fallback

Tesla най-после отвори мрежата Superchargers за всички

Проектът вече стартира в Холандия, ясни са и цените за зареждане

Tesla започва поетапно отваряне на мрежата си от зарядни станции Superchargers и за клиенти на други автомобилни компании. За пилотния проект обявиха официално от американската компания, като уточняват, че ползването на мрежата им от собственици на електромобили от други марки към момента е достъпно в Нидерландия, като засега са включени 10 точки за зареждане.

От Tesla започват експериментите с тази практика, за да оценят как достъпа и времето за чакане ще варира на всяка от станциите на проекта, за да събере данни и мнения от потребители относно плановете за отварянето на цялата мрежа Supercharger станции. За да може собствениците на други машини да използват устройствата, те ще трябва да свалят приложението Palo Alto House на мобилния си телефон.

За момента достъпът е ограничен единствено за нидерландски собственици на електромобили. Това ще рече, че ако не сте холандски гражданин, дори и да се намирате в държавата, няма да може да използвате мрежата на американската компания. Поне не и към този момент. Но плановете са експериментът да се разшири и към други държави с добавяне на нови и нови станции, ако пилотният проект е успешен.

Зарядните станции, които по-нататък ще са достъпни за собствениците на други марки електромобили, ще бъдат избрани на база събраните данни от първите 10 терминала, като ще се следи на какви изисквания отговарят станциите, за да могат да дават достъп на всички. От Tesla, обаче, заявяват, че качеството на услугата за тези, които карат техни автомобили, остава основен приоритет.

Ясни са и цените на услугата за зареждане за други марки електромобили. Техните собственици ще заплащат по 59 евроцента за киловатчас или могат да се възползват от абонаментна програма за 13 евро на месец, с която да зареждат на по-ниски цени. Американците са вкарали в тези цени нуждата от необходимите промени по станциите си, за да посрещнат по-широката гама електромобили. Към момента, автомобилите трябва да имат CCS конектор, за да могат да зареждат на Supercharger.

Още с обявяването на проекта, станциите на Tesla бяха атакувани от собственици на други марки електромобили. В интернет е пълно със снимки и видеа от водачи на машини като Ford Mustang Mach-E, Porsche Taycan и Polestar 2. Особено интересно е видеото на блогъра Inse van houts, който се опитва да зареди своя Hyundai Ioniq. След някои затруднения заради различния дизайн на зарядния вход, той все пак се справя и е доволен от експеримента. Също така, заради е успял да заснеме как служители на Tesla зареждат Porsche Taycan, като според него процесът е станал при мощност от 250 kW. Вижте видеото:

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    другите къде бляха толкова години???? вие къде бляхте толкова години? ваш проблеми си е, че нямате къщи и не си зареждате колата вкъщи
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    ЕС принуждава Тесла да отвори зарядните си за други автомобили. Тесла не може да откаже, но може да сложи високи цени за да не се препълнят. От там идва цената 0.59. Все пак тези зарядни са инвестиция и искат поддръжка. Не съм и очаквал да е евтино.
  • #12
    Смешници ( преди 2 години )
    0.59 евро за киловат то излиза по скъпо от бензинова кола. А сега електричексите коли са малко. Познайте какво ще стане когато станат 30%? 50%? 80%? ами цената на токът ще върви само нагоре. Не само че тели електрокари струват 2-3 пъти повече от нормална кола ами скоро и зареждането им ще струва 2-3 пъти повече от на бензинова кола. на всичкото отгоре си остават всички недостатъци като малък пробег бавно зареждане, постоянно загуба на капацитет на батерията. След 300 зимата не държи заряд.
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    само хейт и псувни, то бива да сте смотани, ама това е просто прекалено, ами като няма що не развивате бизнес в българия????? не можело ли? ами що не може, разбирачите?????
  • #10
    Закъснял ( преди 2 години )
    Много са изостанали тия. Шел, Лукойл и ОМВ отдавна са отворени за всички.
  • #9
    Фф ( преди 2 години )
    Аз не мога да разбера.....кой ти е казал, че на ток да зареждаш ще е евтино.Евтино ми е вкъщи, от фотоволтаика. Ходя на работа без пари, ..и даже държавата ми отбива по 30 цента на километър от данъците.
  • #8
    !? ( преди 2 години )
    И каква е цената при абонаментната услуга? Аз за миналия месец платих 90? за около 1200км с дизеловата бангия , при цена 0,59 за квч и разход 15-18квч/100км са около 120? на скъпата тарифа. Ам чи не е толкова голяма разлика
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Бях писал преди време, че имах електричка в Пекин. Да ви припомня детайлите. В комплекса от шест блока, в който живеех, имахме 20 зарядни станции. Минаваха по три дена, през които не успявах да се вредя да си чарджна батериите. На 200 метра от там имаше друга станция за зареждане от около 6-8 колонки, които също бяха постоянно заети. Та, пичове и дами, това е което ви очаква през следващите много години, най-вече в БГ. Съжалявам, че не би ви кефил поста ми, ама туй е положението, Бонке Бомбонке!
  • #6
    TSLA ( преди 2 години )
    Преди кризата, DC зарядните вървяха от 20 (за 25-киловатовите) до над 200 бона за 350-киловатовите. Цена за една колонка. Някой стотинкаджия ако иска безплатно зареждане плюс баклава?
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    тесла изграждат мрежата, всички останали ще я ползват, тесла пишат софтуера, всички други ще го ползват
fallback
Последни