Мисията на Porsche да електрифицира моделната си гама продължава с първия състезателен автомобил на марката, задвижван с електричество.
На автосалона в Мюнхен компанията представи Mission R, който представлява визията на Porsche за бъдещ състезателен автомобил с нулеви емисии, изграден от устойчиви материали и предлагащ пистови характеристики, които съперничат на най-мощните и най-добре подготвените конкуренти, работещи двигател с вътрешното горене.
Mission R се задвижва от електромотори от ново поколение, чиято комбинирана максимална мощност е 1073 к.с. Системата за задвижване на четирите колела осигурява ускорение от 0 до 100 км/ч за 2,5 секунди, а максималната скорост е 300 км/ч.
От Porschе са категорични, че като представяне на пистата Mission R по нищо не отстъпва на състезателното 911 GT3 Cup. Максималната мощност се постига в режим "Квалификация", докато постоянната е 680 к.с. Благодарение на нова технология за зареждане, до 75% от капацитета на маслено охлажданата батерия може да се напълни само за 15 минути.
Спортната кола получава активни аеродинамични компоненти, включително три жалузи във всеки от двата странични въздухозаборника на носовата част и регулируемо задно крило с две секции. Каросерията на автомобила е изработена от пластмаса, подсилена от естествени влакна (NFRP), като същият материал се използва и в интериора. Той е така проектират, че модулът за водача може да се използва и като симулатор.
Още снимки на първата състезателна кола на Porsche на ток - вижте в галерията:
Засега няма планове за пускането на този автомобил в серийно производство, но много от технологиите в него ще бъдат използвани за създаването на нова спортна кола, която ще се продава на частни клиенти, съобщават от компанията.
Снимки: Porsche