IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Porsche обяви три условия за завръщане във Формула 1

Германците настояват за гарантиране на равни условия на всички участници

Напоследък все повече се говори за завръщането на Porsche във Формула 1 като доставчик на двигатели за сезон 2026, но окончателното решение все още не е взето. Ръководителят на състезателното подразделение на Porsche - Томас Лауденбах, потвърди, че марката наистина проучва такава възможност, но добави, че първо трябва да бъдат изпълнени някои условия.


Porsche


„Все още няма крайно решение по въпроса, но обсъждаме този въпрос с FIA (Международната федерация по автомобилизъм). Можем да кажем само едно – ако решението е положително, тогава няма да чакаме дълго. Ако ще участваме през 2025 година, трябва скоро да започнем подготовка“, обясни Лауденбах.

Той посочи и трите условия, при който Porsche ще се завърне в „Кралските гонки“. Първото е, автомобилният спорт да бъде в крак с тенденциите в автомобилната индустрия, което означава активно използване във Формула 1 на електрически и хибридни задвижващи агрегати.

„Второто условие е контрол на разходите. Ограничаването на бюджетите е добра първа стъпка, но трябва да се разшири и върху задвижващите системи. И накрая - правилата трябва да гарантират равни възможности за всички участници в шампионата “, казва спортният директор на Porsche.

0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    До 8,ето малко за четене,Porsche 917/10 Prototyp с дванадесет цилиндров боксерПрез 1972, Porsche завоюва скиптъра с може би най-изтрещялата серия на всички времена и победи McLaren. Джордж Фолмър спечели шампионската титла с Porsche 917/10, Марк Донъхю 1973 с 917/30, състезателен автомобил с 5,4-литров дванадесет цилиндров турбо двигател, генериращ невероятните 1130 конски сили и изпращащ цели 1100 Нм към задвижващите валове. На изпитателния стенд дванадесет цилиндровия дори показа повече от ...
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    До 7 такива фенове само излагат групата и уронват авторитета. И аз съм фен на Рено,защото през соца когато повечето сте имали Лада и Москвич,нашето семейство имахме/все още го имам/ БулгарРено 8.Но в никакъв случай не съм дървар като колегата пишещ се фен на Рено и спори за неща които не са верни.
  • #6
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    До 8,когато госложиха в Панамера,Ламбо не бе под тяхната шапка,така,че си в грешка. Написах ти,че Порше имат собствени конструкции на двигатели от 4 цилиндъра до 12 цилиндъра,много преди да дойде Ламборджини към ВАГ групата. Упорит и *** си като налъм.
  • #5
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    До 1 комнтирал,и аз съм фен на Рено,но за Порше не си прав и имат собствена разработка на абсолютно всички от 4 цил. до 12 дори.Подчертавам собствена разработка. 12 цилиндровия звяр е Порше Пан Ам и отнася конглокенцията на Феррари за нула време и за няколко години. Това,че не си осведомен те прави некомпетентен по дадена тема.
  • #4
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Обективно до Рено ма ( преди 2 години )
    Колега, за V10 мотора на Порше мисля, че не си прав. Първоначално е бил разработван през 90те за Льо Ман, но точно когато е бил готов, FIA или там който е решават да закрият този клас. Следователно Порше няма какво да го правят. Малко по-късно има новосъздаден клас eквивалента на LMP2 и тогава Порше вземат, че режат 2 цилиндъра и правят V8 който го слагат в RS Spyder. Въпреки това, V10ката се седи разработена, но никога използвана, докато не решеват да направят суперкола...другото е история.
  • #3
    2 rate up comment 5 rate down comment
    до 7 ( преди 2 години )
    Остави го, колега! То, това да си фен на рено си е диагноза!! Как па го е измислил, че от Ламбо имали нещо?!
  • #2
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Обективно ( преди 2 години )
    стискам палци Порше да влязат в Ф1. Замислете се - имат натрупано зверско ноу хау от Льо Ман, там 919ката беше с електромор на предната ос посредством литиева батерия(Ф1 е сходно,но всичко е на задно). В същото време, Формула 1 от 2026 по спомен ще започнат да използват синтетични горива. Порше имат завод за такива горива и наливат стотици милиони в R&D. Т.е всички тези пресечни точки ме навяват на мисълта, че ще влязат на 100%, само е въпрос да се разберат за парите. И да, ще бъдат успешни!!!
  • #1
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Е, колега, не така, нямаше ли 4 цилиндрово Порше? Или то беше с двигател от Ауди?