IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Mazda готви водороден роторен двигател

Новият агрегат ще се предлага на специални модели на марката

Опитът на Mazda да възкреси роторния двигател като т. нар. "рейндж екстендър" за електромобили бе обявен официално, но е малко неясен към момента. Слуховете за разработката му продължават неспирно, като излизат все по-нови информации за проектите на японците.


Mazda MX-30


Според най-новите информации, японският производител работи и по още една версия на ванкеловия мотор. Изданието BestCarWeb твърди, че компанията подготвя нова и екологична версия на двигателя, която ще се захранва с водородно гориво. В публикацията на японското издание се твърди, че водородът е много добре съвместим с уникалния дизайн на роторния двигател, който не страда от прекалено нагряващи се места, което пък да доведе до неволно възпламеняване на горивото по-рано от необходимото.

Водороден ванкелов двигател би изисквал доста ресурси и технологии, което значи, че подобен агрегат ще е доста скъп. И най-вероятно, ако наистина се работи в тази посока, екологичният мотор ще се предлага само за лимитирани модели.


Mazda Rotor History


За възраждане на роторния двигател от страна на Mazda се заговори още с края на лансирането на последния автомобил с такъв мотор на марката - RX-8, който бе "пенсиониран" през 2012 г. Миналата есен производителя обяви плановете си за използването на ванкелов агрегат в електромобила МХ-30 от 2022 година, който да служи за зареждане на батериите.

В началото на месец юли, обаче, японците "дадоха заден" и заявиха, че все още не е напълно ясно кога подобен двигател ще се завърне в гамата им. Това стана точно когато в интернет тръгнаха слухове, че компанията напълно се е отказала от идеята си и смята да изостави проекта в полза на друго решение.

0 от 500
  • #10
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 8 ( преди 4 седмици )
    Гледам много ги разбираш. Кандидатирай се за технически директор на Мазда, мое и да те вземат...
  • #9
    7 rate up comment 1 rate down comment
    До 9 ( преди 4 седмици )
    От самолет се вижда , че диагнозата ти е "почитател на двете тоалетни". Карай си на воля немските премиум ***, те немците от такива като вас живеят- заблудени комплексари. Немския премиум , винаги е бил пишкоудължител.
  • #8
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Смешки ( преди 4 седмици )
    Тука само чета и гледам колко много разбирате от коли особено от японски, още повече от роторния двигател, освен да ви се смея на глупостите друго не мислех и да правя.
  • #7
    2 rate up comment 17 rate down comment
    До 6 ( преди 4 седмици )
    Карай си японското подобие на кола и не давай наклони. Японски отпадъци съм карал нови по необходимост като рентакар и няма нужда да ми обясняваш, знам от първа ръка за какви нескопосани истории става въпрос и неудоволствие от пътуването. Азиатски бо к. лук бих карал само ако ме осъдят с присъда на такова наказание. Аве тея гении азиатски откриха ли амортисьора на капака или още сте с клечки, а шумоизолацията имат ли я открита вече? За дизайна и добрия вкус няма да отварям дума..трагични са ориз
  • #6
    7 rate up comment 2 rate down comment
    TSLA ( преди 4 седмици )
    Ванкел като генератор беше добрата идея - много малък и развива големи обороти. Обаче опитът от i3 REX показва: при настоящата DC мрежа в Европа и Щатите и текущия стандарт на пазара на нови коли среден клас: 300 км при постоянни 130 км/ч (ID.3 с 58 кВтч), бордовият генератор е ненужен туч в багажника/коша. Продажбите на REX, Volt и Ampera го доказаха.
  • #5
    15 rate up comment 5 rate down comment
    APP ( преди 4 седмици )
    до 4 По начина по който пишете си личи че сте поредния писач, който кара само немски автомобили 2-3 седка и преповтаряте мантри които си препредавате когато автомобилите ви висят по сервизите в България. Когато пишете за японски или други различни от немските автомобили първо пишете от личен опит и за такива които сте закупили лично от магазин. Или немската каска ви пречи и на Вас.
  • #4
    14 rate up comment 9 rate down comment
    Ти да видиш ( преди 4 седмици )
    Технологията на ванкеловия двигател няма бъдеще, водородната технология при леките автомобили и тя няма бъдеще, а от Мазда са решили да комбинират тези двете технологии? Такъв ли се очаква да е резултатът?
  • #3
    7 rate up comment 23 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Хах баси смеха, като чуя кви инженери са японците, дето повече от атмосферна малолитражка не можаха да скопосат както трябва и така и не събраха четири ламарини, да осигуряват що годе някакъв комфорт на пътниците. Специално мазда с роторния никаква не я свършиха и са едни от най-калпавите японски производители. Маслояди и друсащи шумни ръждилници с ламарина от станиол само знаят да правят.
  • #2
    12 rate up comment 8 rate down comment
    АPP ( преди 4 седмици )
    До 1 А Вие какво сте създали през живота си си освен това което Ви излиза "отзад" и е никому ненужно. Японците са изключителни инженери но немската каска така Ви е по крила ушите и очите, че нищо не възприемате
  • #1
    9 rate up comment 19 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Тия японци верно освен крадене друго не могат да измислят.Получили патент от немците за роторен двг и само тва си знаят