През първата година след излизането си на пазара от Porsche Macan бяха продадени 43 618 бройки, като малкият кросоувър зае второ място, изоставайки само от баткото Cayenne, който записа 44 050 продажби. Така Macan се превърна в истинска кокошка, снасяща златни яйца, за компанията Цуфенхаузен и успешно играе тази роля вече 7 години.
За съжаление на Porsche, спортният кросоувър не е имунизиран срещу по-строгите разпоредби за вредни емисии и бензиновата му версия (дизел отдавна не се предлага) ще се задържи на пазара още няколко години. Тона беше потвърдено от продуктовия директор на марката Себастиан Щайгер пред Autocar.
„Все още няма окончателно решение, но може да се приеме, че през 2024 година ще продаваме Macan само с електрическо задвижване. Законите са вредните емисии са ограничаващ фактор и ние няма как да не се съобразим с него", коментира Щайгер.
Както е известно, новият екологичен стандарт Евро-7 влиза в сила през 2025 година и производителите, които не успеят да го покрият, ще трябва да плащат сериозни глоби. Това е и причината, поради която не само Macan, но и други популярни модели ще бъдат спрени от производство.
Щайгер допълни, че електрическата версия на кросоувъра ще бъде показана догодина, а нейните продажби ще стартират през 2023 година. Това ще бъде първият електрически модел, който е изграден на напълно новата архитектура Premium Platform, съвместно разработена от Porsche и Audi.
Сегашният бензинов Macan беше актуализиран наскоро, като освен освежаване на дизайна той получи и промени под капака. Версията Turbo е отпадна, като сега на върха на гамата на модела е GTS. Тя разчита на същия 2,9-литров V6 с двойно турбо като при стария Turbo, който вече развива 434 к.с. Сега Сега Macan S заема мястото на предишния GTS с 375 к.с., докато базовият 4-цилиндров вече развива 261 к.с.
Снимки: Porsche