няма от къде да дойде кислород .всички мислят че колите им виновни за всичко.това е корупция и големи печалби за зелените *** дето и една книжка не са прочели в живота .ел колите ще са скъпи,мн.малко хора ще могат да си ги позволят.батериите като се сдухат ,къде ще ги рециклират и складират,да си представим 2 млрд тротинетки ,плюс битов ток ,плюс промишлен ток .
fallback
Последни