IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Роторният двигател се завърна

В случая обаче моторът няма да се поставя на Mazda (ВИДЕО)

Автомобили с роторни двигатели не се произвеждат още 2012 година, когато от конвейера слезе последната Mazda RX-8. Според последните информации, японската компания готви нов модел с такъв мотор, но той ще бъде част от хибридна система.


Crighton CR700W


Преди това обаче на пазара ще излезе Crighton CR700W – мотоциклет с роторен двигател, който е разработен във Великобритания и е доста скъп. Цената му е 85 000 лири, като тя се дължи на факта, че моторът предлага забележителни характеристики. При обем от 690 куб см той развива 220 к.с. при 10 500 об/мин. Това прави 319 к.с. на литър. За сравнение, повечето мотоциклети от Moto GP развиват около 300 к.с. на литър.

Роторният двигател има редица предимства. Първо, той е много компактен и има по-малко части, като при моторът на Crighton те са само три. Теглото на агрегата е 24 кг, а заедно с 6-степенната скоростна кутия – 43 кг. Шасито е изработено от лека алуминиева сплав, а джантите са от въглеродни влакна Dymag. В резултат на това CR700W тежи само 129 кг. За сравнение, лекият и мощен Ducati Superleggera V4 тежи 152 кг.


Crighton CR700W


Освен това този тип двигатели имат по-малко вибрации и са създадени да работят при високи обороти, което ти прави идеални за състезания. Имат и специален звук на системата за отработените газове. Точно това обещава и Crighton – лекота, плавност и звук.

Мотоциклетите ще се сглобяват ръчно и ще бъдат произведени само 25 екземпляра от CR700W. Тоест, това вече е колекционерски модел, който с годините само ще поскъпва.


Снимка и видео: Crighton


0 от 500
  • #8
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Замърсява ( преди 3 години )
    Еко нормите за тях май не важат, кади като ***. Най мразя като видя някакъв стар мотор от СОЦ годините да кади по 20метра след него и да плаща 10лв данък щот бил до 250 кубика, а на мен ми вземат 210лв защото бил много коне и кубинци, нищо, че е на 3 години и има катализатор.
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    #8, прав си. Къде къде по ефективно е да се ползват двигатели, използващи цикъл на Карно примерно. Фърляш кюмюp, прай пара и дрифтиш на кръговото.
  • #6
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Цвай Тактер ( преди 3 години )
    Двутактовите двигатели са с още по-впечатляващи параметри, но никой не ги разработва, тъй като не могат да се продават.
  • #5
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Роторните двигатели имат много предимства и един сериозен недостатък - уплътненията на ротора. За състезателен мотор няма проблем, тъй като може да му сменят уплътненията или двигателя преди всяко състезание.
  • #4
    4 rate up comment 0 rate down comment
    RD ( преди 3 години )
    Интересно до колко се развърта. 10500 не е впечатляващо за максимална мощност на високооборотен двигател.
  • #3
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Както се вижда от снимките, това е само за писта, и няма хомологация за движение по пътищата. Не се налага да покрива ЕВРО 5. Теглото също не е впечатляващо - V4 има катализатор, фарове, огледала, ABS, Traction control и т.н. Един суперсток подготвен мотор е същото тегло.
  • #2
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Емисионер ( преди 3 години )
    От аспуха на ванкелите излизат гадости, тъй като горят масло от завода. Еколозите не бива да го допускат до пазара.
  • #1
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Обективно ( преди 3 години )
    е интересно, сузуки мисля, че през 80те имаха модел с роторен двигател.