Автомобили с роторни двигатели не се произвеждат още 2012 година, когато от конвейера слезе последната Mazda RX-8. Според последните информации, японската компания готви нов модел с такъв мотор, но той ще бъде част от хибридна система.
Преди това обаче на пазара ще излезе Crighton CR700W – мотоциклет с роторен двигател, който е разработен във Великобритания и е доста скъп. Цената му е 85 000 лири, като тя се дължи на факта, че моторът предлага забележителни характеристики. При обем от 690 куб см той развива 220 к.с. при 10 500 об/мин. Това прави 319 к.с. на литър. За сравнение, повечето мотоциклети от Moto GP развиват около 300 к.с. на литър.
Роторният двигател има редица предимства. Първо, той е много компактен и има по-малко части, като при моторът на Crighton те са само три. Теглото на агрегата е 24 кг, а заедно с 6-степенната скоростна кутия – 43 кг. Шасито е изработено от лека алуминиева сплав, а джантите са от въглеродни влакна Dymag. В резултат на това CR700W тежи само 129 кг. За сравнение, лекият и мощен Ducati Superleggera V4 тежи 152 кг.
Освен това този тип двигатели имат по-малко вибрации и са създадени да работят при високи обороти, което ти прави идеални за състезания. Имат и специален звук на системата за отработените газове. Точно това обещава и Crighton – лекота, плавност и звук.
Мотоциклетите ще се сглобяват ръчно и ще бъдат произведени само 25 екземпляра от CR700W. Тоест, това вече е колекционерски модел, който с годините само ще поскъпва.
Снимка и видео: Crighton