IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Кемпер изпревари Mazda с електромобил с ванкелов генератор

Knaus E. Power Drive има 35-киловатчасова батерия, която се зарежда в движение

Секторът на кемперите и караваните също следва основните трендове на автомобилната индустрия. И няма как - екотенденцията засяга общо взето всичко, което е на колела и използва двигатели. Така че, няма да е странно в недалечно бъдеще електрификацията да е повсеместна и при "домовете на колела", като и там да има сериозни заигравки с водорода и горивните клетки, освен с батериите.

Knaus E. Power Drive


При кемперите дизелът все още е доминиращото гориво, макар вече да има версии на Mercedes Sprinter и Volkswagen Crafter на ток, а двете машини са сред основните бази за конструиране на машини за ваканция. Но нещата скоро може да се променят и това ни бе демонстрирано от компанията Knaus Tabbert, която представи концептуалния кемпер E. Power Drive на проведеното наскоро изложение Caravan Salon 2021 в Дюселдорф.

Макар отвън машината да изглежда като съвсем нормално возило за ваканции и къмпинг, от техническа гледна точка E. Power Drive предлага доста изненади. На първо място кемперът е електрически, а задвижването му е разработено съвместно с компанията HWA, която, наред с всичко останало, е партньор на Daimler в редица спортни програми. И ако това не ви се струва достатъчно, наличен и т. нар. "рейндж екстендър" и то доста интересен...

E. Power Drive е създаден на базата на кемпера Knaus VAN TI 650 MEG Vansation, който пък от своя страна е на шаси от Fiat Ducato. Екологичната му натура е практически невидима отвън и дори отвътре може да я забележите в едва няколко детайла. Сред тях, например, е замененият класически скоростен лост от селектор с класическите надписи P (Park), R (Reverse), N (Neutral), D (Drive).


Knaus E. Power Drive


Наличен е и бутон, който включва отоплението (и настройва температурата на самата батерия, когато отвън е студено) и още един бутон, който деактивира регенеративното спиране при определени ситуации. Кемперът е оборудван и с мултимедийна система с 12-инчов монитор, към който е добавен още един дисплей, показващ оперативния статус на машината.

Последният елемент е светлинен индикатор, който показва статуса на заряд на батерията. Акумулаторът с капацитет от 35 kWh, което звучи доста скромно, на фона на електромотора с мощност 245 конски сили, който задвижва кемпера. Но тук на помощ идва ванкелов двигател, който служи като генератор на електричество. Точно така - система за рейндж екстендър, много подобен на идеята на Mazda, която трябва(ше) да се появи в електромобилите им след година-две.

Когато двигателят работи, той има задачата да произвежда електричество, което захранва батерията и тогава пробегът е доста по-голям от декларираните 90 км с едно зареждане. Работата на ванкеловия мотор е интуитивна - когато батерията достигне минималния запас от енергия, агрегатът се включва автоматично, докато кемперът се движи и така няма нужда от спиране на зарядни станции.


Knaus E. Power Drive


Извън това да зарежда батериите, роторният двигател може да захранва и директно електродвигателя, както и електроуредите в жилищната част на машината. За такива случаи е наличен конвертор на прав и променлив ток, който поддържа 230 волта напрежение и по този начин може да даде енергийна автономия по време на почивка от цели 5 дни.

Knaus E. Power Drive побира до 4 души (като им осигурява и места за спане) и напълно натоварен може да вдигне максимална скорост от 110 км/ч. Зареждането на батериите от публична колонка става за около три часа, докато роторният двигател свършва тази работа за 35 минути.

Повече снимки на кемпера Knaus E. Power Drive вижте в галерията:

0 от 500
  • #12
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Има еко круизни кораби. Туристите ги избират защото били на ток и не замърсявали. На покрива си имат два панела за цвят, а реално тока се произвежда от Дизел генератори. И познайте, така се губи енергия и разхода на гориво е повече, отколкото ако си бяха с дизелови двигатели. Защо се правят неща само за заблуда на балъците?
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Гошо ( преди 2 месеца )
    Много мощен този ванкелов двигател.За половин час да зареди.
  • #10
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Изобщо не си прав. Не е хибриден, а има помощен генератор. Ти ако използваш дизел генератор на вилата като спрат тока, вилата ти използва ел енергия ли, дизелова ли е или хибридна? Този двигател не задвижва автомобила, той произвежда електричество, тук няма хибрид. И ако ти не виждаш разликата, почети малко преди да пишеш.
  • #9
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Значи накрая излиза че кемпера не е електрически, а е по скоро хибрид щом има и електромотор и двигател с вътрешно горене. И какъв е смисълът да е на ток и самият ток да се произвежда от двигател с вътрешно горене. Поне от слънцето да се захранваше тази батерия и при необходимост да се спира и да се зарежда. Това което са направили тази марка с този кемпер е малоумно и абсолютно безполезно!
  • #8
    0 rate up comment 3 rate down comment
    онЗи ( преди 3 месеца )
    запомних само че има два бутона и 12 инчов таблет!?
  • #7
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Мен лично ме интересува повече оборудването в кемпера! Нито една снимка !?!? За сметка на това , една снимка я има 5 пъти в галерията?!?! Боли ме фара с какво се задвижва , като вътре няма поне минимални удобства.
  • #6
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Не ги хвалят защото са много добри ами са малки, леки и евтини, затова са подходящи в хибриди, като range extender-и. Но трябва да ги направят надеждни, защото имат конструктивни проблеми.
  • #5
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Карач ( преди 3 месеца )
    Кво толкова ми ги хвалят тея ванкелови двигатели!?! Ако бяха толкова добри досега щяхме да ги видим във Ф1, рали Дакар,Индикар или някой от стотиците производители на коли освен Мазда да го ползват. Има хора които това са учили и това работят и преценят дали е добър или не.....
  • #4
    7 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Проблемите на тея ванкелови двигатели е че не са надежни. Ако е счупен като тези на мазда ще трябва да лежиш под тая кола и да я ремонтираш постоянно. Да се надяваме че ако работят с константни обороти като генератор на ток, може да им се подобри надежността и разхода, иначе си е една допълнителна грижа.
  • #3
    1 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    катунарска история