IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Краят на евтините малки автомобили е все по-близо

Производителите постепенно премахват тези модели от гамата си

Малките евтини коли са много практични за използване в градски условия. Те могат лесно да маневрират в хаотичния трафик и да искат много малко в замяна по отношение на поддръжката. Въпреки това, техният край е съвсем близо, категоричен е Мат Уотсън от Carwow, който има сериозни аргументи по темата.


малки автомобили


Уотсън припомня, че само преди десетина година началната цена на малък автомобилът на Skoda е била 8000 евро в днешни пари. Началната цена за модерна Skoda в момента е близо 20 000 евро, което показва, че тя се е удвоила през годините. Преди 5 години всяка пета кола, продадена в САЩ, е струвала под 20 000 долара. Днес само един на всеки десет автомобили струва толкова.

И така - защо колите стават скъпи? Повечето производители постепенно се отказват от по-евтините модели. Skoda се отърва от достъпния CitiGo, Citroen се отказа C1, Peugeot - от 108, Ford - от Ka, а Fiat – бензиновата версия на 500. Вместо такива автомобили компаниите започват да предлагат електрически версии, но пък тук има друг проблем – колите на ток не са никак евтини заради използваните технологии.

Ясно е, че маржът на печалбата при малките достъпни автомобили е нисък и за да бъде оправдано производството им, компаниите трябва да продават огромен брой. И тъй като това не се случва, производителите се насочват към продажбата на носещите много по-големи печалби SUV. Пример за това е Ford, който продава 8 кросоувъра и SUV, 7 пикапа, както и куп хибриди и електромобили, а единственият модел с „чист“ двигател с вътрешно горене в гамата е Mustang. Той обаче не става за използване в тесните улици на европейските градове.


малки автомобили


Историята се повтаря в САЩ, където повечето производители се отказаха от най-достъпните като цена модели. Ford спря Fiesta, а Chevrolet продава единствено базовата версия на Spark за 13 400 долара. Преди 10 години 7% от продадените автомобили бяха SUV. Днес техният дял е 50%, посочва Уотсън.

Голямата ирония в случая е, че евтините автомобили умират заради въглеродните емисии. Да, те произвеждат по-малко CO2 заради ниското си тегло и слабите двигатели. В същото време обаче малките коли се нуждаят от модерни технологии, за да постигнат зададените екологични стандарти и това ги оскъпява значително. И в крайна сметка хората със средните доходи и младите купувачи предпочитат да търсят употребявани автомобили от по-висок клас, но на по-достъпна цена.


0 от 500
  • #16
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Само така. Малките малолитражки вече няма да се пречкат на пътя на чичковците със сув.
  • #15
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    измислената пандемия има общо с цялата ситуация, но фрустрираните пауни са причината
  • #14
    1 rate up comment 1 rate down comment
    z8 ( преди 2 месеца )
    до7 за теб градски транспорт,за да имаш време да пишеш неуместни коментари
  • #13
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Иначе към колегата Гъзар. Имам няколко приятели, които са като Вас. Наскоро самоосъзнали се като представители на средната класа. Та те карат сувчета и гледат бедните от високо. Аз съм с по-добри доходи от тях и са ми смешни, сигурно и Вие щяхте да предизвиквате смях у мен ако Ви познавах. Ама иначе бъдете жив и здрав, и се пазете от коронката, че сувчето няма да Ви опази.
  • #12
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Това е реалността в момента. Вероятно ще има корекция на пазарните политики след 5-6 години, тъй като в Западна Европа вече не са чак толкова богати и ще е по-трудно да се реализират основно коли от по-висок клас. Сега посъбраха парици покрай локдауните и всеки гледа да ги разтовари. Предполагам, че ще се формира един сегмент на относително евтини градски електрически коли - не чак такива *** като Ситроен Ами, но нещо около 10 000 евро, който ще прави сериозни продажби.
  • #11
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    купувате си вседеход само за да ви завиждат, брутално сте зле
  • #10
    3 rate up comment 22 rate down comment
    Гъзар ( преди 2 месеца )
    Естествено, кой иска да движи в сапунерка и да му се подиграват. Аз затова си взех Сувче. Гледам от високо, дребосъците ми правят път, простолюдието завижда, като цяло само позитиви виждам
  • #9
    5 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    и естествено воят срещу електричките няма да спре, все пак идва фалит за арабите и руснаците, а не е като да нямат слуги тук
  • #8
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    изгледах оригиналния клип, мат уотсън не каза директно, че заради гъзария се продават масово вседеходи, та виновен е народът, щото се връзва на дивотии, ако не ви трябва вседеход и полувседеход(кросоувър) защо сте си купили бре??? другата тема за замърсяването е пределно ясна - след като не разбирате как работи един парник не се обаждайте
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Затова за последната година продажбите на автомобили над 8 години в Испания са се удвоили,